• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Lioness *förlovad*

Jag önskar jag ahde en bild att visa, men tyvärr har jag inte lyckats hitta den på nätet (ännu). Ska försöka låna hem tidningen så jag kan scanna in den, måste ju spara ändå så jag minns hur den ser ut sen när det är dags att gå till floristen. :D Buketten innehåller rosorna Black magic, passion, valentine och opium och murgröna.

Nu ska ni inte tro att det alltid är så här lugnt på mitt jobb, men på tisdagar brukar det vara det och idag hade jag tur som hittade några tidningar att bläddra i.

• Gerda

Stefans fæstmø

Ja, den har funnits iaf! Kankse det børjar tunnas ut, jag kan gå førbi några och kolla efter jobbet :)

• Gerda

Ja, Lioness... scanna scanna :)

• Stefans fästmö

Gerda: vad gullig du är! om du vet nån som brukar ha stort sortiment får du gärna skriva var den ligger...

• Gerda

Narvesen på Jernbanetorget :D

Och så en stor kiosk inne på Oslo City

Dessa två brukar jag kolla i mest då jag sett att de haft ca. 4 olika engelska amerikanska oftast och 2 olika svenska och så de norska då.

• Stefans fästmö

Ok, tack! Får kolla där... Undrar vad min m2b säger när jag "bara ska in o kika lite" i alla Narvesen vi går förbi... Han lär ju få spatt på mig o mina bröllopstidningar! :D Men du tyckte inte de norska var så bra heller, eller?

• lightfish

Jag vill oxå ha mer bröllopstidningar. Men ingen idé att köpa några som är från England, bara en massa reklam om alla slott och herrgårdar..*s* Hur som helst...jag får spana vidare i de jag har...

• Stefans fästmö

lightfish: ja det är lite det jag funderar på, om det mest är reklam om saker man ändå inte kan få tag på, eller som inte alls är aktuellt... Det är mest Gerda som pratar sig varm för de engelska... :D Jag får väl köpa en iaf o jämföra!

• Gerda

Stefans fæstmö

Nu kommer du sækert blir besviken :D

Jag har ju engelska som modersmål, så för mig ä artiklarna intressanta och på vælskrivit språk, olik de svenska som lagt sig på allmän barnsspråksnivå...

• Stefans fästmö

Gerda

Nejdå, det är säkert ingen fara... :D Jag har inte engelska som modersmål, så där har du en poäng att det är "skönt" för dig att läsa, men jag retar mig kolossalt på det dåliga språker i ex Bröllopsmagasinet!! Är en riktigt språkfascist... ;)

Det jag är tveksam till är om det kommer vara massa reklam för saker som jag ändå inte kan (eller kanske vill) köpa, o om seder osv som inte är aktuella för mig! Men allmän inspiration är ju språkneutral! Både jag o m2b är halvnorska så jag kanske skulle köpa nån norsk tidning, för att se om det är nån skillnad på de svenska o norska! :D Han vill ju tex ha norsk "blötkake", gräddtårta, som bröllopstårta... Jag skulle hellre ha choklad jag... ;) :D