Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Popis, den 7 juli 07, så jag har tid med min velighet trots att det är lite jobbigt! Skulle vara skönt att boka lokal och kyrka så att man sedan kan vara lugn :)
Ja så tänkte jag också, i augusti var min syrra och runt och kika på lokaler och när vi bestämt oss så bokade vi direkt. Känns så skönt att det stora är bokat. Vi har även bokat band till festen och solist till Kyrkan.
Hallenbrud hittar hit!
Och tycker att det är ett fantastiskt bra drag av Cisilla att öppna nya tråden.
Liten presentation av mig:
Jag tillhör den skaran av brudar som har gift mig redan och inte kan släppa taget
Tur för er visar det sig ibland då man kan hojta till med tips och råd.
Stockholmstjej med morfar från Hallen där jag även träffade min man som numer är inflyttad till Stockholm.
Vi gifte oss i Hallens kyrka 6 augusti i år - fantastiskt....
Det kommer snart en bebis oxå, i mars lite oväntat men skoj!
Vi är ofta "hemma" och hälsar på - är en riktig patriot vad det gäller Jämtland.
Får oxå stå ut med mitt misstag med anledning av "LånghårsKOrna".
Vår käre vän Klok berättar säkert mer annars går det att läsa i tråd 2
Tittar in ibland och läser med nöje om era planeringar.
Cisilla: Vilka blev det nu som åker med till Teneriffa? Morfar vet jag!
Men fler?
Kramis alla
Fru Carlsson fd Hallenbrud
Nu har vi lite problem att bestämma oss för vad vi ska åka för något :) jag skulle vilja åka på en vit flakmoppe det skulle passa oss lite busig så där men det är ju lite osäkert med väder :)
Sanasol_ När du bestämt dig så se till att boka fotograf också. När vi bokade Anna & maria så hade de redan tider den 12:e så jag är glad och lättad att det fans det vi ville ha.
Sanasol:
Food catering - JA JA JA JA JA!!!!! De är suveräna!!!!
De caterade vårt bröllop, mycket prisvärt och sååå god mat!
Patrik var den vi hade mest kontakt med och de ordnade även dagen efter lunchen som levererades samma dag som bröllopet.
Prisvärt och suverän service.
Lycka till!
Åhhh Hallens kyrka som ligger så fint. Den är verkligen fin. Kan man inte få gifta sig en gång i varje kyrka :)
Hallen brud mysigt med tillökning?! Vi tänkte börja med bebisverkstan på bröllopsnatten thii. Jag är också en Jämtlandspatriot, bode i Luleå 4:a år men nu är jag tillbaka.
Popis:
Ja, alla våra tillresta gäster var helt överväldigade över utsikten och att kyrkan är så ljus...
Men jag skulle kunna tänka mig att gifta mig lite i Frösö kyrka oxå
Tillökningen är jätte välkommen men vi blev så förvånade... Jag var i 9:onde veckan på bröllopet men visste inget och fick sen reda på det i vecka 12!
Lika bra det kanske med tanke på kalaset
Hallen brud, vad hade ni för meny på ert bröllop? vore kul att höra ett omdöme om en viss rätt! :)
Förresten, någon som vet vilka märken bröllopsbutikerna i Östersund säljer?
Hallen brud: Ja, men vad roligt att det var lite oväntat, eller? Det är ju lägligt efter ett bröllop, tycker iaf jag :) Jag hoppas det funkar för oss :)
Fick just en tanke (knäppa jag) tänk att gifta sig i Hallens Kyrka och åka Thomeé in till Östersund... Lite vågat med tanke på vädret men en kul idé och roligt för långväga gäster som aldrig satt sin fot i Jämtland.
Förresten går det att ha sin middag och fest i golfresturangen? en tanke som slog mig bara, gick inte så bra att läsa sig till. Någon som vet pris?