Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Popis: Då gifter vi oss precis efter er kl. 16. Sedan har vi festen på Temperance, det verkar jättefint där, vi ska upp i påsk och bestämma meny. Var har ni festen?
Brunkullan: Jag hoppas verkligen ni kommer att gilla det ni får. Vi ska iväg på torsdag och testa uppsättningen. Åh passa på att kolla hur lång tid allting tar. Inget får ju gå fel på lördag!! Är lite avis på dig som får gå altargången fram. Har gjort det en gång tidigare och det en sån enorm känsla. Tyvärr slutade det hela med skilsmässa. Men förhoppningsvis kommer det en dag då jag åter står brud
På Rödö bygdegård. Temperansh ser mysigt ut men vill ville komma undan billigare :)
Vad spännande med en till på samma dag. Vad har du för frisör och makeup?
Fotograf?
MM.. vill veta allt :D
Ja vad kul att vi har samma dag! Jag har inte bokat frisör eller make up ännu, allt är så svårt när man bara får sitta och ringa runt. Har du några förslag? Var ska man beställa tårta, blommor m.m? Jag bor i Uppsala och är inte hemma så ofta, det är lite svårt att få ihop allt. Vart köper jag klänning?
Åhh klänning ska du inte köpa här uppe det hittar du bättre i Uppsala eller Stockholm. Jag var ner för ett par veckor sen och beställde en från Garamaj.
Jag har en barndomsvän som är utbildad på Loreal som ska sminka mig. Joanna Lorenz ägarhustru på NFI ska göra håret. Min syster ska göra buketten. Kusin ska göra tårta.
Men mitt föslag är:
Frisör: Studio 9 har fått bra kritik
Make: Agnes Ohlsson parfymeri och salonger
Tårta: Wedemarks (de gjorde en jättefin tårta till min systers bröllop som var Hawali inspirerad)
Blommor: Linnean på Brunflovägen
Är du Östersundsbo från början? Kanske vet vem du är? Själv är jag 26 år och född i Brunflo.
Kommer inte heller köpa klänning i Östersund, gifter mig på Frösön. Kommer prova ut den i Stockholm och sedan beställa via Atelje MB i Skåne som kan skicka den till mig! :D Anledningen till detta är att de klänningar jag kollat på är mkt dyrare i Stockholm än via den firman jag hittat, för samma klänning!
Ser ni diskuterar klänningar. Jag har hittat en sida med (vad jag tycker) många fina klänningar.
www.tindra.e-butik.se/
Åhh Garamaj har jättefina klänningar, har inte varit i Stockholm ännu och kollat klänningar, men det är väl dags snart.
Jag är 27 år och kommer från Krokom. Var det förresten du som har storsjöodjur som bordsplacering? Va bra att du har lite bekanta som kan hjälpa till, här hade jag kunnat fixa hår, tårta och blommor oxå men nu får jag nog anlita annat folk, lite snopet..
Frösöbrud
Vart ska ni ha festen?
Frösöbrud: ja det var jag som hade storsjöodjur som bordsplacering :D