Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Hej hej brudar! Världens veligaste blivande brud har äntligen bestämt sig, men hjälp av världens lugnaste blivande man såklart! Det blir Frösö kyrka för oss istället för Åre och vi ska kolla upp hur det går att ta mat från Food catering. Känns verkligen underbart bra! :)
Sanasol_ vad roligt att ni bestämt er, det kommer att bli superbra. Om det är nån tröst är jag också supervelig, just nu är det klänningen. Håller på att bli galen :) det finns ju så mycket.
Vart ska ni hålla festen? Kan verkligen rekomendera Rödöns bygdegård, den är jättefin och mkt pra planlösning. Gå in på och kika. www.rododata.se/H-Bygdegarden.html
Lycka till med planeringen!
Popis, ja klänningen där velar jag också en massa! Tur att man inte behöver bestämma sig ännu, hoppas att jag bara kommer känna att det är rätt när jag tar på mig den! :)
Ska kolla upp lokalen, vi har pratat om Stocke titt också men jag tycker inte att den verkar så fin... har inte varit där själv nämligen.
Sanasol: nej jag har inte heller varit där, men spontant kände jag att den låg för nära kyrkan. Jag vill att det ska bli lite åka fin bil och göra entre på festen när alla står och väntar. Vi har också hyrt buss med chaufför (kosta bara 2000 som hämtar innan vigsel och kör till kyrkan och sedan vidare till festen. Våran toastmaster ska hålla låda i bussen :)
Jaha, ja man får väl se. Min blivandes syster hade sin bröllopsfest på stocke titt och de tyckte att det var bra att det var nära till kyrkan för gästernas del. Vi har inte pratat om att åka fin bil och så, men vi får väl se hur vi gör med det! :) När är det du gifter dig?
Sanasol_ om 9 månader :) den 12 augusti längtar... :)
Vad härligt! För oss är det inte förrän den 7 juli 07, men lika bra att boka direkt för att vara säker på att man får det man helst vill ha och den tid man vill ha!
Ja jag håller med, när jag ringde kyrkan före midsommar så hade de redan en bokning i kyrkan samma dag som vi ville, som tur är det efter oss så vi behöver inte stå utanför och vänta på att kyrkan ska tömmas.
Vi tog 15.00 så det finns ju en risk att någon kommer att ha den innan. Men då ser man till att någon är på plats och ringer när kyrkan är tom och de flesta avlägsnat sig...
Vi har också 15.00, hoppas att ingen kommer att vara innan oss :)
Ska ni fotograferas före eller efter? Vi tänkte göra det innan. Vi ska bo på hotell från fredag till söndag så vi hade tänkt spendera hela helgen tillsammans och verkligen lyxa till det lite extra. Jag har också bokat så att frisör och sminkös kommer till vårt hotell så vi slipper springa runt å stressa. Känns så bra!