• Carin+Fredrik 28/7-07

Sommarbrudar-2007-tråden

Här kan ALLA sommarbrudar (och även sommarbrudgummar) skriva...
    Kanske lite låångt till våra bröllopsdagar ännu, men visst kan man väl planera redan ?!!

Vi skall gifta oss 28:e juli -07 i Hjo vid vättern... Längtar redan!

Ngn mer?

• Svar på tråden Sommarbrudar-2007-tråden
  • Blomman77

princess_edition>> Ok, jag förstår att ni väljer att gifta er i juni då...
    Håller med om att detta år var augusti inte ngn höjdare vädermässigt... Våran 1-åriga förlovningsdag 31/7 var regnig!
    Men man kan ju som sagt ALDRIG veta med det svenska sommarvädret...

Vi funderar på är vi skall åka på bröllopsresa om vi gifter oss 28/7... Vi vill åka några dagar efter för att få känslan av "honemoon" och med bröllopet färskt i minnet. Men egentligen så föredrar vi vintersemester då vi har sjöutsikt & badplats och så där vi bor... Hmmm, svårt!
    Tur att man har liiite tid på sig att fundera !

• Blomman77

honeymoon skulle det stå... Lite snabb att skicka! Sorry!

• Fru Cinderella

maj2007

Nej vi harinte bokat kyrka än. kommer dock gifta oss borgerligt på samma ställe sommiddagen är på. odetstället kommer vinog boka senare ivår.

• princess_edition

blomman: ok, låter ju härligt! vi vill bo i en villa vid havet så småningom. men d lär ju dröja innan vi får ihop pengar till det. egentligen e vi oxå mer för å va i sverige på sommaren, men vi vill åxå få till dendär riktiga smekmånadskänslan. egentligen skulle man ju va borta en månad då, men pengarna räcker inte till så mycket, även om vi önskar oss pengar till den i bröllopspresent, så d får nog bli en tvåveckors sådan. men e ju ett tag kvar, så vi vet ju inte va som hinner hända innan dess egentligen.

• Blomman77

Min sambo säger att han kan tänka sig att gifta sig med MIG vilken dag som helst... Gulligt, men det gör ju inte saken lättare! Beslutsångest kan man lungt säga !
    Nu har vi (jag) börjat komma närmare ett beslut om vilken dag som blir våran bröllopsdag! Det lutar åt PINGSTAFTON 2007... Visst är den dagen alltid på en lördag?

+Försommargrönska
    +Oftast realtivt fint väder samtidigt inte för varmt eller kallt.
    +Honeymoon kan tillbringas i Karibien (fint på våren)

Hur går det för er andra??

• Clobberella

Pingstafton är alltid på en lördag, ja.

Jag har (tror jag) kommit fram till exakt hur min klänning ska se ut. Senaste tillskottet är ett löstagbart släp i chiffong eller liknande material.

• Fru Cinderella

Själv har jag ändrat mig angående lokalval. Var inne på Mjellerumsgården. Men nu lutar det åt Kaga bygdegård. Bara 2400:- i hyra. Verkar för bra för att vara sant :)
    O då har man den från tors-sön.

Någon som har erfarenhet/bilder därifrån?

• Blomman77

Tack, jag tänkte väl det !

Åhh, chiffong är sååå snyggt! Perfekt att det är löstagbart oxå ! Ngn bild på klänningen ännu? *nyfiken*
    Jag har typ 200 bilder nedladdade och sparade i "bröllopsmappen"... Svårt att veta vad man vill ha! Jag kommer nog att ändra mig en massa ggr..
    Hur vet man eg att det är "den" man vill ha?

• Blomman77

Clobberella>> Jättefin klänning! Tärnklänningen var tokfin oxå! Är den från watters & watters?

• Clobberella

Japp, tror jag hittade tärnklänningen på watters... den ska också sys upp, så jag håller inte riktigt reda på var jag hittar bilderna.... :)

• Blomman77

Ok, men jag har hängt på watters-sidan rätt mkt... Å känner igen den !
    När skall ni gifta er?

• Meddelande borttaget
  • princess_edition

javisst får du va me! välkommen till vår tråd! jag tror att iom att ni gifter er i september kommer d inte va nåra problem me inbjudningarna. såvida ni inte har långväga gäster (från andra länder som behöver ta semester, boka flyg etc) så tror ja d räcker me tre månader innan. tror att risken blir om man skickar ut dem för tidigt att folk hinner glömma bort. lite skillnad om man gifter sig precis i semestertider, eftersom folk ofta bokar sina semesterresor långt i förväg. vi har inte bestämt nåt datum än, men om d blir så att vi gifter oss i semestertider kan ja tänka mig att vi kanske skickar ut en inbjudan endast me datumet, å sedan en riktig inbjudan me all annan info när d inte e så långt kvar.

• MissTess

Vi ska gifta oss 07-07-07.
    Förhoppningsvis. Vi ringde idag och skulle boka en tid i kyrkan. Men dom visste inte när dom skulle ha sommarkonfirmationerna, så vi ska återkomma.

Svar på tråden Sommarbrudar-2007-tråden