Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?
Det gjorde min i helgen... Det sved lite. Är jag bara svartsjuk?
Det gjorde min i helgen... Det sved lite. Är jag bara svartsjuk?
Jag ska åka på kryssning med några tjejer från jobbet om en månad. Min sambo ska inte åka med och inte heller de andra tjejernas sambor. Ingen av dem (killarna) verkar tycka att vi borde stanna hemma, eller att de borde åka med...
Om jag vore orolig för vad min blivande skulle hitta på under en kryssning och därmed inte ville släppa iväg honom, går nog problemen lite djupare. Vad hjälper det då att säga nej till en kryssning!
Jag är inte svartsjuk och det händer någon gång ibland att min blivande kommer hem och säger att han ska på kryssning eller annan resa med jobbet. "Nej, va skoj! Hoppas du får roligt.. När ska ni åka?" det är min reaktion. Jag kan tycka att det är lite skönt att få vara för sig själv ett par dagar.. och litar till 100% på min blivande att han inte skulle "prassla". Nu är det så att jag fått en inbjudan till en konferens om några månader som iofs kostar en slant men verkar vara spännande och kul. Frågade min blivande vad han tyckte (speciellt med tanke på pengarna och vi snart kommer att lägga ut massor med pengar på bröllopet) och han gav ungefär samma svar som jag brukar ge honom.. "Det där låter roligt, jag tycker du ska åka"
Håller med de flesta här att man inte äger varandra och inte ska hindra den andra att kunna fara iväg på kryssningar och dyl med kollegor/kompisar.. däremot hade nog jag blivit lite sur om de andras flickvänner/fruar var medbjudna och inte jag.
Moonlight78: Hoppas du inte tar illa upp, men morr vilken killkompis du har! (Nog för att jag vet att många åker av den anledningen.)
Ok, visserligen skulle min sambo inte åka till Ibiza eller Kos utan till Turkiet, Kreta eller någon av kanarieöarna (med sina kompisar alltså.)
Ska åka själv på 3 veckors resa i sommar utan min sambo, men det är förstås ingen semester utan en jobbresa till andra sidan jordklotet.
Sagan har ju en extremt bra poäng där...
Jag hade INTE tillåtit det...Vi har tre barn och ska bara han få semester??No way,jag är nog väldigt ego,men icke,jag hade inte godkänt det...Fast å andra sidan så skulle aldrig han komma på en sån ide heller...Så det spelar ingen roll
Visst får han åka på andra saker med vänner och sånt...Men att åka på kryssning -va de än må vara ,om man har familj,det tycker jag är fel
Visst förhållanden mår bra av att man är ifrån varandra,men är man en familj så gör man sånna saker ihop,annars lönar det sej ju inte att vara en familj med ett liv tillsammans...eller ??
bc.svensk: så om din sambo blev bjuden på en kryssning med sitt jobb så skulle han tacka nej för att han inte kan ta med familjen?
Min sambo skulle helt klart få åka...
Klart han får åka. Måste man göra allt tillsammans bara för att man är ett par/gifta. Jag tycker det är extremt viktigt att man får göra saker på egen hand sen att just kryssningar har ett visst rykte om sig skall inte spela någon roll om man litar på varandra. Skulle känna sväldigt konstigt att "tillåta" en fjällvandring men inte en kryssning då är man nog helt fel ute.