• HanOchJag

26:e Augusti 2006 nr3

Hej tjejer. Såg att våran tråd är avstängd. Så jag öppnar en ny. Säkert redan någon som gjort det men vi chansar

Fortsätt att tjöta. Älskar att läsa er inlägg

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3
  • Glücklich

madelyn
    Ja, jättekul och sköööönt att inbjudningarna är ute...äntligen! Tror att halva släkten har tjatat i en månad redan om vart de tagit vägen...
    Dock råkade vi beställa doftpapper (det var inte meningen, men vi tyckte det var rätt roligt ändå i slutändan!) och tydligen är det många som hakat upp sig på det. "Hela lägenheten luktar..." "Tänkte ni inte på att vi har allergiska barn" Puh! Att folk bara orkar!!!

En annan sak jag redan retar mig på är att folk svarar till mig eller fästmannen per sms, muntligt, hemsidan m.m. Jag är kanske lite gammaldags, men för att jag ska ha riktig koll på det, så vill jag att de ska maila till den adress eller postadress jag angivit på inbjudan!!! Dessutom verkar många jag pratat med tycka att det ju är en självklarhet att de ska komma, så de behöver väl inte svara till oss!? Detta verkar svårare än jag hade trott...

Hur har de folk ni andra bjudit gjort?

Jag vill dock ändå säga att det ändå är rätt roligt att få vara i "blickfånget" och "namnen på allas läppar" för ett tag. Kul med uppmärksamhet ändå! Jag behövde bara skriva av mig lite bland folk som förstår...

• HanOchJag

Eppika Athens/GREECE är det jag åker till. Sticker för en vecka på söndag morgon Väskorna står packade. Ska in och bråka lite med apollo idag och sen växla pengar.

madelyn & Bridecilla Inte va avis
    Ni får ju sticka iväg snart me men på HONEYMOON.. Och det får inte jag *bölar* *hehe*
    Ska bliiii sååå otroligt skönt med tjejsnack och sy klänning, leta skor osv till tärnan. Längtar. Dom här sista dagarna kommer nog gå otroligt LÅÅÅÅÅÅÅNGSAMT *skriver i slowmotion*

Glücklich vi hade samma problem. Fast vi klart och tydligt sa att man OSa:ade till min mamma så sa hälften till oss personligen eller nja prata runt det,som att det var en självklarthet att deras prat var ett ja.

Sen hela min sida av släkten tyckte att det var en självklarhet att dom ska komma så dom svara inte alls, Förräns jag KONFRONTRERA DOM om det. Då blev dom tysta och skämdes

En sak som e bra med era doftpapper- om dom känner lukten i hela lägenheten så LÄR dom ju inte glömma OSA:t
    Lukten påminner dom *hehe*

• Glücklich

HanOchJag
    Haha, ja, du har rätt! De lär inte glömma vår inbjudan i första taget eftersom den luktar var de än går! Rätt åt alla gnällisar!

• madelyn

Glücklich,
    Jag vet! Det är lite irriterande att folk man pratar med tar för givet att de osar när de bara nämner att de kommer på festen...

Men hittills är det faktiskt runt 30 st som osat att de kommer- superkul!

103 dagar kvar! Snart är vi under 100-sträcket

• Glücklich

Vi fick dessutom reda på i fredags att vår lägenhet vi köpt blivit försenad 2 veckor... (det är en nybyggnation...) Det hade varit perfekt att flytta in 1 augusti som vi först trodde. 14 augusti är inte lika kul...det är KAOS!!! Helgen innan bröllopet ska vi alltså till att flytta! Det blir nog till att ge oss själva en bröllopspresent - en flyttfirma som ordnar allt!!!

• madelyn

Glücklich,

Hjälp! Hoppas ni inte får det alltför stressigt då.

• Glücklich

Vi pratade ett tag om att kanske önska oss det i bröllopspresent...

Nej, skämt åsido, men det hade varit skönt att slippa tänka på flytt just när man vill planera sin största dag! Dock är det rätt skönt att komma hem efter bröllopsresan till en splitter ny lägenhet! En HELT ny början, liksom!

Madelyn: Nej, jag är van vid att ta på mig alldeles för mkt och reda ut det ändå. Jag hoppas jag lyckas överleva detta också. Puh!

• madelyn

Skönt,
    Jag skulle nog aldrig palla själv

• Thindris

Eppika
    Tack för mail

Har varit nere och möhippat min bästa vän. Blev ett hellyckat dygn och hon var så rörd och glad att hon faktiskt fällde en tår. Hennes min när vi kidnappade henne var obetalbar!!!! Hon fattade ingenting, bara stirrade med ögon stora som tefat Blev jättelyckat! Har precis kommit hem och är helt slut. Ska faktiskt lägga mig en stund.

madelyn
    Har varit på dominikanska en gång. Bästa semester jag haft!! Har pratat gott om det så min m2b är sugen på att åka dit. Underbart att i 2 veckor inte göra ett skit mer än att njuta av värmen, lugnet och varandra. Det behöver vi! Sista året har varit stressigt med allt som pågår, och då är det inte bara bröllopet. Så vi vill bara koppla av på vår smekmånad, ingen äventyrsresa för oss med andra ord

• madelyn

Thindris,
    Låter ju perfa för er om ni bara vill sola, bada och slappa

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr3