Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Sanasol_ Agnes Olsson säljer/hyr ut iaf mest Nixa klänningar. Jag belv lite besiken på deras urval när jag var dit. trodde de skulle ha mer att välja på. Jag ska nog sy upp en egen så jag får den exakt som jag vill. Har fastnat för den här modellen:
www.rembo.de/modelle2005/nasty/nasty2/index.html
Popis, kul! har också tittat lite på rembos klänningar. Inte alls hittat någon nixa som känns jag. Har däremot hittat en från sincerity, modell 3070 som jag bara älskar. Den finns inte i Östersund alltså?
Sanasol_ På Anjos hade de mycket Amerikanska märken sa hon i telefon när jag pratade med henne. Har inte varit dit ännu.
Ah, lät ju lovande. Är det såna butiker som man måste boka tid för provning innan eller hur stor är förfrågan på klänningar i just östersund?
På Agnes måste man boka tid där fick jag vänta 2 veckor på en tid. Men på Anjos var det bara att komma, fast dom hade lite konstiga öppettider.
Ah, okej. Får se hur jag gör, vore ju trevligt att bara svänga in om man ändå är där. Har också funderat på att åka till Stockholm och kolla nästa höst när det är dags för reor och så! :)
Sanasol:
Vi hade Norrländsk buffe på middagen:
De hade dukat så att Förrätten stod på bordet - Gravad röding.
Buffen serverade man sedan sig själv och det var jättefräscht. Godast var laxen!
Efterrätten som var en rejäl bit Hjortrontarte serverade de vid bordet.
Dagen efter lunchen var kall och där hade de plockat ut delar ur den Italienska buffen bla kyckling, pestosallad samt tapernade och tomatsallad. Även detta perfekt och enkel mat.
Tror absolut att de har fest i sina lokaler på golfklubben - fantastisk utsikt och fräscha lokaler.
Popis:Toppen ide att åka Thomee från Hallen, det gör väl inget med vädret. Fin brygga finns det i Hallen oxå
Lycka till!
Nä nu ska jag på buggkurs...
kul att utbyta lite idéer :)
Hallen brud, ska kolla upp det där och diskutera med min blivande han vill gärna vara med på det mesta faktiskt! :)
Hejsan på er alla!
Ville bara säga hej, jag tar med mig mannen och sticker en vecka till sol o bad i Marocko om ni undrar var jag tar vägen
Stor kram så hörs vi snart
Fru Carlsson