• Cesimón

Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)

Nu har vi bestamt oss!

Denna ggn blir det inga fler hejjsan hoppsan forandringar med datumet!
    Men ack sa velig man kannt sej... :-P

Sa, alla kara manniskor har inne, glom allt jag tidigare skrivit om datum, planering m.m!

*** VI GIFTER OSS DEN 27 JANUARI 2007 ***

Var vet vi inte riktigt annu, men vi har ett par ideer som vi skall kika upp imorgon. Skall aven ringa till Brigitte, och beratta om vilket datum det blir. Hoppas hon inte far allt for mkt spader pa mej nu... :-P

Men aven om vi hade kunnat hinna till den 27 Jan. 2006 sa vill jag kunna njuta av planeringen och ta vartanda litet steg och beslut i lugn o ro, tillsammans med min blivande. Inte stressa och behova aka till Sverige och fixxa saker, o lamna han har i Spanien pga att han har massa arbete just nu...

Har aven bestamt mej att jag skall skjuta upp min operation till Januari, eftersom jag har lite saker att gora i Sverige till mitten av December, sa kanner jag att jag hellre tar itu med det forst, utan att behova vara nyopererad under tiden!

Sen sa letar jag o min blivande lagenhet just nu, och idag sa fick vi sett 'DEN'!
    Vi misstankte redan att vi ville ha denna eftersom vi kikat pa en med samma planlosning tidigare, fast pa en annan vaning - men aah nu fick vi det bekraftat. Sa nu ar vi mitt uppe i lagenhetskop med... Kanns gott om man kan fa ta den biten i lugn och ro med, och fa kika ut mobler o planera upp hur man vill inreda det UTAN att for den delen kanna att man inte hinner med brollopsplaneringarna...

Sa nu har vi dratt i nodbromsen, sa att saga, och bestamt oss for att ta EN SAK I TAGET! *Duktiga vi!*

Har massa gladjestunder nu att se fram at...

* Lagenhetskop och inflyttning tillsammans med min blivande i var forsta gemensamma bostad.
    * Dekoration och inkop av mobler etc till den.
    * Fa min mkt efterlangtade brostforstoring
    * Fa planera upp brollopet, tillsammans med min alskade, i lugn och ro - utan stress!

Sa aven om brollopet nu kanns langt borta, sa har vi massor av kuligt att gora pa vagen sa jag tror tiden kommer rusa ivag anda!!

Ursakta mej sa mkt, for mitt otroliga langa inlagg - men kande att jag behovde skriva av mej lite nu da jag ar sa glad over att vi kan fa vart vinterbrollop, fast utan all stress!!

Massa kramar till er allihopa, for att ni ar sa underbara!

- En mkt lycklig Cesimón

• Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)
  • Cesimón

Inte for att jag tror manga bryr sej, men pga mitt behov att skriva av mej trallar jag nu ner ett par rader till i min lilla trad...

Idag fick jag talat med fotografen, och hon skrattade lite forvanat nar jag sa hur lang tid det var vi hade skjutit upp det. Hon fick nu gora sin forsta anteckning for 2007. Vi har bett henne att fortfarande gora offerten, fast for 2007 istallet, sa att vi kan betala var del som skall betalas innan brollopet, och kanna att man har en punkt avklarad iaf. Detta var inga problem for henne.
    Kan tillagga att hon ar sa go och snall, jatte tillmotesgaende och forstaende!

Skall traffa henne i januari, formodligen kring den 25/26. Eftersom det ar brollopsmassa pa Grand Hotell den helgen, som jag o min blivande anda vill ga pa, sa passar vi pa att traffa henne innan och sedan kikar vi forbi hennes 'bas' pa massan.

Ser fram emot att ga pa den massan. Kommer sakert finnas sa mkt kul att se!!
    Skall samla pa mej massor av visitkort och ta med mej en liten bok att gora sma anteckningar.

Har aven talat med Viktoriakliniken idag, dar jag skall gora min OP.
    Fick nya tider, sa kanns mindre stressad infor det med. Konsultation den 29 nov, Operation den 19 jan och aterbesok 9 februari. Hehe anda bok ar just att jag kommer vara nyopererad nar brollopsmassan ager rum, men men - lite far man val tala anda!

Aaaah maste bara skvallra hur myyysigt min blivande gjorde det for mej idag!!

Han hade tagit med sej massa nya duntacken hem, eftersom det nu borjar bli lite val kallt om natterna, och nya paslakan! Jattefina! Han la upp dem i det stora rummet framfor brasan och sa satt vi har pa tacken o filtar och at massa gotta, kikade pa film och blev varmda av oppen spis! Helt underbart!

Han tar sa val hand om mej, behandlar mej verkligen som en princessa. Kanns dock ibland som om jag aldrig kommer kunna ta lika bra hand om honom, han gor ju allt for mej... Men jag hoppas han kanner att jag gor honom lycklig, pa mitt vis...

Oj va langt jag skriver, hehe min stackars ensamma trad kommer sakert stangas av med anledning 'obetydelsefulla inlagg' *snyfft* Hoppas inte det, kanns gott att kunna skriva av sej ngnstans...

Jag maste faktiskt fa saga, att jag uppskattar detta forumet otroligt mkt. Visst, ibland kan man ju hojja ogonbrynen nar man laser vissa inlagg och/el kommentarer, men det hor ju till - det ar en del av charmen.

Anda glad att det finns manniskor har som bryr sej om varandra, och som stottar och hjalper varandra oavsett om det handlar om brollop eller annat tjofras! Tummen upp for er allihopa!!

Med det sagt skall jag avsluta mitt kluddande i denna traden for ikvall, vem vet kanske behover jag skriva av mej snart igen ... ^^

God natt nu alla forumare, sota drommar!

- Cesimón, som lider av somnsvarigheter och skall surfa runt ett par timmar till...

• sommarbröllop 2006

Cesimón
    Va skönt att ni slipper stressa! Och att ni får Brigitte precis som ni vill!
    Vart i Spanien bor ni?

• Katt

Har du börjat titta på klänning till ditt vinter bröllop?

• Cesimón

Sommarbrollop 2006:

Jaa, det kanns underbart!
    Just for tillfallet bor vi i Murcia, men kommer flytta till Benidorm sa fort vi fatt kopt en lgh dar. Fick reda pa vissa saker som gor att vi far handla snabbt om vi vill ha den lgh vi sag... Far se om det gar att losa *Hoppas*

Katt:

Nej, har inte borjat kolla annu, inte pa ngt 'seriost' plan iaf. Funderar pa att kanske fa inspiration fran andra klanningar men lata en bli sydd efter mina onskemal! Hade vart kul att ha en klanning som jag vet ar precis som jag vill och som bara jag i hela varlden har. =)

Nyligen satt vi och gick igenom gastlistan igen... Och la till ett par personer igen. Nu ar vi uppe i 120.
    Vi ar dock val medvetna om att alla inte kommer att kunna komma eftersom det kommer bli en ganska sa bra bit att resa for vissa. Men hoppas iaf sa manga som mojligt kan! Skall nog skicka ut 'Save the Date' kort/kylskapsmagneter ca. 1 ar innan, sa att folk som vill komma kan kanna sej forberedda.

Skall aven kolla upp olika alternativ for overnattning etc - i alla olika prisklasser - och bifoga i ett informationsblad nar vi val skickar ut inbjudningarna. For dom som kommer komma och som kommer vilja spendera hela helgen med oss (ev fran tors-son) sa kommer vi se om vi inte kan gora upp lite roliga aktiviteter etc. Men det beror ju lite pa hur manga det blir.

En kul grej som vi kommer ha dock, fast inte pa sjalva brollopsdagen tror vi inte (beror pa tiderna isf) ar SNOBOLLSKRIG!

Bwahahaha!

• Cesimón

Cesimons snobollskrig!

4 Lag, eller fler beroende pa antal deltagare.

Gasterna delas in i olika lag och har en tunering.

Varje lag har en flagga som dom skall skydda, men samtidigt skall dom forsoka stjala motstandarens flagga.

Varje spel har en viss speltid.

Om 'Lag 1' stulit 'Lag 2's flagga maste 'Lag 2' aterta SIN flagga till sin bas innan dom far fortsatta jaga motstandarens etc.

Blir man traffad av en snoboll maste man springa tillbaka till sin bas, innan man far fortsatta (kanske vanta en viss tid, beroende pa hur lang speltiden ar eller sa ar man ute ur spelet om man ar manga deltagare och har kort speltid).

Nar tiden ar slut raknar man poang etc, och de lag som fatt mest poang, gar vidare i turneringen.

Det lag som sedan vinner hela tuneringen far ett fint pris.
    'Forlorarna' kommer sjalvklart fa ett trostpris, man maste ju vara lite snall iaf... Hehe

Regler och speltider samt poang etc far ju fixxas till lite battre.
    Vi skall forsoka fa en bana byggd som man kan spela pa. Hoppas verkligen inte folk mesar ur!!

GAME ON!

• Tiger72

Vad skönt att ni slipper och strässa och få alltt som ni vill.

Vi ska också gifta oss 2007 men i maj.

vill bara ställa en liten fråga nu när här finns någon som bor i spanien.

Förlåt men har försökt att få svar på andra trådar.

