• junibrud2006

3 juni 2006

Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.

Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...

• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Oj oj... Satt och gick igenom budgeten igår. Värst vad lätt det är att allt sticker iväg! Vi har koll på läget, men alla tusenlappar blir snabbt en stor hög...

• Liten med Mindre

Jo - visst sticker budgeten iväg. Vi har inte vågat räkna på några månader. Kanske därför vi inte gjort något alls på denna tid heller...?

Får vara glad över att julläsningen är räddad - blev just försedd med 3 stycken Allt om bröllop från en kompis. Nu har jag lite roande läsning som inte sabbar budgeten, mer än indirekt när jag får skoj idéer i alla fall. ;)

• Edsåsen

juni3brud:
    Vi ska ha solosång, min syster som ska vara tärna och bestmans fru ska sjunga tillsammans men vad vet vi inte eftersom vi har lagt ut det på dem att bestämma...eftersom de känner oss jättebra så litar vi helt och fullt på att de väljer något som passar oss

Buketten har jag ingen aning om hur den kommer att se ut, för m2b har hela ansvaret för den Han får inte heller veta hur klänningen ser ut (jag har sagt att den är grön med rosa prickar )

Må så gott alla!!!

• juni3brud

Det är en jätte gullig tradition att låta mannen bestämma brudbuketten men jag vill veta att den går ihop med klänningen och eftersom han inte heller får se klänningen före vi ses i kyrkan så har vi följts åt till floristen.

Hade bara ren tur btw m fotografen. Hade bokat allt utom fotografen. Av ngn anledning så hade det inte blivit av så för tre veckor sedan så kom jag på att den var obokad. Ringde till den fotograf som jag ville ha och fick då veta att han var uppbokad hela dagen. När skulle ni ha vigseln? frågade han och jag svarade att vi skulle viga oss kl. 16. Då har ni tur då svarar han. För jag är uppbokad t.o.m kl 16 men efter det är jag ledig. Så om vi kunde tänka oss att fota oss efter vigseln så skulle det gå bra. Vilket innebar att vårt dilemma om hurvida fotografteringen skulle vara före eller efter vigselakten var löst!!! Så nu får min m2b se mig först i kyrkan.

• gohle

Hej!
    Här är en junibrud 2006 som har hittat hit.
    bröllopet blir den 3juni.
    Jag tycker att jag har varit ute i så god tid men ändå känns det som tiden bara rusar. att det är tusen saker som ska göras.
    Är det nån som har några ideer om vad man kan göra för skoj på bröllops festen?

• juni3brud

Har en fundering... Hur gör man med sånna som man blivit bjuden på till deras bröllop men man umgås inte nu... Bör man bjuda igen??

• Bröllopstokiig

Alla brukar ju säga att man bara ska bjuda dem man själv känner för. Men jag kommer i alla fall att bjuda dem som bjudit mig på sitt bröllop. Det känns bäst så även om jag inte umgås med dem.

• Victory

junibrud2006:

Hoppas att du blir nöjd med naglarna. Jag har vant mig nu (det gick snabbare än jag trodde att vänja sig vid dem) och är jättenöjd! Något som verkligen rekommenderas om ens egna naglar inte är så långa. Man känner sig verkligen vacker och kvinnlig!

I övrigt går det lite dåligt i planerandet. Den cateringfirma som vi frågat vill inte ta på sig middagen i den lokal vi bokat, eftersom det är för litet och dåligt kök. Bara kall buffé kunde de göra där och det vill vi inte ha. Så nu måste vi börja om att leta lokal. Känns rätt hopplöst just nu! Men jag tror vi väntar till efter jul och tar nya tag då, och hoppas att allt inte är bokat. Det största problemet är väl att i vår lilla stad finns det inte så mycket att välja på, och av de lokaler vi vet är det ingen som riktigt passar.

Men en positiv sak är i alla fall att jag hittat det papper med tillhörade kuvert som jag vill ha till inbjudningarna!

• junibrud2006

Fick precis mejl från Spira Kortdesign där vi beställt korten. De är skickade och en avi kommer på posten inom en till två dagar. Längtar...!!!!

Och så har vi kanske kanske fått napp på en häst och vagn för transport mellan kyrka och festlokal. Nu är det bara att hoppas på solsken!

• Charleston

Vädret behöver du nog inte oroa dig för, för det är beställt och klart! Strålande solsken, klarblå himmel och alldels lagom varmt, i HEEEEELA vårt avlånga land!!! ;)

Skämt åsido, är det någon som vet om man kan få tag på blommande kaprifol den 3 juni? (Normalt sett alltså, vet ju att det kan variera jättemycket från år till år, men ett "normalår") (Tror ni annars att man kan beställa det, det borde man kunna va´?`Finns någon med gröna fingrar alt. floristkunskaper härinne som kan veta sån´t?)

Svar på tråden 3 juni 2006