• cissilla

Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4

Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.

• Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
  • Sanasol

Det har inte blivit så ofta, min blivande kör taxi så det är ofta lite skumma arbetstider och sen är det ju ganska långt till Östersund också.

Men vi har väl funderat att flytta nedåt när jag är färdig med skolan, beroende på om han kan läsa det han bestämmer sig för i Östersund eller inte. :) Men det är himla fint i jämtland och jag trivs jättebra där, kommer egentligen från Väterbotten.

• Popis

Ok, ja jag trivs otroligt bra här och jag kan tänka mig att ta ett inte utbildnigsadekvat arbete bara för att få stanna kvar här. För mig betyder det mer att få bo här nära familj och vänner än att göra karriär i arbetet.

Funderar på att dra igång en egen butik.

• Sanasol

:) Jo, så kan man ju göra! Vad för slags butik? Lät som ett spännande projekt att dra igång!

• Popis

Tänkte prova sälja märkeskläder för barn typ Filippa K, Peak, Reima Tec, Esperii mfl. Sen har jag ett eget designföretag i startgropen och de grejerna tänkte jag försöka sälja där. :)

• Sanasol

Lät spännande!! Har ni barn eller tänkte ni börja på bebisverkstaden efter bröllopet?

• Popis

Nej vi har inga barn. Jag är en sån som kan tänka mig att leva utan barn. Men min sambo vill apsolut ha barn men han hade kunnat vara tillsammans utan att gifta sig. Så det belv en kompromiss lixom. Jag vill inte ha barn innan bröllop. Så då bestämde vi att det blir bröllop och en bebis efter när spelar ingen roll men vi bröjar väll på bröllopsnatten :)

• Sanasol

*s* Det är samma här, jag ska jobba på barn och känner nästan att det räcker att ha dem där ibland. Men samtidigt så längtar han efter att bli en familj och ibland jag med, för det blir nog mysigt! :) Fast det blir nog långt efter bröllopet eftersom jag bara är 22 när vi gifter oss.

• Popis

Ok, jag är 26 nu men fyller 27 i augusti min sambo fyller 28 efter jul, så det känns ju lägligt att börja då, man vill ju inte va för gammal heller tänker på att barnet blir ju stor och man själv blir ju inte äldre. Jag tror också det kommer bli mysigt med en bebis, men just nu känner jag att ett får räcka.

• Sanasol

Sen kanske du inte alls nöjer dig med en när du väl har fått en? så brukar det ju vara för många!! Fast jag tror en blir rätt lagomt, fast samtidigt har jag haft mycket utbyte av mina syskon så det vore väl bra för dem ifall de kan få det!!

Å, vi ska få våra förlovningsringar i veckan. Så spännande! Sen är det hans grej att bestämma när de ska på, men rigen vågade han inte köpa själv! Vad har ni för ringar?

Svar på tråden Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4