• Charle­ston
    Äldre 1 Feb 21:43
    123557 visningar
    1069 svar
    1069
    123557

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2

    hej!

    Ojj, vad konstigt det blev... ;)

    PrincessD - har du lust att lägga in frisyrlänkarna på denna nya sida är du jättegullig! (jag fick bara upp Googles startsida, och den adressen kan jag ändå ;)

  • Charle­ston
    Äldre 2 Feb 19:29
    #0

    STORT TACK för frisyrlänkarna Princess!!! Ja, nu har jag att göra en stund... ;)(Men jag ska titta på varenda en, jag lovar ;)

  • Charle­ston
    Äldre 12 Feb 10:20
    #0

    Hej!

    Vi ska oxå pyssla med inbjudningar idag... Har eg haft som mål att - precis som ni - få ut dem så att gästerna får dem på Alla hjärtans, men det är tveksamt om vi hinner bli klara idag. (Om man ska va riktigt realistisk... vi satt 4 timmar igår på blivandes jobb bara med utskrifter, och idag är det i så fall 25 kort som skall embossas, monteras och pillas med i största allmänhet...) Tror i alla fall att de kommer bli JÄTTEFINA!!!

    Jag träffade tjejen som ska göra mitt hår och smink igår och det kändes KANON!!! :) :) :) hon tyckte att idéerna och bilderna - på det allra helst vill ha - var jättebra, och att det kommer att funka med mitt hår, att "profilen" blir bra och allt sånt´. (Jag ska ha slöja som kommer att fästas rätt långt ner i nacken, och det blir bra sa hon, för om den hamnar för högt upp kan det ibland ge ett alldels för A-format helhetsintryck, vilket kan förändra hela intrycket av kroppen och ens "uppenbarelse" - hittar inget bättre ord...)

    MiNik: såg att du skulle beställa tårta hos S&N, vi har också kikat på det. Tänkte bara höra om du sett att om man köper en "vanlig" tårta ligger den på 285 kr för en 10-12 bitars (dvs ca 28:-/bit) men om du sedan ska ha exakt samma fast som bröllopstårta kostar den 48:- per bit!?! (Och då får du ju iaf betala extra (deposition) för ställningen) Vet inte om jag fattade fel, för det verkar ju vansinnigt, men å andra sidan har man ju lärt sig nu att så fort "prefixet" 'bröllop' kommer upp så kan alla utan problem lägga på hur mycket extra pengar som helst... Morr! :(

  • Okänd
    Äldre 14 Feb 08:51
    #0
    Meddelande borttaget
  • Charle­ston
    Äldre 14 Feb 09:33
    #0

    OJJ så fint!!! GRATTIS Trollvinter, låter som om du hade en UNDERBAR dag!!! Kan inte annat än bara sucka och le lite lyckligt för din skull, och hoppas att min egen dag om 3,5 månader blir lika minnesvärd ;)

    Kram!

  • Charle­ston
    Äldre 14 Feb 18:29
    #0

    NU finns det ingen återvändo... nu ligger inbjudningskorten på lådan... Lite pirrigt, men en härlig känsla! (Nu är ju vårt bröllop iofs ingen hemlis, men det ska ändå bli lite skoj att se om vi får nån´ respons på korten. Vi har pysslat själva och är faktiskt JÄTTENÖJDA!!!
    (Yrvädret, det blev fiskgjusemärken för 10 + 2 med lappkåtor à 50 öre... allt gick i blått så det blev fint. Det var ju lite surt att de vägde 23 g, gränsen för 5,50 kronors porto går vid 20...)Nåja... ;)

    Idag har vi
    1) hyrt frack!
    2) fått tag på präst!!! (Det började kännas lite olustigt vid vårt sjätte nej... med tanke på båtfärd och annat tar ju vårt bröllop rätt mycket tid i anspråk, men nu har vi hittat en präst som ställer upp! han har förättat vigslar på Vinga förut, så det kändes jättebra!

    Såg ett par sidor bak i tråden om riskastning; jag har ett förslag till Tims mamma (?) tror jag det var - man kan alltid kasta pärlsocker! Det är förhållandevis billigt, skadar inte djur och natur och nej, det smälter inte. (Det ligger ju på bullar som gräddar i 200 grader utan att smälta, så det är helt OK! ;) :) (Beräkna ca ½ dl p/p att kasta)

  • Charle­ston
    Äldre 23 Feb 09:54
    #0

    Idag är det 100 dagar kvar till min stora dag!!!!!!!!!!!! ;) :) :D

  • Charle­ston
    Äldre 27 Feb 20:04
    #0

    Hej!

