• mjukglassen

Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?

Det gjorde min i helgen... Det sved lite. Är jag bara svartsjuk?

• Svar på tråden Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?
  • mia_maj2006

Det tycker jag förutsatt att det bara är grabbarna som åker och de andra flickvännerna/fruarna inte är medbjudna. Är det bara jag som inte är bjuden skulle jag bli sur.

• Felice

Klart han får. Han är ju inte livegen.

Varför skulle han INTE få det?

• R&F (1/7 2006)

Jo han skulle få åka. Kan inte bestämma vad han ska göra. Jag skulle inte tycka om om han hade förbjudit mig att åka någonstans. Ibland vill man vara själv eller med sina kompisar. Det måste man respektera. Jag älskar min m2b men jag älskar även ensamhet i några timmar då och då, likaså gör han. Jag tycker det är kul att min m2b tar egna initiativ och åker iväg själv. Visar ju bara att vi är trygga med varandra.

• GrisRosa

Han åker m jobbet typ 2ggr/år... Helt ok för mig!!!

• Angel_87

jag håller med mia_maj2006..om bara du inte var bjuden är det självklart att du kan bli sur...
    det är jätte svårt jag vet, är själv ganska svart sjuk..kämpa på..han älskar ju dig..

• Modestie

"Få och få", beror på "hur" det görs tycker_jag. Drar han bara iväg skule jag bli sur. Min man frågar alltid "grabbarna och jag skulle vilja göra det och det är det okej för dig?"

Vet att hans kompisar gör samma med sina flickvänner och det tycker jag är självklart, att man frågar alltså. Men ajag skulle inte säga nej om jag inte var sjuk eller dylikt, tycker inte man kan vara tillsammans riktigt jämt..? Dra ut honom på kryssning du också vet ja

•  Miss Cee

Tycker att det är helt okej om:

* det isf var en helt tjejfri resa, så jag inte var enda tjejen som var hemma.

* han kollat först så att det det inte krockade med något annat väldigt viktigt (det är inte att fråga om lov! Man måste kunna ha en kommunikation i ett förhållande så att man inte bara drar om den andra tex måste joba hela helgen eller så. Man tar ju inte ledigt från jobbet utan att fråga om det funkar ju =)

* Om det var lika självklart att jag också kunde gå/åka iväg på sådant. Tycker ofta jag ser familjer däör killarna så självklart ska gå på krogen osv men tjejen får knappt gå och träna förrän killen gnällen.

Svar på tråden Är det ok om er partner åker på kryssning utan er...?