• Cesimón

Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)

Nu har vi bestamt oss!

Denna ggn blir det inga fler hejjsan hoppsan forandringar med datumet!
    Men ack sa velig man kannt sej... :-P

Sa, alla kara manniskor har inne, glom allt jag tidigare skrivit om datum, planering m.m!

*** VI GIFTER OSS DEN 27 JANUARI 2007 ***

Var vet vi inte riktigt annu, men vi har ett par ideer som vi skall kika upp imorgon. Skall aven ringa till Brigitte, och beratta om vilket datum det blir. Hoppas hon inte far allt for mkt spader pa mej nu... :-P

Men aven om vi hade kunnat hinna till den 27 Jan. 2006 sa vill jag kunna njuta av planeringen och ta vartanda litet steg och beslut i lugn o ro, tillsammans med min blivande. Inte stressa och behova aka till Sverige och fixxa saker, o lamna han har i Spanien pga att han har massa arbete just nu...

Har aven bestamt mej att jag skall skjuta upp min operation till Januari, eftersom jag har lite saker att gora i Sverige till mitten av December, sa kanner jag att jag hellre tar itu med det forst, utan att behova vara nyopererad under tiden!

Sen sa letar jag o min blivande lagenhet just nu, och idag sa fick vi sett 'DEN'!
    Vi misstankte redan att vi ville ha denna eftersom vi kikat pa en med samma planlosning tidigare, fast pa en annan vaning - men aah nu fick vi det bekraftat. Sa nu ar vi mitt uppe i lagenhetskop med... Kanns gott om man kan fa ta den biten i lugn och ro med, och fa kika ut mobler o planera upp hur man vill inreda det UTAN att for den delen kanna att man inte hinner med brollopsplaneringarna...

Sa nu har vi dratt i nodbromsen, sa att saga, och bestamt oss for att ta EN SAK I TAGET! *Duktiga vi!*

Har massa gladjestunder nu att se fram at...

* Lagenhetskop och inflyttning tillsammans med min blivande i var forsta gemensamma bostad.
    * Dekoration och inkop av mobler etc till den.
    * Fa min mkt efterlangtade brostforstoring
    * Fa planera upp brollopet, tillsammans med min alskade, i lugn och ro - utan stress!

Sa aven om brollopet nu kanns langt borta, sa har vi massor av kuligt att gora pa vagen sa jag tror tiden kommer rusa ivag anda!!

Ursakta mej sa mkt, for mitt otroliga langa inlagg - men kande att jag behovde skriva av mej lite nu da jag ar sa glad over att vi kan fa vart vinterbrollop, fast utan all stress!!

Massa kramar till er allihopa, for att ni ar sa underbara!

- En mkt lycklig Cesimón

• Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)
  • Cesimón

Samma till dej, skidbrud!! =)

• Tiger72

Tjena bruden!!

Vad tråkigt att det inte blev den lägenheten. Hoppas ni hittar något snart.

Har blivit bättre nu, men sonen och blivande har varit sjuka nu i flera veckor. förlkyld och hosta i 3 veckor sen åkte han på öroninflammation där pencilien inte har hjälp så nu tar han sin andra omgång. stackars liten han är bara 9 månader. min blivande har bihålsinflammation inne på sin 3 vecka. Ingen medicin som har hjälpt så det är synd om honom också.

Vi har haft fullt upp kalas och barnkalas förra veckan. Sen blir det kalas i morgon också. Ja sen är det ju nästan julafton. Så vi har haft och har fullt upp.

Håller tummar och tår för att ni får ett starkt + denna gång.

Jaha då bär det hem till kalla sverigen. Hur länge ska du vara i sverige?

Tyvärr så saknas det väll snö över större delen av sverige . Tyärr ingen snör här i södra sverige . Får hoppas att vi får sådan tur som förra julen då det snöa på julafton. Känns inte som jul när det inte är snö.

Vi hörs igen efter jul.

Ha nu en riktigt skön jul och njut.

God Jul Och Lycka till!!

Många jul kramra från Tiger.

• jenmar

vi gifter oss oxå 27:e januari 2007
    *längtar*
    fick mitt efterlängtade frieri på julaftons morgonen

• Tiger72

Hej!!

Kikar in och önskar er Gott Nytt År!!

Hoppas ni har haft en bra jul och nyår.

Är ju lite nyfiken nu om ni fick den julklappen ni och jag hoppas på.

Ja nu när det är nytt år så kommer vi att börja kolla runt lite. Ska antagligen ringa och boka kyrkan denna vecka som kommer. Så nu börjas det lite smått .

Ska gå och lägga mig nu, är helt slut efter nyår.

Ha det gött och god fortsättning.

Kram Tiger

• Cesimón

Argh! Skrev ett lang inlagg som forsvann... blir darfor en forkortad version nu...

jenmar - Grattis!

Tiger... Gott nytt pa dej, tjejjen!
    Det blev inget + denna ggn heller, sa vi bestamde oss for vovve ist. =)
    Jag skall fa min efterlangtade voffsing nu! =) Har velat ha en aprikos toy pudel i ca. 3-ars tid nu... och idag la jag handpenningen pa ett sant underbart litet knyte! =) Kan ju dock bli dvarg i strl men det gor inget!

Gor heller inget m. att vi inte fick lgh langre, for vi har funnit ett hus istallet som ar sa mkt finare! =) Sa det ar vad vi satsar pa nu! Gar det inte med det huset har vi iaf sett omradet vill vill bo i tills det att vi bygger vart eget hem! =)

Skall oxxo borja kika upp kyrka o sa nu snart, legat lagt ett bra tag nu sa borjar bli daxx. Haft sa mkt att gora bara..

Naya - ta hand om dej tosen och onskar dej all lycka nu infor det ny aret!!

