• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Brud-2008

June20:
    Jaha då tror jag att jag förstår
    Kungälvs fästning bor ni i Kungälv eller så?
    Har en kompis som bor nära där

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan tjejer!!

MsNordqvist: jag bor i Karlstad så det borde ju inte bli några problem att hitta någon bra florist... måste bara säga oxå..:

VI SKA FLYTTA TILL HUS!!!! 1 april så här är det snabba puckar :)

Min drömklänning lät ganska lik din msnordqvist... axelbandslös, snörning i ryggen och någon drapering... hihihi

www.brollopstorget.se/Annonser/ har funderat på denna fast med snörning då... :)

• Pumpkin

snitte

Borde absolut inte bli några problem! Skriv ut bilden på buketten och gå runt och fråga om dom kan och till vilket pris

Åh, häftigt med hus! Finns det nån bild eller så? *nyfiken* Annars får du berätta!

• Snitte- 5/7-2008

Var rutn och fotade massor men har inga på datorn än tyvärr.. men vi bor i lägenhet nu så det blir ju stor skillnad.. =) stor och fin trädgård, carport halvkaklat badrum nyrenoverat överallt i ett lugnt och trevligt område nära till lekpark och dagis (bra för framtiden ;)) det känns jätte kul! så skönt för vår lilla valp att kunna vara ute mycket på sommaren... =)

• Pumpkin

snitte

Låter underbart!
    Vi har tänkt flytta till hus om ca två år, alltså strax före bröllopet

• Pumpkin

snitte

Ja, mitt i bröllopsyran! Jag trodde vi hade kommit överens om att vi skulle köpa hus EFTER bröllopet eftersom vi inte ville ha huslån att betala när vi ska finansiera bröllopet, men nu har M2B helt plötsligt kommit på att han vill minsann ha boendet fixat innan bröllopet. Så okej, varför inte liksom? Då har man ju sitt stora hus att komma hem till efter bröllopsresan

Klänningen är jättefin - precis sån som jag skulle kunna tänka mig om det va snörning i ryggen

• Snitte- 5/7-2008

Ja men precis så sa min m2b oxå att han ville ha det klart lixom... =) men du tog vi det ju nu istället.. :D jur var det du skulle göra köpa eller sy klänningen?

• June20

Brud-2008:
    naj naj vi bor inne i GBG och hade tänkt Elfsborgs fästning först men sedan var de svindyra med kuvertpriserna. Så himmla praktiskt me vigselplats o festplats på samma ställe...men nope!
    Sen när jag väl tänkte efter så tyckte jag det var för jobbigt att åka iväg med båt o grejer o passa tider för sådan bara för att vigas där ute i kyrkan...men sen kom ja fram till att vi vill inte ha präst o att kyrkan kostar 3000 att hyra! Ja du förstår listan e lång på saker som bara sa nej o att jag har letat runt efter medeltids grejer en del som en galning HAHAHAHA...det ska stämma o jag tyckte det va lika viktigt som klänningen.
    Så utomhus på Kungälvs fästning(el i tornet om de e dåligt väder) får räcka o tyvärr får folk åka taxi dit men det är en fiiiin plats för vigsel och fotona så den platsen ska jag bara ha! :P hehe...
    Man måste vara lite snäll mot gästerna som inte är ifrån stan så de slipper kolla tider o annat med båtar etc går vilse i stan. Men de borde ju hitta om de säger de ska till fästningen till taxichaffisen.
    Samt att vi ska ha festen i stan så nära till deras hotel sedan.

Ska ha korsett på klänningen som du annars...lite sexigt o medeltida men i lite nutida stil...el rättare 20-40tals stil för de ska va me spetts o grejer.

• June20

MsNordqvist:
    då har du något o pyssla med när ni kommer hem! Inredning o andra roliga detaljer...

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler