• Bridecilla

26:e Augusti 2006 nr2

Hej flickor,

förde över listan på en ny tråd...
    den gamla höll på att ta slut :)

jag var hos frissan igår och fick reda på att hon är gravid.
    Jättekul för henne!! kanon roligt att hon ska ha bäbis.
    Men... vem ska nu sätta upp mitt hår. Är det egoistiskt av mig att tänka så?

augusti 2006-brudar:
    Bridecilla, Örgryte Nya Kyrka och Wänskapsbrödernas Ordenshus, Göteborg
    madelyn, Allhelgonakyrkan & Skepparholmen, Stockholm.
    Aug 2006, Ramnakyrkan, Borås
    HanOchJag/Vi, Sankta Birgittas Kapell & Kulturhuset Oceanen, Göteborg (Majorna)
    SUSSI2006, Frötuna kyrka & bergstugan, Norrtälje.
    Glücklich - Falsterbo kyrka
    C.T. Borgsjö kyrka, Hussborgs Herrgård. Ånge
    Missy Pink
    Turtryne
    Bohuslän06
    lovem
    längtansfull brud
    tobe
    September06
    Tesan78,Lavad kyrka,Lidköping
    Thindris, Kärna församling, Linköping
    Suzzy
    karra
    PaNic, Lundby Gamla Kyrka och Aftonstjärnan, Göteborg

Gott Nytt år 26:e augusti brudar!!!

• Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2
  • Trull

Bridecilla,

När jag har hört mig för så har jag förstått att det ofta är folk som tackar nej i sista minuten. Att man bör räkna med 10-20% bortfall också enligt "experterna"
    För mig är det helt ok...

• Sofie81

Vad duktiga alla är. Får lite panik. Har nästan inget klart förutom kyrka och lokal. Har precis börjat med inbjudningskorten men det tar så himla lång tid. Fast det är kul.

Har ni något speciellt tema eller kör ni på en vis färg? Själv har jag mycket rosa (i alla varianter )vit och silver.

• Bridecilla

trull,

jodå det har man ju hört, men om jag tänker på mina vänner och släktingar så tror jag att de flesta kommer att fixa så att de kan komma. Sen måste det ju bero på när man har sitt bröllop också, vi har det ju sent, efter semestertider och de tror jag är säkrare än mitt i Juli tex....
    fast jag är kanske naiv :)

• Glücklich

Är det ngn som har koll på hur många dagar det är kvar???

Snart kan man väl skicka in hindersprövning...

• Bridecilla

Glücklich

iih 158 dagar kvar...
    på söndag 5 månader...
    pirrr i magen!!!

jag har tryckt ut en hindersprövning från skatteverkets hemsida och har den bland andra viktiga papper så är det bara att fylla i och skicka när det blir så dags...

• madelyn

Bridecilla,
    Jag tror iof inte att speciellt många kommer tacka nej men som Trull sa, enligt experterna kan man räkna med ungefär 10% bortfall

Sen vad gäller hindersprövningen trodde jag att man var tvungen att skicka in den inom 4 månader tills man gifter sig??

Sofie81,
    Vi har väl inget direkt tema- men jag tror att vi kommer ha mycket vitt i olika nyanser, kritvitt champagnevit etc..

• Glücklich

madelyn: Du har rätt... Man får tidigast skicka in hindersprövningen fyra månader innan. Den gäller nämligen bara 4 månader, för jag förstått!

158 dagar! Det känns rätt lite... pirrigt!

• madelyn

Ja visst e det pirrigt!!!

• Glücklich

Sorry...menade inte "för jag förstått"... Jag menade ju såklart, "vad jag förstått". Sååå typig är jag inte...

• madelyn

Haha, jag såg inte ens att du hade skrivit så

Svar på tråden 26:e Augusti 2006 nr2