Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Vilket pris fick ni av Tina Stafrén och vad ingick i det?
Förresten, finns en som kallar sig jämtlandstaus redan, så om du kallar dig jamtlandstaus kan det skapa lite förvirring!
Såg det sen så nu har jag ändrat signatur. Vi betalar ca 7000kr för fotografering under vigsel, vimmel utanför kyrkan och porträttbilder. Sedan får vi också en CD med bilder samt några porträttförstoringar för det priset. Hur bra det här priset kan tyckas vara är givetvis beroende på hur många bilder man har tänkt beställa sen. Jag fick intrycket av att hon är mycket flexibel och väldigt bra att anlita!
Tyckte det var ett väldigt bra pris, för allt det! Kontaktade fotograf Jörgen Nilsson, och han skulle ha 8000 för alla bilder på CD, lågupplösta och 1 timmes fotografering! Fast han fotade ändå inte under helgerna på sommaren!
Funderar på om han fotar helger överhuvudtaget. Vi kontaktade också honom, men han kunde inte fota den helgen heller... Om du inte har bokat så kan jag rekommendera Tina. Jag tycker absolut att Anna och Maria gör ett kanonjobb med mycket fina bilder också. Vi hade som jag skrev i ett annat inlägg tänkt anlita dem men de kunde inte. Min systers bilder från i somras var underbara och Anna tog dem!
Som det ser ut just nu är vi mest intresserade av Tina. Verkar ju kanon, och mycket mer för pengarna än andra fotografer! :D
När gifter du dig?
18:e mars. Bitarna börjar så sakta falla på plats. Frisör och make-up är bokat, menyn är spikad och klänning och ring är redo, pjuu! När gifter du dig?
Vad kul, vartifrån tar ni mat? vilken lokal ska ni vara i? Är det i Östersund ni gifter er eller någon annanstans?
Vi gifter oss den 7/7 2007 i Frösö kyrka! Funderar på golfrestaurangen eller Hov som lokal... vad tror du?
Vad har du valt för klänning och ring? Nyfiken!!
Vi ska vara i en privat lokal (loge) där det finns en kock som arbetar så han fixar maten. Lokalen är mitt i stan men vi ska gifta oss i Offerdals kyrka så det är en bit för våra gäster, men så får det bli. Vi valde mellan den och Rödö kyrka (jättefint)! Min syster gifte sig i Frösö kyrka och det är ju så väldigt vackert men det var i somras och vi vill inte ha en repris .
Jag tror att det är jättefint på båda ställena. För oss var det tyvärr lite dyrt eftersom de har alkoholen. Stocketitt eller Rödöns bygdegård var två andra alternativ vi hade men eftersom kyrkan var en bit ifrån stan (och de flesta bor på hotell där) så kände vi att vi ville ha festen i stan.
Klänningen blir faktiskt samma som min syster hade (ny familjetradition!) men med annan slöja och sedan givetvis lite vintrigare med jacka och skor eftersom vårt i är mars. Ringen är i rött guld med fem stenar, lite upphöjda eller vad man ska säga, kommer från Schalins guld. Ska hämta den på lördag...
Hur går det med dina planer? Ser att du har ett tag kvar men ändå...