• Bröllopstokiig

TIPS på sätt att växla ringar vid Borgerlig Vigsel

Nu är det snart dax, den 15/9 smäller det. Jag har börjat att fundera på ett annorlunda sätt att växla ringarna. Vi ska ju ha en Borgerlig vigsel där ringar ej är något krav men vi ska ju som sagt ha ringar. Kan någon komma med tips om vad man kan göra istället för att bara sätta ringen på fingret?

• Svar på tråden TIPS på sätt att växla ringar vid Borgerlig Vigsel
  • Bröllopstokiig

Kan ni inte skriva ned något att säga till varandra eller be vigselförrättaren säga något? Något i stil med: ge nu varandra ringarna som en bekräftelse på det löfte ni nyss givit eller något sådant?

• Bröllopstokiig

Vi gifter oss borgerligt på lördag och vi kommer att sätta på ringarna när vi har sagt "ja", sedan kan vigselförrättaren fortsätta med det hon ska säga. Enkelt och smidigt och hon kommer att ge oss ett tecken innan så att vi är redo.

• Bröllopstokiig

Ville bara säga att jag har pratat med den blivande maken och han sa helt självklart:
    "När jag sätter ringen på ditt finger kommer jag att förklara för dig och alla vittnen varför jag har valt just dig till den kvinnan som jag vill leva med resten av mitt liv"
    Suck!!!
    Oj nu fick jag tårar i ögonen igen

Svar på tråden TIPS på sätt att växla ringar vid Borgerlig Vigsel