• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • madelyn

Själv sitter jag och surfar bröllopsresmål
    Blir så sugen att resa iväg!!! Vart ska ni på bröllopsresa, ska ni iväg och i såfall när?
    Vi ska åka dagen efter bröllopet tänkte vi

• Bridecilla

hanochjag,

ja du känner dig själv bäst :)

vi åker två veckor till thailand och sedan 2 veckor till australien, till goda vänner.
    ska bli helt underbat. tyvärr får man inte beställa ännu :) utan måste vänta tills de nya katalogerna kommer...
    vi åker i november, för vi vill hellre vänta tills vädret är nice i både thailand och down under :)

Ni då?
    är det fortfarande västindien som drar?

• Trull

Bridecilla,

Nä, det var ju han på Arkivet som hade beställt fel material, så det tänker jag då inte betala för

BRÖLLOPSRESA!!! Sitter precis och kollar på det. Grenada, Trinidad & Tobago, Seyschellerna...etc!! Något sånt, men vet inte var bara Längtan är enorm.

Sedan funderar vi fram och tillbaka på vilken den andra sången ska vara i kyrkan. Vi har bokat en solist och låt nummer ett: Av längtan till dig, av Åsa Jinder. Hur kommer ni att göra i kyrkan, har ni någon som sjunger?
    Är det någon som vet en bra site där man kan få HÖRA solosånger som är passande vid vigsel?

214 DAGAR *pirr*

• Bridecilla

trull,

tur, för det hade kunnat bli en dyr historia!
    tur att ni är ute i god tid!!

vi grunnar lite fram å tillbaka på det där med kyrkoframträdande... jag vill inte ha solist sång, jag gillar inte det (men smaken är ju som tur som baken :) )
    utan skulle vilja ha ett stycke spelat på aukustisk gitarr eller cello (som jag älskar) det finns en sång som heter Songbird av Eva Cassidy som jag tycker är helt fantastisk!! men vi får se!

har inte sett ngn sådan sajt, men jag ska hålla ögonen öppna...
    det finns en med marscher och orgelmusik...
    www.kyrkomusik.se
    vad ska ni gå in/ut till?

• madelyn

Varför ska det vara så dyrt med lite lyx??? Grrr... jag vill ha en riktig paradisö (som ligger i Karibien helst) och med all-inclusive utan att det blir så himla dyrt.. varför går det inte?

• Trull

Bridecilla,

Ja, det här visar verkligen att det gäller att ha tungan rätt i mun och vara ute i god tid. Det är så tråkigt om någonting inte blir som man vill bara för att tiden rinner iväg och man inte hinner reparera eventuella fel och misstag.

Vad ljuvligt med cello, det är så vackert. Vi kommer antagligen ha en som spelar cello och en som spelar fiol (?) när gästerna anländer till festlokalen

Madelyn,

Ja du!!! Varför kan det inte vara billigare?? Vi kollar också all-inclusive på en paradisö...har skickat några förfrågningar. Så kul, så spännande. WOW!!!

Här en ganska bra site (kanske att ni redan har den): www.vigselringen.com/

Ha det bäst tjejer!!!

• madelyn

Trull,

Vart har du skickat förfrågningar och om vilka resmål? *nyfiken*

• Trull

Madelyn,

Det är till www.afro-caribbean.se/ som jag skickat. Jag vill helst, tror jag, åka till Seyschellerna eller Mauritius. Men hittar ingenstans om all-inclusive på dessa platser. Så jag har frågat lite om det.
    Om vi hinner nu till helgen så tänker vi gå till resebyråer som har den här typen av resemål och helst med bröllopspaket

Har du hittat något resemål som tagit andan ur dig mer än något annat???

• madelyn

Trull,

Jag har hur mkt resmål som helst som jag vill till... fast sen är det väl kanske inte säsong för alla ställen just i augusti..
    Söderhavet, Karibien, USA (Key West), Mexico, Mauritius, bila genom USA- finns massa coola ställen typ Las Vegas, Grand Canyon, Arizona, Miami, San Francisco, New York.. ja du.. kan drömma mig bort väldigt lätt
    Vill gärna ha all-inclusive på paradisön
    Gud vilka krav
    Tänkte kolla lite på bröllopsmässan nu i helgen vad de som är där har för prisuppgifter.

• Bridecilla

madelyn

ja visst är det trist!!

vi gick över vår budget härrom dagen å jag måste nog säga att vi ligger hyfsat bra till tom lite under budget (än så länge!!!)

trull,
    ja det är väldans vackert!!
    det enda med cello är att det kan vara lite melankoliskt å det vill man ju inte...
    men jag tror nog kanske ändå att det blir det... får se :)

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2