• liten lilja
    Äldre 4 Jan 15:41
    46411 visningar
    21 svar
    21
    46411

    Vad graverar ni för text i era ringar?

    är lite nyfiken på om någon graverar något,utöver namn och datum, i sina vigselringar? funderar själv på något lite personligt, men har inte kommit på nåt. kanske har någon annat tänkt ut något fint

  • Svar på tråden Vad graverar ni för text i era ringar?
  • Blivan­de Fru!
    Äldre 4 Jan 15:44
    #0

    Jag var och valde ut en ring igår med 5stenar i En klassisk alliansring i rödguld.
    Det fick inte plats mer än våra förnamn med ett hjärta emellan och datum.
    Nu var jag lite stressad med två småttingar och biträdet var inte av den mest serviceinriktade sorten, så jag tog våra namn och datum.

    Nu har jag ju en förlovningsring med sqambons namn och datum i, sedan friade han med en annan ring som jag har behållt och i den ska jag gravera "av kärlek , för evigt"
    För det är anledningen att vi gifter oss.

  • Fru Enamor­ada
    Äldre 4 Jan 15:46
    #0

    Min fästmö och jag graverade in varandras namn samt datumet och en hänvisning till en bilbelvers. 1 kor.13:4-7

  • Jema 26/11-­2005
    Äldre 4 Jan 15:52
    #0

    I min vigselring valde jag att gravera in ett hjärta.

    Jema

  • Anakin­80
    Äldre 4 Jan 22:43
    #0

    I förlovningsringen var vi traditionella med datum och namn. I vigselringen kommer vi att skriva datum samt plats för vigseln.

  • Sverre­s
    Äldre 5 Jan 00:19
    #0

    Vi la till "din" före namnen. Det är inte så mycket extra med det blir ändå lite personligare. Det var min samboen som kom på ideen för hans föräldrar har det i sina ringar. De uppskattade det väldigt!

  • Valli
    Äldre 5 Jan 00:29
    #0

    Har bara förlovningsringar men i dem står bara våra förnamn.

  • feb25
    Äldre 5 Jan 01:04
    #0

    i min valde älsklingen att det skulle stå "du är min" och i hans så står det "utan tvivel"

  • R&F (1/7 2006)
    Äldre 5 Jan 07:49
    #0

    I förlovningsringarna står namn + datum. I min vigselring står det Amor vincit omnia. Vi tänkte så att namnet på den man gifter sig med vet man ju så vi ville ha något annat. Vi funderar på att gravera om m2bs ring till detta med.

  • linfli­ckan
    Äldre 9 Jan 14:43
    #0

    vi har oxå ett bibelord i våra ringar - kol 3:12-14

  • Tosba
    Äldre 24 Jan 17:20
    #0

    jag har "her zaman" i min forlovnings ring ring och min pojke har "for alltid" i sin.. betyder samma sak fast pa varandras sprak

Svar på tråden Vad graverar ni för text i era ringar?