• pickol­ina
    Äldre 31 Jan 21:57
    167529 visningar
    38 svar
    38
    167529

    Bröstförstoring betald av landstinget?

    Vet inte alls vilka regler som gäller eller vilka undersökningar osv man måste genomgå men jag vet att Plastikirurgiska kliniken utför operationer å landstingets vägnar. Gjorde förr i alla fall. En kompis blev opererad där, av andra orsaker dock. Vänd dig dit så kan de säkert svara på dina frågor.

    www.plastikkirurgi.nu/

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:05
    #0

    Vad bra, hoppas det går bra! -Lycka till! :)

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:07
    #0

    Både jag och kompisen som jag berättade om har op våra bröst där och båda har varit nöjda...

    Nu har jag tagit ut mina implantat men det var av en massa andra olika anledningar.

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:26
    #0

    Jag hade redan ganska fina bröst, 75C i storlek men ville ha rundare bröst liksom. Jag valde anatomiska gelehallon pga att jag läst att de fick en naturligare form och framförallt aldrig skulle kunna läcka.

    Brösten blev jätte fina verkligen och jag var nöjd. Det enda som störde mig var att de satt på lite olika höjd. Vilket nästan alltid är fallet både före och efter operation men man tänkte väl på det mer efter.. Perfektionist som jag är så störde det mig i alla fall. Hade alldels för höga förväntningar. Som sagt, det blir nästan alltid så pga att de egna brösten oxå sitter lite olika... Nog om det. Jag tyckte redan från början att de kändes väldigt tunga. Jag hade dock bara lagt in 270cc. Eftersom jag har lite problem med ryggen, vilket jag inte tänkte på innan operationen, så förvärrades det väldigt pga tyngden. Fick värk i ryggen, tom när jag låg ner så värkte ryggen pga att den var så sliten eller vad man ska säga. Det var väl den största anledningen till att jag tog ut dem.. En annan sak var att ALLA på företaget jag jobbade visste vem jag var och när ryktet spred sig om mina bröst så blev det samtalsämnet på alls läppar och även efter 3års tid så tisslades och tasslades det om mina bröst osv.. Jag blev sååå trött på att alltid ha ont, känna att det var tungt, höra allas snack och kommentarer, se allas blickar osv... Det var inte värt det längre, det hade blivit en börda helt enkelt. Så jag tog ut dem och ångrar det inte en sekund. Nu har jag gått upp i vikt och har tom större bröst än jag hade då men mina naturliga väger ingenting i jämförelse med implantaten.

    Det är min historia.. Det är ju dock ingenting du behöver oroa dig för som har helt andra förutsättningar och bara vill lägga in så du får lite bröst. Det är de som får de snyggaste resultaten tycker jag personligen..

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:54
    #0

    Jag kan ångra lite ibland att jag gjorde det, eftersom huden tänjdes ut. Nu syns det ju inte men om jag går ner i vikt igen, vilket jag försöker göra, så lär de bli ganska tomma... Men jag tycker ändå att det var rätt beslut att ta ut dem.

    Du kommer ju inte få helt naturliga bröst, det är viktigt att vara medveten om.. Men de kommer säkert att bli superfina och under kläder kommer det ju absolut inte synas om du väljer en storlek som passar din kropp.

    Ja både jag och min kompis op oss hos Agnes. Det var ett tag sedan 2000-2001 och jag har för mig att det bara var Agnes som jobbade där då. Jag kan ha fel dock... Mindre viktigt. :) Agnes var det i alla fall.

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:56
    #0

    Ett tips är att kolla på före/efter-bilder på tex www.qvinna.info/

    Då kan du få en ungefärlig bild av hur resultatet skulle kunna bli...

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 16:01
    #0

    www.viktoriakliniken.com har oxå många bilder, där är alla implantat med "gelehallon"..

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 16:12
    #0

    Ah, det är bra. Ju mer info man har desto bättre. Jag hade läst på väldigt mycket om implantat men inte om kliniker och andras resultat osv.. Hoppas du får din operation. Önskar dig verkligen -lycka till! :)

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 12:31
    #0

    Det var så lite så, är väldigt glad att jag kunde hjälpa till.. -Lycka till nu och hoppas du kommer känna dig nöjd med ditt val. Om det känns som att du behöver mer tid att svälja detta och vänja dig så be att få operationetiden uppskjuten, så det verkligen känns helt rätt när du gör den.

    Kram

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 12:33
    #0

    Så himla glad för din skull måste jag oxå säga.. :)

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 16:45
    #0

    Jag vill bara tala om hur jag visste detta om Plastikkirurgiska.. Förutom att jag tror att jag läste det i väntrummet, på ett diplom.. *haha*

    Jag hade gjort en bröstoperation där och rekommendera en kompis till mig att oxå gå dit. Hon hade bokat tid för konsultation hos en väldigt suspekt kirurg.. Sagt och gjort, hon gick dit och när hon var där så såg Agnes att den här tjejen hade ett stort fult ärr över hela magen och frågade självklart om detta. Tjejen förklarade att hon stått i kö för att operera sig för att korrigera detta fula ärr och att hon efter många år i kö skulle få gå igenom op men då hade hon flyttat från sin stad till stockholm och hamnade då längst ner på stockholm lista, vilket skulle ta ytterligare en massa år. Då berättade Agnes att hon har detta avtal med landstinget och kunde fixa operationen av hennes ärr direkt. Så hon fick ärret op direkt, slappa väntetiderna ovs osv...

    Gäller att ha tur eller veta var man ska vända sig..

    Glad att jag kunde hjälpa till genom att tipsa om denna klinik.

    Önskar dig/er verkligen all lycka!

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 17:53
    #0

    Ring till plastikkirurgiska och fråga, de borde ju kunna svara.. :)

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 19:33
    #0

    Ah, tänkte inte på att du kanske inte bodde i sthlm. Annars hade jag kunnat tala om det för dig direkt..

    Kolla upp om det finns någon klinik i Göteborg som samarbetar med landstinget då. Kanske inte är det lättaste men det är ju värt att försöka.. Annars får du försöka gå den traditionella vägen och OM du blir godkänd så är det långa väntetider.

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 20:37
    #0

    Förstår att du känner så.. Hoppas du når ditt mål, hur du nu än går tillväga och att du kommer bli nöjd med det. -Lycka till! Kram

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 21:16
    #0

    Så funderar faktiskt min syster på att göra, skriva sig hos mig för att försöka få en bukplastik, vilket hon behöver efter två graviditeter..

  • pickol­ina
    Äldre 15 Feb 23:27
    #0

    Det är så svårt att råda någon åt endera håll...

    Du måste ju känna själv vad som känns rätt just för dig.

    Önskar jag hade något lite mer klokt att säga till dig.

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 17:55
    #0

    glasskompott --- Hur har det gått för dig??? *nyfiken*

  • pickol­ina
    Äldre 13 Apr 18:36
    #0

    Ja det låter helt normalt.. Kroppen har ju mkt att arbeta med för att läka och vänja sig så man blir lite sliten.

    Skönt att du känner dig nöjd! Kul att höra.. :)

    Kram

Svar på tråden Bröstförstoring betald av landstinget?