• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • ~Annelie~

Vår budget ligger på 47000 i skrivandets stund.. Detta är för 40 personer.

Vi hyr lokal i 2 dygn - kostnad 9000 (men vi skulle få rabatt sen för att vi hyr 2 dygn).
    Middagen kommer från catering. 2 rätter + tårta kostar 210 kr/pers + 12 % moms.
    Drickat till maten och under kvällen rknar vi på 5500:-

Sen kommer vi ha en buss som skjutsar gästerna (kanske även oss) och det kommer att kosta i dagsläget 1650:-

Inbjudningskort, vigselprogram och festprogram gör vi själva.. Ligger runt 1000-lappen med porto.

groups.msn.com/AnnelieochMikael/infrbrllopet2007.msnw

• Fru Cinderella

Noomi

Som sagt, jag gör det bara för ekonomins skull. Plus att det är en bra anledning till att lära sig. Har aldrig gjort smycken/gjutit ljus förut eller odlat blommor *skrattar*

Det kan bli ett ytterst intressant år

• MinaT

Ja, om min tärna är på så får det nog bli en riktig tjejkväll med oss två med middag och vin och sen pyssel samtidit. Låter mysigt!

En annan fråga från tjejen med 0 koll. Vi har satt vigseltid till kl 16.00. Tycker ni det är för sent? I och med att vi ska ha middag och fest hela natten lång så var vi rädda att det skulle bli så tidigt att vigas tidigt. Eller rinner tiden iväg i alla fall? Bör vi ändra till kl 15?

• Gerda

Annelie!

Vad mkt ni har hunnit med! *imponerad*

Vi är inte ett dugg klara med ens datum eller lokal eller vilken sorts fest det blir! Bara budgeten...

• Gerda

Själv tycker jag att före 16 blir en vääääldigt lång dag :) Å andra sidan - är det en lång kyrklig vigsel så kanske det tar tid från festen?

Vi gifter oss borgligt på 5 minuter... så jag har inte räknat på längre vigsel.

• Noomi

Gerda- Jag har sett lite inlägg av dig i olika trådar och upptäckt att vi kommer ha ganska lika bröllop, kul!
    Vi ska också viga oss borgligt utomhus, ni ska ha grilltema (ev. i alla fall) och vi ska ha grillning dagen innan. Och vi ska ha svart och vitt som färgtema, om jag minns rätt så var din blivande inne på det också?
    Vi kanske ska ha dubbelbröllop? ;)

• ~Annelie~

Vi gifter oss kl 15.00.. har lokalen till absolut senast 01.00. Tycker det blir lagom. Funderde på att ha det tidigare, men det känns som om man behöver den tiden innan till att kunna andas på också så man inte stressar sig genom dagen. Och skulle vi ha det senare, känns det som om middagen blir lite kort.. :)

Gerda:

Jo vi har hunnit en bit :)
    Men vi fixade budgeten först för att se vad vi behöver spara. Nu vet vi att det inte blir över 47000 i allafall.
    Med tiden har vi ändrat oss fram och tillbaka, men känner oss nöjda nu.

Programmen och liknande föddes med budgeten. Älskar att pyssla, så givetvis var jag ju bara tvungen att göra ett provex för att se vad det kan kosta att göra egna ;) *hihi*

• MinaT

Annelie:
    Vad räknar du med att det ska kosta att göra egna då?

• ~Annelie~

Egna inbjudningskort med kuvert och porto, samt vigselprogram och festprogram beräknar vi på 1000 kr.

• ~Annelie~

men det blir säkert billigare.. glömde jag å säga eftersom det inte är 40 som ska ha inbjudan utan bara 25 :)

Svar på tråden Sommar 2007