Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!
Alltså rummen där man har middag och dans...
Stattiner:
Vi hade tänkt oss något som rymmer ca 60 pers, bygdegård eller liknande där man kan ha catering. Planerar vigseln i Ardre, då är det väl inte så långt till Katthammarsvik, men tråkigt med mörka rum.... ska kolla upp det lite
Det finns ett ställe på katthamra gård som heter stallet (tror jag), finns en bild på katthamra gårds hemsida. Det finns ingen el men det kan man ju fixa, det verkar ligga väldigt fint och kostar 3000kr. att hyra.
Kan kolla upp det mer om ni är intresserade!
Halloj alla gotlandsbrudar!
Igår skrev vi gästlistan och min blivande fick "godkänna" prototypen till inbjudan så nu känns det som om att allt börjar falla på plats. Vi var på Gotland i helgen och kollade upp det sista om lokalen. Vi kommer att ha festen på Kronholmens golfklubb
lite annorlunda kanske men helt rätt för oss. Vi är båda lite golftokiga och lokalen ligger ju helt fantastiskt vid havet. Vigsel blir i Västergarns kyrka, en liten mysig kyrka inte långt ifrån golfklubben.
Nu är det dock prio på att hitta klänning.... ett kapitel för sig kanske.
En sak som jag tänkt på, hur långt i förväg skall ni skicka ut inbjudningarna? Det gäller ju att gästerna hittar någonstans att bo så att det inte är fullt...
Nellys, o va kul för er! Där är det såå fint!
Vet inte riktigt när vi ska skicka ut inbjudningarna men kanske i mars? Verkar det lagom?
Magasinet heter det visst det där stället jag nämnde...
Förresten Nellys, vi har haft kontakt med dom också, tror att det föll på att de inte kan ta emot så många gäster(?)!
Vi har en idé om att hitta något annat alternativ till tårta, funderar på en massa choklad eller nåt. Vad tror ni om det?
Hej hopp!!
Kul att någon tog upp "min" tråd igen! Kul att se att det är så många om ska gifta sig på ön! Vi har kommit till en punkt där vi inte kan göra så mycket mer än vänta. Allt är klart (kyrka, kläder, lokal, inbjudnigar) så nu kan vi bara vänta. När skickar ni ut era inbjudningar? Det är ju inte lätt att få ner alla till ön mitt i sommaren menar jag, så alla måste ju vara ute i god tid...
Vi skickade in sk "save-the date" kort i oktober till de flesta. Dels for att vi har manga langvaga gaster, dels for att det ar sa svart att fa tag pa boende. Dar fanns det information om boende och bat/flyg mm.
Just nar det galler Gotland pa sommaren sa tycker jag att man nastan inte kan skicka ut inbjudningarna for tidigt! De "riktiga" inbjudningarna skickar vi nog i Februari-Mars tror jag!
På onsdag åker vi till ön för att fira jul, men då ska vi även kolla lokaler(äntligen) och boka en samt kyrka. Vi är nu nere i två alternativ på södra Gotland, allt är prel. bokat så nu är det bara att bestämma sig!
Längtar längtar, det är så jobbigt att sitta här och inte kunna göra någonting!
God jul på er!