• Cesimón

Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)

Nu har vi bestamt oss!

Denna ggn blir det inga fler hejjsan hoppsan forandringar med datumet!
    Men ack sa velig man kannt sej... :-P

Sa, alla kara manniskor har inne, glom allt jag tidigare skrivit om datum, planering m.m!

*** VI GIFTER OSS DEN 27 JANUARI 2007 ***

Var vet vi inte riktigt annu, men vi har ett par ideer som vi skall kika upp imorgon. Skall aven ringa till Brigitte, och beratta om vilket datum det blir. Hoppas hon inte far allt for mkt spader pa mej nu... :-P

Men aven om vi hade kunnat hinna till den 27 Jan. 2006 sa vill jag kunna njuta av planeringen och ta vartanda litet steg och beslut i lugn o ro, tillsammans med min blivande. Inte stressa och behova aka till Sverige och fixxa saker, o lamna han har i Spanien pga att han har massa arbete just nu...

Har aven bestamt mej att jag skall skjuta upp min operation till Januari, eftersom jag har lite saker att gora i Sverige till mitten av December, sa kanner jag att jag hellre tar itu med det forst, utan att behova vara nyopererad under tiden!

Sen sa letar jag o min blivande lagenhet just nu, och idag sa fick vi sett 'DEN'!
    Vi misstankte redan att vi ville ha denna eftersom vi kikat pa en med samma planlosning tidigare, fast pa en annan vaning - men aah nu fick vi det bekraftat. Sa nu ar vi mitt uppe i lagenhetskop med... Kanns gott om man kan fa ta den biten i lugn och ro med, och fa kika ut mobler o planera upp hur man vill inreda det UTAN att for den delen kanna att man inte hinner med brollopsplaneringarna...

Sa nu har vi dratt i nodbromsen, sa att saga, och bestamt oss for att ta EN SAK I TAGET! *Duktiga vi!*

Har massa gladjestunder nu att se fram at...

* Lagenhetskop och inflyttning tillsammans med min blivande i var forsta gemensamma bostad.
    * Dekoration och inkop av mobler etc till den.
    * Fa min mkt efterlangtade brostforstoring
    * Fa planera upp brollopet, tillsammans med min alskade, i lugn och ro - utan stress!

Sa aven om brollopet nu kanns langt borta, sa har vi massor av kuligt att gora pa vagen sa jag tror tiden kommer rusa ivag anda!!

Ursakta mej sa mkt, for mitt otroliga langa inlagg - men kande att jag behovde skriva av mej lite nu da jag ar sa glad over att vi kan fa vart vinterbrollop, fast utan all stress!!

Massa kramar till er allihopa, for att ni ar sa underbara!

- En mkt lycklig Cesimón

• Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)
  • Tiger72

Hej!

Har varit och lämnat dottern på dagis. så passa på att skriva lite nu när det är lungt.

hoppas det har varit en skön helg.

Har ni varit och beställt resan?

Har ni görjat nu med hemsidan?
    Vi ska förhoppningsvis börja med hemsida efter nyår.

Vi har också himla mycket framför oss. Vi håller på att bygga ovanvåning nu så den kommer att bli klar i början av nästa år. Så då blir det att kolla runt på möbler .

I januari blir det att ringa och boka kyrka och börja titta runt på festlokaler.
    Ska även åka runt och titta och prova dessa klänningar. Det blir nog att åka till Danmark, de har en butik där Pronovias och de andra spanska märkena finns.

Nu i helgen ska vi och förhoppningsvis i väg köpa bil . Just nu står vi utan och det är kasst.

I förregår ringde jag faktiskt till Citadellkliniken och hörde mig för om att göra en bröstförminskning. Så det blir nog att göra en undersökning till sommaren och har jag tur och får det betald så blir det förhoppningsvis op under höst vinter. Har gjort det en gång tidigare var för 7 år sedan men brösten har växt igen . Men det ska bli ändring på det.

Nu ska jag gå och blanda välling till sonen för han börjar bli trött och vill mysa.

Ha det bra!! Kram

• Cesimón

Hej gummsan!
    Kul att du tittade in i min lilla trad igen!

Helgen har varit helt ok! Lite purken idag bara, pa min mor... Gar att lasa i en annan trad... (Familjekruxx...) Men forutom det ar det lugnt.

Har talat lite med min (ena) syster idag, som faktiskt blev jatteglad for var skull att vi gifter oss dar uppe. Tyckte det var kul, sa vet att jag kommer fa mkt stod och hjalp av henne nar det galler att kika mer efter olika kyrkor o lokaler.

(Kanns sa gott att hon blev sa glad, hon skall ju trots allt vara min (anda) tarna!)

Vi har faktiskt inte hunnit kika efter resor, min kara fastman har fullt upp pa jobbet och bidde tom sjuk pa kuppen. Fast jobbar iaf. Inte latt nar man far gora allt sjalv...