- Cesimón

Ps. Maila garna klanningarna vid senare tillfalle till asphyxia@gmx.net ifall jag inte hunnit kika upp det annu, vill inte glomma av dem sa paminn mej garna dar sen!

Ha det!!

• Tiger72

Hej!

var ett tag sen.

Ledsen för er skull att det inte blev något, men jag fortsätter att hålla tummarna för er.

Vad kul men en liten hund. Själva kan vi tyvärr inte ha hund då blivande och barnen har allergi.

Vad bra att ni hittat hus, nu när ni blir fler i familjen. Då behövs det ju yta att kunna springa på och trädgård. skönt att ha sitt eget också.

Boka kyrka för snart två veckor sedan . Känns lite konstigt för nu blev allt så mycket mer verkligt. Har även ringt och kollat upp vad den DJ kostar som vi antagligen vill ha.

Nästa torsdag den 26 ska jag till Citadellkliniken. Så då får jag utlåtandet. börjar faktiskt bli lite nervös. Tänk om de säger nä du behöver inte göra någon förminskning. Får hoppas att allt går som det ska, att jag får det betalt för isåfall blir det op i maj.

Mailar dig lite längre fram.

Ha det gött! kram från mig/ Tiger!!

• Tiger72

Tjena tjejen!!

Hoppas det är bra. Här är det bättre nu. barnen och jag har legat i maginfluensa . Gick som tur över fort på mig men barnen har varit sjuka i en vecka och nu har de blivit jätte förkylda.

är nervös nu ska ju till citadellkliniken på undersökning nu på torsdag.

Fick ringa kyrkan idag igen och påminna dem att skicka bekräftelse.

Nu börjar dotterns rum bli färdigt där uppe, skönt. Nu kan man börja se framåt att det inte är så långt kvar tills vi flyttar upp. Håller på att få panik nu, det är så trångt. sonen har inget eget rum, datorn står ute i vardagsrummet och dotterns rum är överfullt med leksaker som är hennes och lilleborors + att vi får ha en hel del leksaker i vardagsrummet. (dottern har jätte litet rum)
    Nu bara längtar man!

Hur går det själv med planerna?

nä ska surfa vidare nu

ha det gött kram Tiger.

• Cesimón

Hej gummsan, ledsen att jag inte vart så aktiv här...

Iaf, igår fick jag kikat på valparna och valde min. På lördag får jag honom o vi åker till spanien tillsammans. Med andra ord är jag i sverige nu. =) Norrupp, kallt... urk!

Vi har också bokat kyrka, men måste ringa för att be dom skicka bekräftelse, inte fått ngn än. Sen måste vi även kolla upp så det inte blir problem med kyrkan eftersom vi vill ha katolsk mässa, och det är en protestantisk kyrka, får hoppas det går bra.

Håller på att kolla upp olika möjligheter för detta huset nu. Kruxxet är ju i stort sett att min blivande redan har ett hus, fast som står till salu. Innan det är sålt kan inte banken hjälpa oss så mkt, varav alla kruxx. Nu har vi fått upp ögonen för andra vägar man skulle kunna gå för att få det huset sålt och vårat nya köpt, får se om det funkar - hoppas!

Nee... måste kila vidare nu - kanske skall gå o köpa ngt att äta med, får se... om jag orkar ge mej ut i snön. Hehe

Krya på er och lycka till imorgon!
    - Cesimón

Ps. Ursäkta ev. felstavningar, inte van vid detta tangentbordet...

• Tiger72

Hej!

Hur är det med dig? Här är det bara bra nu, alla är friska. Skönt!

å vad kul då har ni er lilla vovsing nu .

Hoppas det löser sig med huset.

Tyvärr gick det inte bra på citadellkliniken. brösten var inte tillräkligt hängiga.
    Så nu är det bara att spara pengar, så det för dröja par år innan det kan bli op.

Vi fick vår bekräftelse i förra veckan. Idag har jag ringt och pratat med prästen vi vill ska viga oss. Man kan lägga in om önkse mål då han jobbar för en annan kyrka än den vi ska gifta oss i. Så nu har han skrivit upp och kommer att återkomma om ett år för att berätta om han kan viga oss eller inte.

När det gäller klänning så har jag nu två val. En Atelier Diagonal och en Maggie Sottero.

denna AD

www.bridefashion.dk/index.php&mid=40&start=0

Och denna MS

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

är nog mest inne på MS.

Vet även vilken ring jag ska ha.

du kan gå in på www.guldvarufakbriken.se
    gå in under företaget.

jag kommer att ha den i utförandet

vitguld med 14% palladium då jag inte vill behöva behandla den.

stor sten på 0,30 och 10x0,02 TW VS.

så nu har budgeten spruckit totalt bara för att jag vill ha denna ring.

men det ordnar sig.

nä ska natta sonen nu.

Ha det så bra, sköt om dig.
    Kram Tiger

• Bride 2007

Tiger72
    Det verkar som om du och jag har samma smak på klänningar! Har nämligen tittat på just dom två jag med.. Har du provat dom? Och har du koll på vart MS ligger i pris? Såg att du undrade pris för AD klänningen, och jag har ett pris som är mycket billigare än de du fått. 6595kr finns den för i skåne! Man kan beställa mot postförskott..
    Ha det underbart!

• Tiger72

Bride 2007

blir det att jag köper AD klänningen kommer jag antagligen att köpa den i vinslöv hos atelije MB då den kostar mindre där.

blir det MS klänningen kommer jag att beställa på nätet. med frakt, försäkring och tull så blir det 8000:-

här hemma kostar den 9500 i södertjälje?
    11500 i göteborg.

• Molle80

Tiger72: Vilken uuuunderbar ring!!! Får man fråga vad den kostar .. ?

Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)