Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Hej! En ny blivande Östersundsbrud ansluter sig till tråden efter att ha "tjuvläst" ett tag... Vi planerar bröllop i april och jag skulle bli jätteglad för tips om bra och prisvärda frisörer, smink, fotografer och florister och annat som hör till planeringen. Vad jag har förstått är det några av er här som redan är gifta. Vad har ni för tips?
Välkommen Pi-06!! Jag ska gifta mig om tre veckor, och har bokat allt vad gäller fotograf, frisör och florist! Nu kan jag ju inte ännu säga om dom är bra, men jag kan säga att dom är billiga! Buketten fixar blomaffären bredvid/mittemot Filmstaden. Jag kommer att få en bukett, corsage och tre ytterligare rosor (till marskalkar och toastmaster) för ca 1200 kr!! Frisyren och sminkningen fixar Linda på LL Hår och Makeup (i Odenskog), och jag har varit där på konsultation, och är MYCKET nöjd. Frisyr och sminkning kostar 1500 kr!!!
Kan uttala mig mig när jag är gift!!
"Kan uttala mig mer när jag är gift" ska det vara.......
Tack för tipsen Brunkullan! 1500:- för frisyr och smink lät ju som ett bra pris, ingick konsultationen i det priset också? (det kanske det alltid gör, är inte så insatt i hur det fungerar än)
Vad har ni bokat för fotograf?
Japp, konsultation ingår!!
Vi har bokat Anna & Maria som fotograf. Dom är ju inte billiga, men vi tror vi tagit det "säkra före det osäkra" i detta fall. Fotografierna från bröllopet känns för viktiga för att sjabbla bort!
Oj, dem har jag hört så mkt dåligt om så vi har inte tänkt att boka dem!
Sanasol:
Dom har tagit kort på våra barn, vid fyra tillfällen sammanlagt, och vi är jättenöjda! Så det får bära eller brista då.......hi!
Pi-06:
Välkommen!
Gifte mig i somras och använde mig då av Ann Smedberg på Salong Adam och Eva på Regementesgatan.
Hon var superbra! Bra pris också, jag har för mig att hon tog ca1500 för både mig och tärnan!!!
Sminkösen var privat och kom från Lit. Tog då 500SEK för make up. Hon kom till salongen så allt blev jättesmidigt!
Jag har numret till sminkösen om du vill ha så kan jag maila.
Fotograf Lasse Thoresson på Grizzlyhuset rekommenderas varmt! Suverän och inga överpriser
Lycka till
A
Brunkullan > Det lät ju bra! Jag blev så avskräckt när jag hört om suddiga foton, otrevliga fotografer m.m. Vi funderar på Tina Stafrén, någon som vet något om henne?
Hej,
Jag är ny brud här som har tjyvläst lite tidigare. Ska gifta mig i mitten av mars hemma i Jämtland. Vi kommer att bli fotade av Tina Stafrén och det känns jättebra. Har träffat henne och fick väldigt gott intryck! Förhoppningsvis blir det lika bra bilder också...