Brudar i Jämtland/Härjedalen del 4
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Har i förberedande syfte startat den nya, så vi tittar varann igen..... snacka om patetisk.. hi hi.
Vad mysigt att åka utomlands att gifta sig, det ville min sambo göra. Jag vill inte missa festen med nära och kära men jag kan lätt tänka mig att förnya våra löften utomlands nån gång i framtiden :)
Vi funderade på Åre Ga kyrka innan Frösön men insåg att det skulle bli lättast med tanke på våra äldre släktingar om vi var "hemma". Man ser ju iaf fjällen från Frösö Kyrka. :)
Vi gifter oss i Rödö Kyrka i februari........
Men vi bor i Östersund!
Popis, vi pratade också om Frösö kyrka. Det vore väl det mest praktiska men vi kände att Åre passade oss perfekt, vi smälte båda två när vi fick se kyrkan! Dessutom så passar den vårt bröllop perfekt då vi bara ska ha 50 gäster ungefär.
OK, jag har aldrig varit in i Åre Kyrka men den är ju jättefin på utsidan.
Vart bor ni Sanasol_? Hur löser ni det med boende och sånt? Vart ska ni ha festen?
Jag skulle vilja flytta till Åre jag och min sambo spenderar varje helg där under vintern. Gillar stämningen där, det är så mysigt... :)
Popis, vi bor just nu i Umeå. Han är från jämtland ursprungligen och det är därför vi valt att gifta oss där. Vi har ännu inte bokat någon lokal men det är Åre vi pratat om och vi har även bokat kyrkan där.
Dock så kan jag känna lite ångest, det är ingen som bor just i Åre, alla kommer behöva boende kommer de då välja bort vårt bröllop för att de inte vill betala det själv? Kanske enklare att planera för t ex Frösö kyrka som är närmare "hem" för hela hans släkt? vad tror du?
Ja det var vår anledning till att vi valde bort Åre men vi är ju från Östersund båda två så det blir nära för bådas släkt och vänner. Håller med om att det kan bli tråkigt om de man vill ska komma tackar nej för att det blir för dyrt med boende men åndra sidan är de ju inte riktiga vänner då?!? Eller? Jag tycker att ni ska välja det som känns rätt för er. För min del hade Åre varit mysigt men det hade egenligen inte så stor betydelse och jag tycker att Frösö kyrka ligger så vackert med utisk över sjön och fjällen.
Det går säker att få ett bra pris på nåt hotell i åre när ni är många som ska bo?? Eller om ni hittar en lokal där man kan övernatta med sovsäck och madrass? Så hade min vän i Luleå då sov vi på liggunderlag i sovsäck på övervåningen. Funka jättebra och jag brydde mig mer om brölloept än om hur jag skulle sova, ha lika gärna kunnat tälta :) men det är jag.
Blev du nå klokare? :) :)
Funderar på att ha dop av framtida barn vid Tännforsen så jag får komma närmare fjällen och då är det ju inte en fest på samma sätt så då kan man åka över dagen. :)
popis, vart har ni er bröllopsfest?? kollade in sidan food catering, golfklubben? på frösön vad har du hört om dem?
Nej tyvärr inget. Vi har bokat Rödöns bygdegård och en buss som tar gästerna dit. Hem får de ta taxi :) Jag tyckte den hade så bra planlösning och vackert läge trotts att den ligger lite nära vägen.
När ska ni gifa er Sansinol_