• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Sanasol

Vi har det mesta färdigt för oss i huvudet! Så vi kommer börja handla lite småsaker då och då... känns som ett bra sätt att få allt att g¨å ihop!

• Gerda

Har inget att planera just nu :) Det mesta är "bestämt" i den meningen att vi vet precis vad vi vill ha, bara små detaljer kvar som inte tar mkt tid.

Sedan är det inköp och tillverkande av ex. trycksakerna... men det tar vi till slutet av året / nästa år.

Det känns dock jätte skönt att ha "bilden" klar i skallen iom att vi har mkt annat som prioriteras just nu. Skönt att budget är satt, festlokal/arrangör bokad osv.

• SaraV

Skönt att ha lite klart
    Eller ganska mycket.

Jag är en riktig kontrollfreak.
    Så jag vill gärna ha koll oxå
    Han är så lugn han, mer åt "det löser sig, vi ordnar det, vi hinner"

Ska försöka få med min mannen och kolla på lite allt möjligt :)

• Clobberella

Gerda: Håller med om att det är skönt att ha tänkt igenom allt. Det finns ju fortfarande gott om tid att ångra sig, och det är skönt att slippa planera allt på 3 månader... nu kan man ta en paus från bröllopet några veckor när(om) man tröttnar på det.

• Gerda

Cloborella

Precis!

Sedan gör vi på vårt sätt, vi känner inte alls av hetsen som många klagar på här på BT. Jag tycker bara att allt är roligt att läsa - för vi vet hur vi vill ha vårt bröllop - allt annat är bara inspiration eller bara helt enkelt roligt att läsa hur andra vill ha sitt.

Å andra sidan har vi inte provsmakat om vi vill ha 3-rätters eller en lyxig grillfest - men det är bara i-landsproblem och inte världens ände!

• Clobberella

Gerda: Visst är det härligt när man inser att ett bröllop kanske inte är det viktigaste (eller enda viktiga) i världen, och att livet går vidare även om man väljer rosor i stället för liljor, eller inte hittar det godaste vinet i världen.

Clobberella - fortfarande inte drabbad av bridezillabakterien!

• Sanasol

Hihi, jag var tillfälligt drabbad... men nu är jag lugn som en filbunke igen! Vår bröllop ser mer ut som grundplanen, och det känns bara för härligt!! :)

• 26maj2007

Gerda

nyfiken på hur det gick på inskrivningen

• Gerda

Tiger72

Det gick bra! Eller... ja, jag får gråtattacker för sprutor och nålar så alla blodproverna var ingen höjdare, men Andreas var med som tur är så som det var under skoltiden höll han min hand

Läkaren sa att allt var som det skulle, stor livmoder sa han för 9 fullgångna. (Vad det nu betyder?) I vecka 14 får vi lyssna på hjärtat och v.18 ultraljud.

Det är väldigt annorlunda här mot sv. MVC, jag ska tydligen kontakta jordmor/barnmorska själv om vi känner att vi behöver det! Gissa om! :)

Tack för att du frågar!

• Gerda

Cloborella

Ja, verkligen!

Jag menar, jag har mina nojor också - jag kommer att lägga mkt tid på trycksakerna - men det är för att det är den roligaste delen... å så provsmakningen ;) haha... Men jag lägger ner lika mkt tid på grav.albumet och våra vanliga album här hemma så... det är inget hysteriskt just för bröllopsdelen.

Bröllopet har halkat ännu längre ner nu när vi vet att det kommer ett barn :D Men det är nog bara naturligt... Sitter mest och tänker på glass och om jag orkar gå ner o upp 4 trappor... :D