Vet du om man kan köpa San Patrick, Pronovias och Atelier Diagonal billigare där i spanien än här i sverige?

här är bilder på tre klänningar och jag vet vad priset är här i sverige.

denna kostar 10900:-
    www.bridefashion.dk/index.php&mid=48&start=3

Denna kostar 11400:-
    www.bridefashion.dk/index.php&mid=48&start=7

Denna kostar 12600:-
    www.bridefashion.dk/index.php&mid=46&start=5

Är detta något du kan kolla upp? så hade jag blivit jätte glad.

Har en gammal kollega som brukar åka på semester till spanine. Så tänkte be henne att köpa om det är billigare där nere.

Förlåt att jag låna din tråd till det här. Men blev så glad när jag så att du bor i spanien. Att där kanske finns hopp att få reda.

• Tiger72

Vad mycket kul du har framför dig!

Tur ni kunde flytta fram bröllopet annars hade inte fått njuta av någon ting bara massa stress.

som du läst innan har jag redan börjat kolla runt på klänningar. ska faktiskt och prova de här klänningarna i januari, ska bli så kul .

• Cesimón

Tiger72

Aah!
    Sjalvklart kan jag kika upp det, fast kanske tar lite tid, hoppas det inte gor ngt!

Det anda med 2007 ar att det kanns sa langt borta, men samtidigt tror jag tiden kommer rusa forbi eftersom vi har sa mkt annat att gora under tiden. Forutom all planering, dvs! =)

Nu snart skall vi aven boka en liten resa, till Gran Canaria - Tenerife, for alla hjartans dag som kommer. Aldrig varit dar sa skall bli kul! Borjar ju bli kallt har nu med, iaf om natterna, sa skall bli skont o fa komma till varmare klimat - aven om det ar ett tag tills dess.

Jag o min blivande har inte varit tillsammans sa lange, sa detta bli var forsta Alla Hjartans Dag. Vill sa garna gora den speciell. Funderar pa att duka upp pa stranden istallet for att ngn fin resturang. Har aven en liten ide om presenten han skall fa - det far bli 'Jag alskar dej'-boken. Har ju skrivit ner massa redan men har inte gjort bok av det annu.

Har du nagra tips pa hur man kan forgylla den dagen lite extra? (Kommer vara fullspackad av karlek, men hehe utover det, dvs)

Ahja, skall kika runt lite pa forumet nu.
    Hur vill du att jag skall gora med infon nar jag kollat upp det? Skriva det har eller till din mail?
    Om du inte vill lagga upp din mail har kan du bara skicka ett mail till min:
    asphyxia@gmx.net

Ta hand om dej nu!!

• Tiger72

Hej igen!!

Det gör inget om det tar tid. behör ju inte veta förrän i maj 2006 .

Låter jätte romantisitk att åka iväg så på alla hjärtans dag!

Strandpromenad hand i hand är jätte romantiskt. Bara ligga och mysa tillsammans på en stor handuk eller filt på standen. kan inte bli mer romantiskt

Tycker inte du hehöver hitta på en massa, det kan bli fel om man planerar för mycket. Utan ta det som det kommer. Ni har inte varit ihop så länge. så hur ni än gör så kommer det att bli romantiskt.

Sen kan det ju vara så att din blivande har överaskningar för dig.

Sen är där inte tid för att hitta på en massa. Ni kommer att ha annat också att göra .

• Cesimón

Sa... Nu ar man tillbaka i sin lilla trad och kluddar igen!

Kollade precis min mail och sag att jag fatt av dej, super. Da vet jag att jag har klanningarna etc dar, ifall denna traden skulle bli stulen av internettroll eller nagot!!

Du har nog ratt, kanske inte 'overplanera' infor alla hjartans dag. Blev inte bokat resa idag men vi har det i tankarna. Kommer nog resa bort i 5 dagar (fredag-onsdag).
    Skall bli sa mysigt!

Idag kanns det dock som om jag inte gjort ngt vettit over huvud taget... Surfat runt efter vintertips men aah utover det...ingenting. Kommit pa att vi skall borja med var hemsida imorgon, och har aven bestamt domain. (Fick iden fran en annans sida, mwahaha stular den!)

Kanns lite skumt att borja med sidan nu bara, da vi inte har bestamt plats for vigsel eller fest annu (fast gar battre pa den fronten med, skall ringa ett par stallen imorgon o hoppas pa att dom har oppet, annars ringer vi pa mandag igen), vill ju kunna lagga upp massa bilder redan juh! Hehe men men... kanner pa mej att den sidan kommer vara ett langtidsprojekt, sa seg som jag ar... *skratt*

Men neh, skall gora mej redo for att jag nana, komma isang i nagorlunda tid inatt iaf. Mitt hjarta ligger har brevid och sussar kudden redan. Sa snart daxx att burra ner mej i hans famn och mota honom ater i drommarnas land!
    (Bara fixxa lite till forst... hehe)

Men men.. Nattinatten nu!

Svar på tråden Då har man äääntligen bestämt sej... (Varning : Långt)