Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
öjafru-06,
kul! Vi kanske gifter oss samma dag, har ännu inte satt datumet (19:e e. 26:e)!
Hej brudar! Jag har varit lite franvarande i nagon manad men ska nu forsoka ta tag med brollopsplaneringen igen!
Vi gifter oss i Frojel den 5/8 med festen pa Wisby hotell, vi ska ha cirka 90 gaster och planerar allt fran England, sa Wisby hotell passar oss ypperligt eftersom Dan Sander verkar ha full koll och fixar med allt som har med festen att gora.
Vad jag behover hjalp med ar haruppsattning och smink! Vilken salong ska ni boka och vilken rekommnderar ni? Samma sak med fotograf, vilken rekommenderas?
Jag har bokat Studio Blå för håruppsättning och smink och Hemlins för fotografering.
Vi kommer att vigas kl 16:00 på eftermiddagen och jag hade nån vision när vi bestämde detta av att jag, sambon och dottern har en skön dag och kopplar av innan, kanske picknick i nån park osv. Nu när jag bokat fotografering (innan vigseln, tiden satt till 14:00) och frisör (tiden satt till 11:00) så inser jag att det inte är mycket tid kvar av dagen.
Hur ser er plan ut?? Vad gör man om frisören blir färdig tidigare? Känns ju lite dumt att knalla omkring i Visby med värsta brudfrillan..
bröllopsnatten, vart kommer ni att fira den.
Jag har ringt både:
visby hotell idag och deras minisvit med bubbelbadkar skulle kosta 2005:- /natt och då ingick frukost.
Strand hotell.
Fanns ett superierum med jazzucci som var lyxigt. Där kostanaden var 1280:- /natt och frukost ingick.
Jag var lite sugen att dra dit redan kvällen innan och bara lyxa tillsammans och bada och mysa. utan att berätta något och bara överraska min M2B
och det skulle då kosta oss 2560:- är det ett bra pris. Någon som varit och sett de rummen?
Jag har ocksa bokat Studio Bla for haret. Insag precis samma sak att det nog kommer att bli litet snarjigt med tid! Men om det finns tid sa har jag fatt tipset att ata och dricka (vatten)!
Hur mycket har ni fatt prisforslag for pa haruppsattningen? Jag tankte ringa runt och skaffa lite prisforslag forst innan jag bokar. Min tarna ska ocksa ha en tid for haret.
Var vigsel ar kl 14 och jag inser att jag maste boka har och smink kl 08 eller 09 for att hinna med fotografering och fard till Frojel till kl 13.45... vet inte riktigt vart vi ska hinna med att ata lunch, for ata maste man ju nagongang innan vigseln...hmmm... maste klura lite pa det dar.
Jenny i England
...Jenny på Gotland här...
Jag har fått pris på Studio Blå på 1500 kr, plus sminkningen 700 kr, då det är en lördag jag gifter mig (annars 1000 kr håret). Jag kommer förmodligen inte ta detta, då jag tycker det är oskäligt mycket, för jag ska inte ens ha en uppsättning, vilket jag förklarade för frisören. Ska ha utsläppt hår, lite mjukt lockat och eventuellt nån hårnål med en blomma i på något sätt... Känns lite saftigt att betala så mycket för det lilla...
Jag har också fått pris 1500 + 700 från Studio Blå, men det varierade lite på hur lång tid det tar. En enklare uppsättning kan bli billigare då det är timtaxa som gäller.
Jag har ännu inte bokat frissa och fotograf, måste nog ta tag i det där NU!
vad skall ni ha för muski på er bröllopsfest?
Vi kan inte bestämma om vi vill ha livemusik, DJ eller bara en CD-spelare med egen blandad favoritmusik. Vi har inga jätte dansanta vänner så vi överväger om vi bara skall ha lite soft bakgrundsmusik eller nåt.
Hur ska ni göra?