Ikvall har vi sagt att vi skall kolla resor, dock. Dels till sverige da jag maste vara dar nu den 29e, dels till min syster som idag oxxo sa att hon garna ville komma o halsa pa for en helg (JIPPI) och da sjalvklart aven for var lilla valentine-tripp!
    Men han vet vart han vill att vi skall vara o sa, sa det ar lugnt. Han ar en typisk 'sista minuten person' men som alltid lyckas fa som han vill.
    Haha, lyckades ju tom fa mej fastan jag var sa svarflirtat i borjan *skratt*

Och wee va kul! Att fa kika mobler menar jag! Vi hoppas fortfarande pa denna lgh. Kruxxet ar att vi maste lagga handpenning senast fredag for att fa den reserverad, sa haller pa o kikar lite pa det. Lite stressigt mao, men men... Igen, han brukar fa som han vill - sa forvanar mej om han inte far det nu *flin*

Skall bli sa gott o fa flytta till vart egna faktiskt! Av mangd olika skal, men framst for att kanna att man har VART hem. Helt o hallet! =) Och inreda det kommer bli SA SKOJ!!! *Langtar!*

Forlat mej att jag annu inte kikat upp klanningarna, men jag skall - bara att vi haft mkt o gora och vi har egentligen inte internet hemma. (Brukar surfa fran hans telefon men aah kravs ju att han e hemma da sa jag kan lana den, o han jobbar mkt)
    Ringa vagar inte jag gora, sa det far han gora, tank om dom inte kan engelska lixxom. Haha jag kan junte spanska annu *flin*
    Men det skall ordnas, no worries!! =)

Oww... brostforminskning, inte kul!
    Inte roligt at ena eller andra hallet, men tror det ar jobbigare at ditt hall. Eftersom det tar pa kroppen. Sjalsligt tar ju bada... men far ju iaf inte vark etc av att ha for liten byst, s.a.s
    Hoppas verkligen det kommer ga bra for dej!! *Haller tummarna*

Men men skall sluta skriva nu... Blev ju massa langt...

Vantar pa att min 'make' (hehe brukar saga d redan nu, kanns naturligt) kommer ut fran motet sa vi kan rora oss hemat..
    Han slutade 'egentligen' for 1 o en halv timme sen... Yeah rite, som om han ngnsin slutar i tid

Men yah! Ha d sa lange, o tack for att du kikade in i traden min!!

• Cesimón

Aah kom pa en sak...
    Vi vantar oxxo pa ny bil!!
    Skall bli sa kul nar den kommer. Aka runt massor. Yay!

Vi har iaf en nu anda, men urks for o vara utan... Stackars er =/ Forstar att det ar jobbigt... Men aah hoppas ni far er snart!!

• Cesimón

Ville bara beratta att...Imorgon/overmorgon lagger vi handpenningen, hoppas VERKLIGEN att vi kommer kunna flytta in innan Jul. Hade vart sa GOTT o fa borja vart liv tillsammans, i var nya lagenhet till 2006!

Sa glad! Men som sagt, hoppas jag inte tar ut all gladje i forskott. Vagar inte riktigt hoppas FOR MKT innan vi skrivit kontraktet, och nycklarna ar i var ago!

Men aah HOPPAS HOPPAS HOPPAS, sa hall tummar o tar for oss ok!!! =)

• Tiger72

Hej igen !

Hoppas det är bra med er. Snart helg igen, vad tiden går fort.

Nu är jag nyfiken, blev det någon lägenhet?

Sambon var i väg och köpte bil i lördags så nu är allt bra igen. Man blir så handikappad när man inte har bil och är van att ha en. Var ju utan bil i 1 1/2 vecka. Vi hade en passat 05 som vi sålde då vi inte var nöjda med den. Så nu är vi tillbaka på en Volvo V70 och är super
    nöjda. Vi har haft V70 innan passaten och var nöjda med den, men som de flesta killar är så måste de ju bara ha nya leksaker hela tiden .

Vad är det för bil ni ska köpa?

I dag har jag ringt Cittadellkliniken och fått en tid för undersökning. Så den 26 januari ska jag dit, längtar redan. Så får hoppas man har tur och få det betalt för i så fall blir op av maj/juni.

Har ni bokat resa nu? tiden går ju . Vill också kunna åka iväg. Men vi har huset som ska bli klar först och sen blir det att fortsätta med trädgården till våren/sommaren. Vi byggde hus för 5 år sedan och gjort allt själva. Så det är ju en hel del som ska göras. Just nu har vi en stor trädgård med bara gräs, enkel att sköta men tråkig. Sen har allt blivit försenat där uppe som sambon jobbar så mycket nu. Han försvinner kl 05.30 och kommer inte hem förrän kl 21.00 . Mest synd om barnen som inte får träffa honom. Men som tur är så kommer snart chemat att ändras så att det blir normala tider igen kl 07.00 till kl 16.00.

I morgon blir det att plocka fram julgrejorna. Kul ska bli så himla mysigt!!

Nä nu kommer snart min älskade hem, ska rodna lite mat till honom.

