• leson76

Vågar man beställa ring från Hedens guld?

Hejsan,
    Någon som har erfarenhet eller har hört något om Hedens guld?
    de har fina ringar och bra priser MEN hur är servicen och kvalitén etc?

• Svar på tråden Vågar man beställa ring från Hedens guld?
  • Alcar

Min och fästmannens förlovningsringar är från Hedens Guld. Jag tycker att det funkat jättebra med servicen. De har hållit leveranstider, de kunde snabbt fixa till min ring som blivit för stor osv. Så det var inga problem för oss ivf. :)

• KCsMama

De ringar jag kollat på där hittade jag biligare på Hellkes.se

Men det beror ju såklart på vilken ring du valt

Jag beställde min ring från hellkes för nåt år sedan och då fungerade de jättebra, hur det är nu vet jag inte.

Kramar

• Sanasol

Vi har beställt våra från guldgruvan.se , men vet inte ifall det är några ringar från schalins du funderat på eller några mer "glittriga"? Är iaf nöjd med servicen därifrån, plus att det var betydligt billigar e än i butik!

• leson76

Den ringen jag sett på Hedens guld verkar ha ett oslagbart pris. Det ä en enstensring i vitt guld med en diamant på 0,20 W Vs OCH då de just nu har 10% rabatt hamnar den på strax under 5000 kr.

Någon som kan slå det???

• leson76

Vilken då?
    Den enstensringen jag fann med 0,20 var följande:

Mountain, K2
    6 675 kr

• Strumpan.

Jag köpte en solitär ring med en diamant på 0,50 och den kostar egentligen 11998:-, men dom har nu sänkt priserna inför jul och nu kostar den 6400 ca:-
    Gå o kolla, dom har alla möjliga storlekar på diamanten och det är sänkt pris på alla.

• Strumpan.

Glömde säga att det var på guldfynd jag köpte min ring.

• Sanasol

Gå in under enstensringar i menyn...

• leson76

Tack för tipset Strumpan.
    Vad har Guldfynd för kvalité på sina stenar och sitt vita guld?
    Nej, men menar du verkligen guldfynd? visar de något sortiment på sin hemsdia?

Jag har en broschyr från dem och där kostar en enstensring med 0,50 ct 15.599 kr !!??

• leson76

Ja, Sanasol. Nu hittade jag. Men, jag är inte riktigt förtjust i den designen, skulle helst vilja ha en rak skena.

Då ringen är en W, Si är den billigare på Indo Nordic. Där kostar en nästan identisk ring 2989 kr.

På guldfynd tar de 2899 kr MEN har ingen aning om var de har för kvalité på sina stenar.

• junibrud2006

Priset är ju väldigt beroende på vilken kvalitet det är på diamanterna. Bifogar en länk med lista över kvalitet faktabanken.nu/diamanter.htm En 0,50 ct kan ju därför skilja väldigt i pris. Ska du ha en sådan av bästa kvalitet blir det betydligt betydligt dyrare...!

• leson76

Tack junibrud,
    Bra sida :)
    Det vanligaste verkar vara W, Si. Jag vill dock ha W, Vs precis som ringen från Hedens guld.
    Bäst stenar verkar det som Smycka har. Den jag kollade på hos dem hade en sten med TW och VVS. Sen får man inte glömma att fråga om slipningen som visst är väldigt viktig för stenens lyster.

• Julija

Vill bara säga att jag blev så himla bra bemött på hedens guld! Expediten visste vad hon pratade om och tipsade mig om en massa saker som jag inte hade en aning om, de gör ding ring som du vill ha den och sedan är set inget köptvång om den inte blir som du tänkt dig det är ju alltid tryggt, däremot var jag till de vanliga stora kedjorna de var så otrevliga och tipsade mig att välja nåt som inte var äkta diamaneter i min ring bara för jag skulle behöva runt 40st,de tyckte väl inte jag såg köpstark ut så synd för dem när jag hade en stor budget. Det bemötandet fick jag inte på hedensguld! Lycka till

Svar på tråden Vågar man beställa ring från Hedens guld?