    Vårbrud, jag såg att du och D satt och knåpade på efternamn. Du vet säkert redan allt om hur det går till, annars hittade jag detta i en annan tråd och det kanske kan vara bra upplysning ;)

    -------------------------------
    2006-02-24 16:09 Drakdal

    hej först kom vi på ett namn vi ville ha, gick att ta fram en hel del prån prv om man visste vad man ville ha för början, mitt och slut. Sen när vi hittat tre som vi kunde tänka oss betalade man in 1500kr till prv och skickade in namnen dit sedan tog det en månad ungefär så fick vi ett brev där det stod vilket vi förmodligen skulle få och då la de ut det på kungöring för att se så att ingen hade några invändningar mot det. Sen fick vi hem ett brev där det nya namnet var reggat. Man får hur många försök på sig som helst om de första inte går igenom. Obs det blir billigast om en byter först så tar den andra namnet vi giftermålet. Annars kostar det 1500 * 2

    -------------------------------

  • Charle­ston
    Äldre 26 Mar 22:16
    #0

    Åhh Princess, va´ tråkigt!!!

    Det är ju VERKLIGEN sån´t man aldrig vill ska hända... (Och nästan mitt upp i er planering, det är ju så nära för er nu...)

    Fast det kanske kan lugna din nerver lite att få nåt´ så HELT annat att tänka på... Ibland är det "bra" med döden på så vis att man får lite perspektiv på allt det världsliga man bekymrar sig över till vardags. Det ger lite tid för eftertanke!

    Många kramar och sköt om dig/er ordentligt!

    /H

  • Charle­ston
    Äldre 2 Apr 12:35
    #0

    Hej, tänkte bara säga att det låter lite märkligt att guld- och dimantpriset går upp fr o m ett visst datum, för mig veterligt är det med ädelmetaller/-stenar precis som med vilka andra råvaror som helst; dvs det styrs av tillgång och efterfrågan... (Om man roar sig med att läsa börssidorna i en dagstidning ser man att det finns ett dagspris på guld, precis som det gör på olja...) Men, det kan ju mycket väl vara så att de guldsmeder ni vänt er till har samma leverantör (vet att någon tidigare sagt härinne att t ex Hallbergs, Guldfynd och Albrekts guld - tror jag det var - ägs av en och samma koncern, och i så fall har de ju samma leverantör och samma priser)...

  • Charle­ston
    Äldre 4 Apr 08:57
    #0

    ...neeeeeej då, det går preeeeeeeciiiiiiis lika bra med... eh... påslakan?!? ;) (Ärmhålen finns ju redan, bara att klippa upp ett hål för huvet´... ;)

    Har också kollat ring idag - och beställt den!!! (Blev positivt överraskad på priset faktiskt, men vi hade eget guld med oss som vi ska använda, så vi behöver eg bara betala arbetskostnad + tre stenar som jag köper till) Har delvis designat den själv och jag tror att den kommer bli JÄTTEBRA!!! Känns skönt att ha det gjort, blivande mannen har fått lätt panik över att jag dragit ut på det så, men vi får hämta den den 28/4 (dvs om drygt 3 veckor, så det är HELT lugnt!)

    Vi var och åt tårtbuffé på Steinbrenner & Nyberg i lördags... (det var nästan så att det kom tårta ut genom öronen till slut...) Hittade dessvärre ingen riktigt klockren bröllopstårtekandidat... de har en som heter "hallon hallon", men den fanns inte på buffén just i lördags, så vi åker väl på att köpa den som bakelse och testa vid annat tillfälle... Någon som vet nåt´ om den?!

  • Charle­ston
    Äldre 4 Apr 14:18
    #0

    Yrvädret, det var bakom g:a Sheraton, på Ö:a Larmgatan (www.steinbrenner-nyberg.se/) På vardagar har de soppa- eller pasta + tårtbuffé för 75:- (pasta är visst lite dyrare) och när vi var där i lördags kostade det 92:- för soppa + tårtbuffé. Då får man äta hur mycket man vill, och de flesta tårtor i deras vanliga sortiment finns alltså med. Varning för illamående bara...

