Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
Stattiner
Min svägerska skall göra våra, hon är en riktig pysslare.
I årets Amelia bröllop fanns det beskrivningar om fina kort som man kunde göra själv. Har du tittat i den tidningen? De hade även skrivit ut hur lång tid varje kort tog på ett ungefär.
Stattiner
Glömde skriva tack för att du skall kolla dig för lite ang bil!
Stattiner:
Vore jättetacksam om du kunde skicka mig uppgifterna på: gutefjallan@hotmail.com
Supertack på förhand!
Peppan, nej jag har inte sett den, tack för tipset!
Gutefjälla, you got mail!
Stattiner:
Jättetack för mailet! Återkom med tel nr när du har tid :)
Lokalen ser underbar ut!
Pappan: Museet i Vibble ar nog ett annat museum om de inte flyttat forstas. Men som sagt, det museet som jag tankte pa kanske inte finns langre. Det lag C:a 7km norr om Visby langs Farosundsvagen, Vibble ligger val soder om stan tror jag.
Lycka till!
Kaisa: Tack, då skall jag leta vidare. Jo för det som jag hittade är ju det som ligger i närheten av Kneipbyn.
Peppan menade jag ju saklart, inte pappan.... Fingrarna nadde fel tangenter!
Liten lägesrapport:
För oss går det långsamt med bröllopsplanerandet, vi har dock börjat spara ihop pengar till middag & sånt (övriga kostnader betalas löpande) och bokat middag, präst, hotell frisör och fotograf.
Härnäst ska vi börja titta på kläder och ringar.
Ni som ska ha middagen på Wisby hotell; vet ni om det kommer nya menyer för 2006? Vi vill ha fisk som huvudrätt och det finns inga bra fiskrätter på menyn just nu.
Vi kommer att ha ett litet bröllop (ca 20 gäster), är det någon som har tips på nån form av middagsunderhållning?
Det finns en artistformedling pa natet (www.gotlandartist.se tror jag) dar man kan hitta allt fran magdansoser till rockband. Kanske nagon bra musiker i bakgrunden, eller letar ni efter nagon komiker eller dyl?? Jag vet att Patrik Silvereke (hoppas att namnet ar ratt) ar en valdigt duktig musiker. Kanske kan han passa som underhallning till tartan efter middagen?
Tack Kaisa!
Jag har inte tänkt alls , är mest orolig för att middagen ska bli tråkig....
Igår var vi och tittade på ringar, ska försöka komma ut och titta på klänning om en vecka eller två. Drar mig lite bara eftersom det tar tid från jobbet, och jag inte riktigt har tålamod för att prova kläder (jag köper alltid det första jag provar bara för att ha det överstökat).
Millan28
Jag har ocksa undrat om Wisby hotells menyer, for de andrades mellan 2004 och 2005. Jag minns att Dan Sander sa att om man har speciella onskemal ar det bara att man diskuterar med dem sa lagar de den meny man vill ha!
Jenny i England:
Ni har m a o inte heller börjat fundera på menyn ännu? Har ni pratat med hotellet om dukning och sånt? Vi har tänkt åka över och prata med dem i vår och tills dess bör vi bestämt hur vi vill ha saker & ting. Hur gör ni? Har du något tips på vad vi ska tänka på?
Hittills har vi planerat:
Vigsel i kapellet, brudskål i vinterträdgården (om det är möjligt), middag i kaptenshuset: förrätt, varmrätt, ev brudvals (kan hotellet ordna musikanläggning?), presentöppning sedan kaffe + tårta
Millan28:
Vi hade tankt bestamma allt sant i juni nagongang (gifter oss i augusti). Jag vet att man kan provata menyn for typ 200 kr (for tva) vilket later som en bra ide, fast vi kommer nog inte till Gotland forran veckan fore brollopet och da ar det ju anda bestamt.
Vi gifter oss i Frojel kyrka och ska sedan ha skal och mingel i Vintertradgarden. Vi ska hyra in en pianist under tiden vi minglar dar. Sedan 3 rattersmiddag i Spegelsalen, sedan dans dar till kl 02. Rummet bakom salen ska vi anvanda till barnen, satta in en TV dar och lite chips och sa.
Vi har bokat en minisvit for natten, 2660 kr och ingen rabatt! Men annars tycker jag priserna ar bra och Dan verkar sa himla duktig och organiserad.
Jenny i England:
Vi har tankt oss en ganska liknande fest som er! Har inte riktigt bestamt oss for om det blir tva ratters med tarta eller treratters med tarta. Skall ni ha vickning? Skall ni ha band eller DJ? Vi skall nog till Gotland i slutet pa juni och skall kolla om vi kan provata nagra menyer innan vi spikar allt. Det var ett bra tips, tack!
Dan ar verkar verkligen duktig och organiserad, skont att lamna over en del av planerandet till honom.
Vi har ocksa bokat "rummet intill" for barn och barnvagnsparkering, vi raknar med ganska manga smabarn. Tankte kanske fraga om hotellet kunde servera nagon barnmeny ocksa. Skall ni ha barnvakt pa plats?
Kaisa
Kul att vara fester later lika!
Vi har inte heller bestamt hur vi ska ha det med efterratt... mina dilemman ar foljande:
1. Vill inte ha tarta pa tarta. Sa antingen har man ingen efterratt eller en efterratt som inte ar tartaktig. Och sedan tarta. Vad ar bast?
2. Vad serverar man till efterratten om man har nagon? Kaffe? Kaffe och likor? Bara likor?
3. Vad serverar man till tartan? Kaffe (igen?) Champange?
Vi maste fundera lite over det...
Vi ska ha en DJ (inte bokad( hade vi tankt. Min kusin bor i Visby och kanner folk till hoger och vanster sa han har lovat fixa.
Vi hade inte tankt ha nagon barnvakt, utan de barn vi har far skota sig sjalva he he... de riktigt sma (under ett ar) ar ju med foraldrarna och sedan ar de andra runt 7 ar och borde klara sig med lite overseende fran de aldre barnen.
Dan sa att de har en barnmeny, men jag fragade inte riktigt vad den innebar. Vara engelska gaster gillar nog inte svenska kottbullar utan vill nog hellre ha typ hamburgare misstanker jag...
Jenny i England:
Om vi skall ha efterratt sa tror jag att det blir nagot med frukt och/eller en enkel kula glass och inget speciellt att dricka till. Och sen reser vi oss och folk far ata tarta och dricka kaffe och rora pa benen litet. Och da passar det nog med avec (likor) till tartan. Inte champagne tror jag, men det kan nog passa det med.
Bra att de har barnmeny! Jag ar overtygad om att de har litet olika saker, sakert hamburgare, korv, pasta mm. Vi kommer att ha barn i alla aldrar, sa jag tror att vi behover ett par barnvakter. Om det ar nagon som kanner en eller ett par PALITLIGA barnvakter med litet barnvaktsvana som kommer att vara i Visby den 12:e Augusti, sa hor av er har pa traden!!