Ha det bra och ta hand om dig.

Kram

• Cesimón

Hejsan stumpan!!

Jao, allt flyter pa med banken iaf. Men tar ytterligare tid innan vi far skriva kontrakt *argh*, for att arkitekten hade en annan bank som hade gjort utvardering pa lgh, o denna bank ville inte, pga konkurrans, dela med sej av den till var bank. Sa nu maste var bank skicka dit gubbar sjalva for en utvardering... Sa tar lite extra tid allt ihopa. Men kommer kunna lagga handpenningen iaf. Nu jobbar min stakars blivande som en tok, sa har knappt tid med sej sjalv. Kommer hem, ater, o slocknar pa en gang nastan.

Har heller inte haft tid att boka nagra resor, forutom den till min syster. Hon kommer o halsar pa i dec. =)
    Jag maste ju vara i Sthlm den 29e men som sagt, han har helt enkelt inte haft tid... Men det ordnar sej. Skall se om vi inte kan prel. boka resor imorgon.
    (dock inte den till alla hjartans dag annu, behover kolla upp lite till forst - men resa blir det!)

Aaaah va gott att ni fatt er nya bil nu! Vi vantar fortfarande pa varan... Urks, kanns som vi vantar pa ALLT just nu.
    Lagenheten, Bilen, Alla hjartansdag resan, Brollopet, och nu... aven bebis.
    Borjat forsoka nu... men fick inget pos. denna manaden, sa gor ett nytt forsok nasta agglossning. Skulle vi lyckas, sa blir det ju ingen OP, skulle vi inte lyckas nu snart sa far vi vanta tills efter brollopet. Beror pa hur vi gor. Sagt att vi skulle forsoka dec, jan och KANSKE feb. eftersom jag inte vill sta tjock pa brollopsdagen och helst vill hinna fixxa till kroppen lite iaf, innan man star dar i sin klanning. Operationen kommer jag flytta fram - IGEN... argh! Hehe men ifall det blir bebbe i magen sa kan jag ju inte opereras till jan, sa skjuter pa OP-tiden tom mars/april tror jag, sa att man hinner avboka om det blir ett pos.

- Hoppas forresten att allt kommer ga vagen med din OP med!!

Oj vad jag flummade ivag nu, bilen var det ja... haha
    Vi vantar pa en X5, tycker dom e sa fina! Dom kom med en till oss for ett tag sen, en silver... men vi vill ha svart sa tackade nej. Vill verkligen att den skall komma snart... men kan ju ta tid innan dom far in den *suck*

Naya, skall ta o avsluta nu. Sorry for annu ett luddigt inlagg haha, men jag e san, speciellt vid den har tiden... Kanske daxx o forsoka nana snart?

Ta hand om dej tosen! Sov sott nu!! ^^

• Tiger72

Hej!!

Hoppas det är bra med dig.

Här är det inte så bra. vi har åkt på förkylning, hosta och feber .
    Vi som måste åka och köpa julklappar i helgen. Har ingen möjlighet att åka iväg sen.

Var ute på julbord i lördag och vi hade super kul. Var ju länge sen man var ute på disco, säkert 3 år sen. Sen var hela söndan förstörd av att man var så trött och inte orka göra något.

Är så slut nu så jag orkar inte ens skriva mer.

skriver sen igen när jag har blivit bättre.

Ha det bra och va rädda om er.
    Kram

• Tiger72

kika in, antar att din syster är hos dig nu och har fullt upp.

Hoppas det är bra med dig.

Krma Tiger72

• Cesimón

Hej tosen.... forlat att jag inte skrivit innan.... Nej jag ar inte hos min syster, daremot ar en av mina systrar har och halsar pa... hehe...

Annars da? Allt ar bara bra har, skall snart forbereda oss for resa till Sverige igen, fira julen dar i ju.

Det gick bajs med lgh iaf... dumma banker, skall branna ner dom allihopa!!
    Skit besviket... Men men, far se...
    Vart val inte meningen... Gah!

Inte sa mkt har hant sedan sist, faktiskt. Forutom att vi ar spanda nu for att se om det blev bebis denna manaden. Tog sej inte forra... Detta var forsta 'riktiga' forsoket, dvs nu visste vi iaf nar min agglossning var... hehe
    Hade agglossning i borjan av veckan, sa det ar ett tag kvar innan vi far veta natt. Hade blivit en san underbar juleklapp ju!! Men vagar inte hoppas for mkt, vill inte bli besviken...

Naya skall surfa vidare lite innan jag ar fit for dagen.

Ta hand om dej o ha det sa gott... och God Jul pa dej, tosen!!

• Skidbrud (gift)

Hejsan!

Ska också gifta mig 2007 den 20 januari blir det för oss!
    Tycker det är ganska skönt med mycket tid så man kan få allt perfekt! Det är ju ganska mycket att planera!
    Ska också på mässan på Grand Hotell! Ska verkligen bli kul. Få lite tips och ideer på olika saker!!!

Lycka till med planeringen!

Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)