Varm fördrink??
Vi gifter oss i januari och tänkte bjuda gästerna på nåt varmt att dricka när de kommer till festlokalen. Någon som har nåt annat tips än Glywine(?) på varm fördrink??
Jätteglad för tips,snälla hjälp!
Vi gifter oss i januari och tänkte bjuda gästerna på nåt varmt att dricka när de kommer till festlokalen. Någon som har nåt annat tips än Glywine(?) på varm fördrink??
Jätteglad för tips,snälla hjälp!
Glögg
Tänkte också på glögg men man kan väl spetsa kaffe eller varm choklad med något gott också!?
Varm (mörk) choklad, kanske med lite rom i.
Det finns ju jättemånga varma drinkar att göra, eller så gör ni det enkelt, punchchoklad! Går att ha i termosar och värmer gott! Tips på drinkar finns på www.drinkguiden.com
Förlåt, www.cocktailguiden.com ska det vara!
Irish coffee kanske?
Provsmaka de nya bloss glöggerna spetsade med conjak eller rom. Eller varför inte årets glödd med smak av hjortron. Kolla på systemet.
Lycka till!
Varm torr cider med äpple och kanelstång och litet citroncest?
Varm torrt rödvin med svartpepparkross och vaniljstång?
Varmt halvtorrt vittvin med valnötter och apelsinfiléer?
Tack alla för bra förslag, funderar fortfarande!
Varm och kall, smakar äpelpaj, supergott!
Hej,
finns ngn dryck m alkoholhalt på Systemet som smakar äppel/ kanel....testa den!
Lycka till!
Varm äppeltoddy kanske?
Aprilia,
lite OT, men måste fråga; heter du Aprilia på riktigt? Tycker att det är ett så fint namn.
IngridMarie: Nä, jag heter inte Aprilia, är född i april-därav namnet :)
bröllopstjejen
Det var precis den jag tipsade om i inlägget före dej!
Kryddvin
värm vin (rött) med kryddor (bla kanel, stjärnanis och kryddnejlikor) apelsin- och citronskal och farinsocker.
Jag kan leta upp receptet om någon är intresserad.
Varm choklad och rom eller punch är en höjdare. Vill man ha mera drinkkänsla kanske glögg (gärna congnacsglöggen) eller en annan varm drink ändå är att föredra. Kan rekomendera att titta på länken pokergirl skrev! Den är jättebra.
Vi gifter oss också i Januari och har bestämt oss att bjuda på Chai Tea Latte för att värma upp gästerna. Finns att köpa i pulver som bara blandas med varm mjölk om du har ett Espresso House i närheten. Som toppas med kanel och kardemumma. Har inte hittat någon som inte gillar det än. Perfekt för alla som inte gillar kaffe;)