3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Bara 5månader kvar nu.. Jösses vad tiden går fort.. Ändå har man massor kvar att göra.. Måste köpa papper till inbjudningarna snart.. så man kan skicka i väg dom. Ska göra dom själva är det tänkt.
Hur går det för er alla??! Vore kul med lägesrapport. För vår del är det nog lugnt ett tag nu, även om man lätt planerar ändå. Det som är mest oklart är själva vigseln och det kan jag inte göra något åt förrän i februari.
hihi!!! Gud vad tiden går!!! Skrev ut inbjudningarna på datorn igår, så nu e de bara klipp & klistra med stämpling kvar på dom... bara och bara men ändå. Ringt bandet idag, de ska höra av sig om de kunde, hoppas hoppas!! Ringt runt och kollat lite hotell inför natten... får väl se vad det blir... Och sen försöker ja få tag i min kompis som ja hoppas ska sjunga i kyrkan. Så ligger ja till!!! Kram på er!!
Jaha, vi har väl egentligen inte kommit mycket längre än sist jag var här inne och det är inte långt.
Vi har bokat kyrka och var vi ska vara efteråt. Jag har också hunnit med att boka frisör. Thats it! Jo, förresten så har jag ju beställt klänning från e-bay men den kommer inte förrän i mars.
Vi har ju tänkt en massa så det är väl bara att få tummarna loss och göra verklighet av planerna. Ska först åka på semester så jag tar inte tag i något ännu.
God fortsättning på er alla!!
Trevlig semester H.C! Det låter underbart med ledighet. Och vem vet, kanske sätter bröllopsinspirationen igång.
Vi har lovat oss själva att fundera klart över inbjudningarnas text i helgen (nåja - jag har lovat oss det), för att sen fixa utseendet och tryck innan månaden är slut.
Till helgen blir det firande av 1-årig förlovningsdag. Tiden går fort!
Jag ska träffa sömmerskan imorgon, tyg har jag redan. Har oxå lokal och vigselförättare. Jag har fått min mormors ring och nu håller jag på att kolla upp lite större diamanter som jag ska uppgradera den med och jag ska ringa en guldsmed som jag fårr numret till.... Tänkte kanske inhandla material till inbjudningskorten imorgon oxå med min tärna. Det är väl så långt som jag kommit.
Hej!
Hoppas jag får vara me i er tråd? Vi ska också gifta oss den 3 juni!
Kort info om oss: jag bor och arbetar f n i Katrineholm, är 28 år, min gubbe bor och jobbar i Tyskland sedan ett halvår tillbaka. Vi förlovade oss 30 juni 2005 och nu är det alltså bröllop som gäller!
Shiiiiiit va mycket det är att ordna med! Eller så är det bara jag som upplever det just nu bara för att vi känner oss lite sent ute...
Vi ska ha kyrkobröllop och efterföljande middag för cirka 60 gäster. Bröllopet hålls i skåne.
Har jag missat ngt viktigt som sagts hittills i tråden?
NovaUnique:
jag har inte läst alla sidorna än, det var så mycket. Men du är inte ensam om att tycka att det är mycket att ordna med. Köpte inbjudningsrejerna på Panduro idag, jättevackra papper med noter i guld, jag fäster sen inbjudningarna med guldsnöre och två små klockor. Köpte också en stämpel där det står Bröllopsinbjudan och färg i brons. Jag hoppas att jag kommer att få användning av stämpeldynan till placeringskorten och tack-korten också. Men det blev INTE billigt. Nästan 900 spänn, men då älskar jag ju att sitta och pyssla oxå.
Har suttit och letat adresser till alla inbjudna för att kunna skicka till Spira så de kan trycka adresserna på inbjudningskorten. Och det var inte det lättaste. Vänner som man inte träffar så ofta och deras respektive som man inte känner mer än till förnamn *suck* Har hittat alla utom ett efternamn till en av min m2bs vänners respektive... Hon får heta Sofia? om inte min m2b ringer och frågar vad hon heter. Finns det ngn annan adressbank än hitta.se som man kan leta i. Har hittat alla andra där men hon finns inte...
Annars så är det mesta under kontroll. Ska till fotografen och prata med honom nästa vecka och till veckan ska min m2b och hans bestman gå och prova utstyrslarna...
Hoppas att ni har det bra och koll på läget...
bokade hotell för bröllopsnatten igår och sen fick jag nog tag i ett band oxå... ska höras under veckan för ett slutgiltigt besked! Och inbjudningarna e på g... Gjort ungefär hälften...
NovaUnique:
Välkommen! Vi börjar bli en rejäll bunt nu... KUL!
Såg att ni gifter er i skåne?? E så nyfiken så ja måste fråga... var gifter ni er??
Kram på er och ha en skön söndag!!