    Fick just mejl för min äldsta vän, och hon kommer inte... Jag är just nu JÄTTEBESVIKEN!!!!! :( (Fick inte ens någon förklaring, och det är nästan det allra värsta.) Så nu kommer 1 (en) av "mina" vänner. Jag har inget särskilt stort umgänge, så det var inte många från början och två andra har redan tackat nej för att de var dubbelbokade. Känns ap-trist!

  • Charle­ston
    Äldre 4 Apr 15:36
    #0

    Tack!

    Till Pingst - om precis två månader (3/6) vi hade satt sista OSA till i fredags. (hon mejlade för ca 1 månad sedan och tackade så mycket för inbjudan - och är en av dem som vetat längst av alla, så jag är rätt förvånad måste jag säga)

    Det gör ju inte direkt saken bättre att jag stundtals dessutom "lidit" ganska mycket av min "ensamhet", dvs att jag inte har sådär jättemånga riktigt nära vänner. (Och möhippa är väl bara inte att tänka på... :( )

    Sorry, vet att det låter jättegnälligt, men jag blev bara så besviken...

  • Charle­ston
    Äldre 4 Apr 16:52
    #0

    TACK! Det värmer med era tröstens ord... Jag ska ringa henne ikväll tänkte jag, bara för att få veta VARFÖR? Det känns så snopet... (Hon bor inte här i sta´n och vi hörs inte så ofta, men vi har alltid varit såpass tajt att vi kunnat ta upp tråden där vi slutade sist, även om det gått lång tid.) (Och hon gillar min blivande, så det är inte det) (Och hon lever inte direkt så att hon måste vända på varenda slant, så ekonomin borde inte vara något hinder heller vad jag kan se...) Ja, ja... Jag vet inte vad jag ska tro. Fortsättning följer...

  • Charle­ston
    Äldre 19 Apr 11:04
    #0

    Hej Princess - drottningen av E-handel, tänkte bara fråga dig hur det funkar med PayPal?!? (Hittade en engelsk site där man kunde använda det, och det känns lite tryggare än bara lämnar ut Visakorts-numret, det är ju så mycket med skimming och sån´t nuförtiden...) OM du har tid och svara - om nerverna fortfarande finns på insidan av huden ;) skulle jag bli jätteglad! har fattat det som att man registerar sig som nån´ slags PayPal medlem en gång för alla och kopplar ett specifikt kort/kontomunner till det?!? Upplys mig oh du visa Princessa! :)

  • Charle­ston
    Äldre 21 Apr 14:38
    #0

    Det vill du visst!!! Låter ju som om du har en lugn skön eftermiddag framför dig! Och jag är helt övertygad om att du kommer få en alldeles UNDERBAR dag imorgon!!! Har en arbetskamrat som just gift sig och hennes bästa råd - som hon i sin tur fått av prästen - är: försök att vara NÄRVARANDE!!! Slappna av och NJUT!!! Det är en av ditt livs kanske mest minnesvärda dagar, så försök att inte "slarva bort den" genom att vara så nervös att du inte minns nåt´ efteråt. Gift kommer du att bli, och även om någon liten detalj inte skulle bli precis som du tänkt, släpp det! Du kan ju i alla fall vara lugn för att du gjort ALLT som stått i din makt genom att planera minutiöst, så OM något skulle hända... ja, que cera cera liksom... ;) Bara VAR DÄR! Och NJUT av varje sekund av din stora dag!!!

    Lyckospark och kram!

  • Charle­ston
    Äldre 2 May 22:26
    #0

    Vilken härlig bröllopsdagberättelse Princess! Nu är det bara 1 månad kvar för mig, och idag har vi hämtat min RING!!!!! :D :D :D (Och den är såååå vacker; diamanterna gnistrar sådär som bara diamnater kan... ;)
    Och imorrn´ kommer prästen hem till oss efter lunch för vigselsamtal! (Så jag har städat jättenoga, lagt på en ny duk på köksbordet och plockat säsongen första vitsippor, bara för att fjäska... ;) (Nädå, skämt åsido, så mycket ögontjänare är jag Faktiskt inte...) Det ska bli lite spännande faktiskt. Vi har aldrig träffat honom, så håll tummarna att han är bra! :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2