3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
junibrud 2006:
Jag var också till frissan häromdagen och pratade brudfrisyr. Jag tror det blir ungefär som du beskrev, fast utan lugg! Jag håller på att spara ut håret så det kommer att vara lite längre än vanligt. Har ju sex månader på mig
Däremot är jag lite fundersam kring vilken färg jag ska ha. Jag brukar växla mellan svagt rött med ljusa slingor på sommaren och lite mer mörkt brunrött på vintern. Nu har jag provat mörkbrunt och det blev väldigt snyggt! Är lite rädd för att rött inte ska passa på bröllopet.
Klänning har jag inte hittat än men Asperas Orchid var väldigt fin (fick syn på den när jag kollade Edsåsens inlägg, tack för tipset!)
www.parisette.com/aspera_brud/orchide_brud.htm
Victory - Jättefin klänning! Anledningen till att jag tänkte ha lite hår fram är att jag annars får så väldigt mycket panna... Men precis som du har ju nu fått börja klippa mig lite förberedande så man har lite hår i juni!
Hej!
Finns det plats för en till "3-juni:are" i denna tråd månntro? ;) (Är ganska "ny" på datumet, mindre än 2 veckor faktiskt, vår planering - som tack och lov dessbättre egentligen inte hunnit särskilt långt - var att bli man och hustru den 10:e, men så kom det några gamla stenar inrullande och satte P för alltihopa... Vi ska gifta oss i Gbg - och ha festen i Trädgårdsföreningen - och förra tisdan blev det klart att Rolling Stomes ska spela på Ullevi samma kväll, så vi bestämde oss raskt för att flytta alltihopa. Och som tur var funkade det alldeles utmärkt! :)
Så, nu är jag också pingstbrud!
Har bokat vigsellokal och chartrat båt till den, bokat lokal och har en kompis som skall laga maten - ska träffa honom denna vecka för att diskutera lite menyer. Bestman, tärna och toastmaster/marskalk är klar (våra syskon), och... det är egentligen alles just nu...
Tycker att det är jättesvårt med klänning - (jo, just det, jag ska min mamma slöja, så det är klart också :) och hittar inga riktigt klockrena frisyrer. (jag gillar ganska enkla, rena linjer i hela "utstyrseln" överhuvudtaget)
Har funderingar kring bukett - vet ffa en sorts blomma jag vill ha med - har börjat titta runt på fotograf denna vecka - oj, vad dyrt det kan bli... och har lite "spån-idéer" kring inbjudan. (Tänkte skicka ut den så att mottagarna får den på Alla Hjärtans dag.)
Har också planer på - men inget bokat - kring bröllopsresa - och det MÅSTE vi ta tag i SNARAST, för vi tänker åka i direkt anslutning till bröllopet.
OJ, vad långt det blev...
(Hoppas jag får vara med i tråden ändå... även om detta kanske blev lite långrandigt ;)
Victory:
Visst är det fina klänningar...
Charleston:
Välkommen, det finns alltid plats för fler
Hej
Oj, har inte varit inne på några dagar och det händer mycket:)
Vi har dock inte gjort något mer än förra gången. Jag försöker ändå stressa ner och låta jul och nyår komma. sedan åker vi på skidsemester i början av januari, sedan sättar jag igång. Försöker också intala mig att vi kommer ha det mycket lättare än många andra då vi inte ska ordna allt i festlokal utan endast ska ha middag på gästgifveri.
Akkidakki - Jag är från Höllviken som ligger 2,5 mil söder om Malmö.
PS. är det någon som har vågat sig på att köpa klänning på ebay, eller hört om någon som har gjort det. Jag har precis gett mig på det och har bjudit hem två klänningar för totalsumma 1500 kr. Ska bjuda hem två till tänkte jag. Vi får väl se om 1,5 månad om jag har någon fin klänning, eller om jag är superblåst.
Idag gjorde jag nagelförlängning av gelé, mest för att prova om det kommer att funka på bröllopet. Och det ska jag definitivt ha! De blev helt fantastiska! Jag som alltid haft korta naglar tycker det är en underbar känsla att ha riktigt långa, vackra naglar. (fast det är lite svårt att skriva på tangentbordet hihi )
Victory
Det har jag aldrig hört talas om, lösnaglar i gelé, alltså. Jag har dock inte gjort något sådan på lääääänge. Hade tänkt göra det innan bröllopet så jag tar tacksamt emot tips. Vad är skillnaden mot ex. acryl eller vad det nu är som används?
Ha det bra!!
HC
Victory - Kul att höra! Ska bygga mina på måndag. Var och gjorde en förberedande manikyr i fredags. Det gäller ju att få fina fingrar till juni...
För övrigt pratade jag med festlokalen idag angående middagen. Blev glatt överraskad då allt utom lokalhyran ska betalas mot faktura. Kanske eventuella skattepengar kan göra nytta då??!
Här kommer ännu en 3:dje juni brud. Har det mesta klart. Kyrkan, festlokalen, fotografen och bandet är bokad. Har kollat lite med en catering firma också som verkar okej och vi ska ses i mars och spika menyn.
Frisör och makeupen är fixad och så även klänningen. Hittade den när en affär sålde ut alla klänningar för att stänga. Så jag köpte en mycket vacker klänning för inte så mycket pengar.
Har suttit i dagarna och tittat på flera alternativ till inbjudingskorten. Är det ngn som anlitat Calligraphen? Är ni nöjda? Eller har ni ngt att invända? Har hittat kort där som jag tycker om. Men det skulle vara roligt att höra om det är bra.
Vårt stora dilema har varit vem vi skulle anlita som solosångare/ska i kyrkan. Men det har löst sig i helgen. Jätte skönt!!! Så vi har suttit tillsammans ikväll och valt ut sånger som vi kan tänka oss. Ska ni ha solosång i kyrkan? Vilka sånger tänker ni ha?
Sen är brudbuketten ganska klar. Har spikat blommorna men har inte hittat formen riktigt. Det ska vara röda rosor och vita orkieéklockor. Såg en jätte vacker som var gjord under ett nät av orkideérötter men den var DYYR... 3500:-!!! Så det var inget alternativ.
Välkommen! Vi tittade på Calligraphens kort, men valde Spira Kortdesign. Korten kommer i dagarna. Längtar!!!
Håller också på med buketten. Som det ser ut nu blir det vita och lila orkidéer, limefärgade rosor och luktärter som slingrar sig ner i backen. Vi får väl se...!