• Snart så!
    Äldre 6 Mar 18:15
    100220 visningar
    28 svar
    28
    100220

    P-ring! Biverknigar m.m

    Hej!

    Har precis satt in min första ring. Nu undrar jag, ni som använder ring: vilka biverkningar har ni haft (om ni haft några) och när kom de i så fall?? Med en gång eller?
    Är huvudvärk en vanlig biverkning? Finnar? osv...

    En annan sak också. Jag har haft den inne i ett dygn och den har redan följt med ut 2 gr när jag har tagit ut tampongen.
    Det känns inte som att jag får in den längre... har ni varit med om samma sak? Någon som har något knep?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden P-ring! Biverknigar m.m
  • Snart så!
    Äldre 10 Mar 10:16
    #0

    Tack för alla svar.

    Det känns hoppfullt för de flesta verkar ju vara nöjda med ringen!
    Och det är jag också, än så länge i alla fall. Har ju inte haft den inne i mer än en vecka än men jag har inte känt av någonting. Jag är väldigt hormonkänslig i vanliga fall men har som sagt än så länge inte känt av någonting.

    Det enda problemet är att den åker ut varje gång jag tar ut en tampong. Så nu har jag fått använda binda och det är inte kul...
    Men sen är det väl meningen att man har mens den veckan som ringen är ute så då borde jag vara av med det problemet också.
    (Jag har inte använt preventivmedel innan så därför skulle ringen sättas in på mensens fösta dag, som ni säkert vet.)

    Ha det fint!

  • Snart så!
    Äldre 21 Mar 17:01
    #0

    Hej!

    Jag undrar, än en gång. Hur lång tid efter att ni började använda ringen kände ni av biverkningarna?
    Jag har haft den inne i drygt 2 veckor nu och har haft mens hela tiden(dock inte alls mycket) och de senaste dagarna har jag haft rätt så ont i huvudet och mått illa. Kan biverkningarna komma så här efter hand eller kommer de i början om man får några????

  • Snart så!
    Äldre 6 Apr 10:15
    #0

    Hej!

    Nu har jag använt mig av p-ringen i 5 veckor och jag är verkligen nöjd än så länge. I och för sig så har jag inte haft sex än för det blir efter giftermålet, så jag vet ju inte hur den delen kommer funka... Men jag hoppas att även den biten ska gå bra.

Svar på tråden P-ring! Biverknigar m.m