• Carin+Fredrik 28/7-07

Sommarbrudar-2007-tråden

Här kan ALLA sommarbrudar (och även sommarbrudgummar) skriva...
    Kanske lite låångt till våra bröllopsdagar ännu, men visst kan man väl planera redan ?!!

Vi skall gifta oss 28:e juli -07 i Hjo vid vättern... Längtar redan!

Ngn mer?

• Svar på tråden Sommarbrudar-2007-tråden
  • ~Annelie~

Ja hur går det med planerna.. hmm..
    Har lagt allt på is för tillfället..
    Mår inge vidare så då släpper jag bröllopet en kort stund.. Skönt att ha gott om tid så man kan göra det. :)

Förstår din tanke med att byta kyrka.
    På ett sätt så tycker jag att ni ska "behålla" Åre om det verkligen är den kyrkan ni vill ha! Det som skulle vara synd är om det skulle bli så som ni kanske anar. Att någon tackar nej pga av att man inte har råd att åka. Hade det vart någon bekant till mig som skulle gjort så , hade läget för närvarande varit så att vi skulla ha fått tacka nej.. just pga av ekonomin.. Och det skulle verkligen vara tråkigt! Känns jobbigt att hamna i en sån situation. Det är ju inte direkt en taxikostnad.

Däremot kan det bli hur mysigt för dom som ÄR där. Kyrkan e kanonfin och miljön däruppe är toppen..
    Frösö vet jag inte vart det ligger eller hur det ser ut..

Jag hoppas ni kommer fram till ett resultat :) Kram!

• princess_edition

oj va mycke liv d va på er alla igår!

vi förlovade oss i augusti och gick sedan och köpte förlovningringar ihop efter det. vi hade vart och tittat lite innan, så vi visste på ett ungefär va vi ville ha. damen i affären förklarade att man kan köpa samma grundring till vigselring, men beställa den me diamanter, så som man vill ha det. så så kommer nog jag göra. möjligtvis att jag tar en lite smalare, för våra förlovningsringar e relativt breda. min fästman (inte så ofta det används nu för tiden) kommer antagligen bara ha den ringen han har nu, fast vi då lägger till bröllopsdatumet å ev. nåt mer om d får plats.

hur bestämde ni andra datum för bröllopet? tog ni bara nåt på måfå, eller e d nåt särskilt datum? typ samma som ni blev ihop eller förlovade er eller nåt? vi har som sagt inte bestämt nåt datum än, utan tänkte göra det när d närmar sig. typ när man bokar kyrka å lokal.

• Fru Cinderella

Ja o min sambo ska gå o kolla på förlovningsringar idag :)

Har egentligen hittat de vi vill ha på internet. Men tänkte kolla om de finns i stan så man kan prova först. Om inte annat är det alltid kul o kolla på smycken.

Princess_edition
    Vi bestämde först maj månad o sen tyckte vi det var smart o lägga det sent i månaden då det förhoppningsvis är lite säkrare väder då, plus att den 26 är efter löning. Vilket betyder att folk har råd att resa dit, köpa nya kläder om så önskas m.m

• Blomman77

princess_edition>> Vi valde våran bröllopsdag, 28/7, för att vivill gifta oss så nära våran förlovingsdag som möjligt (som är 31/7)... Men ändå på en lördag - så då fick det bli lördagen den 28:e juli 2007 !

• 26maj2007

Aniara

då kommer vi att gifta oss samma dag.

Har ni bokat kyrka?

• princess_edition

ok, verkar lite blandat hur ni bestämt datum då. ja skulle nog helst vilja gifta mig i augusti, eftersom vi både träffades och förlovade oss i den månaden ( dock olika datum). men rent praktiskt är det bättre me början av sommaren. av många olika anledningar, så det lutar nog mot att det kommer bli det. men vi får se.

aniara, du får berätta va d blir för ringar när ni bestämt er. *nyfiken*

• Blomman77

princess_edition>> Oj, nu belv jag nyfiken... Vi pratade först om att gifta oss under midsommarhelgen... Men vi är rädda för att det, som vanligt skall vara dåligt väder då!

Augusti är ju solsäkrare, eller?
    Kom gärna med fördelar/nackdelar för bröllop i juni/juli/augusti!
    För vi har inte berätatt om våra bröllopsplaner för ngn mer än pappa ännu... Alltså kan vi fortfarande ändra oss!

• 26maj2007

Min sambo vill att vi ska gifta oss nästa år men jag sa nej till det.

så då blev det Maj för att pingsten brukar oftast ha fint väder. Sen har även barnen hunnit bli lite större så de kan gå med i kyrkan.

• Clobberella

Hej Brudar!
    Var i en brudbutik idag, oj vad många fina klänningar det finns!

• princess_edition

hehe, jo, midsommar e väl inte så säkert va gäller vädret, men d e ju en rätt speciell dag. brukar ju va typiskt svensk sommar väder då, me varierande sol å regn. men nåra fina midsommrar har vi väl allt haft. fast å andra sidan kan man ju aldrig va säker på att d blir fint väder, oavsett när man väljer att gifta sig. men jo, augusti brukar ju va fint, men i år tyckte ja inte d va nån höjdare (förutom just dan vi fölovade oss, som va helt kanon!).

jo, att det verkar mer praktiskt att ha det tidigare, beror på att vi kommer ha långväga gäster som antagligen kommer vara i sverige i juni. så då underlättar det ju väldigt för dem. sen så är det lättare att åka på bröllopsresa i säg juli, för då har företaget där min sambo jobbar ändå stängt, så han måste ta sin semester då, plus att jag pluggar och börjar skolan igen i mitten, slutet av augusti, så då måste vi va tebax.

Svar på tråden Sommarbrudar-2007-tråden