• stattiner

Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2

Fortsätter Babbs tråd eftersom den är avstängd för svar!

• Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2
  • stattiner

...och jag vill vara först också!

Nu har vi kommit lite längre i planeringen, iaf i huvudet. Vi vet vart vi vill vara och ska kolla på lokalen och prata med en som kan fixa maten, vi har även ett band på gång.

• Nellys

Halloj!
    Stattiner: Vi bor också i Nacka Världen är liten... jag kommer inte från ön, men min sambo är född på Gotland och har familj där.

Så bra att det börjar klarna hur ni vill ha det. Du måste berätta när allt är bokat! Jag blir supernyfiken på bandet, är det några ni känner eller har du fått ett tips?

Ang KIK så har de verkligen mycket fint, jag har köpt en kjol där tidigare och är supernöjd med den. Så det får absolut bli ett besök där! Är det någon som har andra bra tips ang brudklänningar?

• stattiner

Nellys, men va skoj! Värlen är verkligen liten ibland!
    Vi bor i Skuru, efter Ektorp mot Duvnäs Utskog om du vet ungefär vart det är!?
    Ang. klänning från KIK så hade jag hittat min drömklänning där som jag bara skulle ha! När jag sen testade den satt den inte alls som jag ville, jag såg ut som en mormor med en trafikkon i vitt på underkroppen!

Men de har verkligen jättefina klänningar och kakonbra service, absolut värt att kolla på.

Nu ska jag till öppna förskolan med min 9-månaders son, han har börjat att vakna kl.06 på morgonen så jag ska försöka få honom att hoppa över ett pass och se om det blir nån ändring.

Jo, bandet! Jag har en kusin som spelar i ett band, de är tydligen vädligt breda så det är bara att önska vad man vill, låter kanon men jag har inte hört dem än så jag vill be om en referens innan jag bokar.

• Nellys

Roligt - vi bor i Duvnäs Utskog!

Schysst med bandet - då kanske ni får ett bra pris också. Det känns som att det verkligen kan bli dyrt annars om man vill ha ett band som är beprövat och duktiga.

Hade ni bokat datum för bröllopet?

• stattiner

Nellys, du skojar?! Då bor vi ju jättenära varandra!

Nja, vi har två alternativ, den 19 el. 26/8.

När var det ni skulle gifta er?

Är ni förresten intresserade av bandet om de nu är så bra som de säger?

• stattiner

Hallå Babbs, sarah*, Kaisa, Millan28 och alla andra blivande Gotlandsbrudar, hoppas ni också hittar hit!

• Nellys

Ganska kul att vi bor på samma ställe faktiskt - och dessutom kanske skall gifta oss på samma dag vi gifter oss den 26/8.

Bandet kan absolut vara värt att kolla upp! Så får du bra tips så återkom gärna.

Så du är mammaledig nu? Då har du ju all tid i världen... eller?

• stattiner

Nellys, veckans skämt!

Kollar upp bandet, men du, det kan bli lite trixigt om vi gifter oss samma dag!

Vad heter din kille förresten? ålder? (kanske inte kan avslöjas?)

• Nellys

Stattiner: Vet inte om jag skall avslöja hans namn såhär offentligt - det känns lite märkligt Inte för att det gör något egentligen, men ändå, om du förstår. Vi är båda i 30 års åldern (jag 31 han 34). Hur gamla är ni?

• stattiner

Det förstår jag absolut, blev lite nyfiken bara om vi händelsevis skulle känna varandra.
    Jag är 78:a, min sambo är 76:a.

Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2006/del2