• junibrud2006

3 juni 2006

Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.

Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...

• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Malin A

Tack alla!
    Jag känner mig bara tom just nu, denna veckan får bli en lugn vecka, inga förhastade beslut. Min svärfar har redan sagt att han inte kommer att orka med bröllopet (för han har en stor del i planeringen, samt att vi ska vara på ett ställe som är starkt förknippat med svärmor). Så att genomföra bröllopet enligt plan är i stort sett en omöjlighet. Och det tror jag inte att vi vill själva heller.
    junibrud2006 - Tack! Angående Taormina har vi inte avbokat än... kanske kan vi behöva att komma bort ändå, vi får se vad som händer, just nu är det en dag i taget.

Men jag vill nog stanna här och hålla kontakten - njuta lite med er andras planering!

• Akkidakki

Malin: usch lider med er vännen. Men ja förstår helt och hållet att man skjuter på den stora dagen när man får sånt här besked. Och klart att du ska stanna kvar här!! Kram på dig!

• junibrud2006

Malin - Det är nog bra som du säger att ta det lugnt med alla beslut i en vecka eller två. Låt allt sjunka in och se hur det känns. Givetvis ska ni inte gå igenom med bröllopet som det känns idag. Det kommer ju fler tillfällen. Skickar tusen kramar.

• Malin A

Vill bara säga Tack till er alla! Att få skriva av sig och prata är faktiskt mycket mer betydelsefullt än man kan ana. Jag känner just nu att det viktigaste är att stötta min m2b, vi ska alltid finnas hos varandra... oavsett bröllop nu eller senare. Vi kämpar på, en dag i taget!
    Stor kram till er alla!

• Liten med Mindre

MalinA: Så otroligt trist. Massor med kramar! Det tar ner en lite på jorden - kan vara bra för att uppskatta det jag har. Plötsligt är ett trist jobb inte hela världen.

För att ljusa upp min tillvaro så kom förslaget från vår inbjudningskortsdesigner idag (sambons kompis). Väldigt spännande! Nu ska vi hem och grunna på detaljerna.

(Plötsligt gillade jag inte alls den text vi skrivit. Behöver vi nämna något om barn i inbjudan - eller räcker det att det står på hemsidan?)

• Yllo

Malin A
    Verkligen tråkigt att höra om din blivande svärmor. Väldigt jobbigt att få ett sådant besked. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort i din situation, men som Edsåsen föreslog skulle jag nog prata med svärmor och fråga vad HON vill. Vill hon att ni ska ställa in bröllopet eller vill hon vara med på det. Om hon bara har några månader kvar att leva så kanske hon gärna ser sin son gift innan hon går bort.
    Tänker på dig och din sambo. Skickar en stor varm tröstkram till er.

• brud0606

Nu har jag äntligen gjort klart inbjudningarna bara kuvert och frimärken sen är det bara att skicka i väg dom. :)2par skor har jag införskaffat oxå för 200kr för bägge två.

• Yllo

Oj, jag har inte ens beställt våra inbjudningskort än.
    Däremot skrev jag färdigt texten igår kväll (förutom festplatsen och toastmastern då inget av dessa är klara än). Har även skrivit klart följebrevet om logi, båttider och priser som skall bifogas till de gäster som kommer härifrån Sverige (bröllopet är på Åland). Har påbörjat layouten till festprogrammen. Beslutade mig igår för att ha sådana + att jag gör dem själv.

Börjar känna lite småpanik att inbjudningskorten inte är klara än. Offerterna tog så lång tid på sig att komma, och så måste vi till Åland och kolla in båda ställena innan vi bestämmer oss och det kan vi inte göra vilken dag som helst precis.

• Malin A

Hej alla!
    Återigen tack för ert stöd, det värmer otroligt mycket. Min svärmor vill inte lägga sig i hur vi ska göra, men hennes mans önskan är att vi inte genomför bröllopet den 3 juni, och det vill inte min m2b eller jag heller. Det skulle kännas falskt att planera vidare nu, när situationen är som den är. Och vi kan ju inte heller sätta ett nytt datum än... Så det känns lite som jag befinner mig i ingemansland just nu. Jag känner naturligtvis en stor sorg för min svärmor, och stöttar min m2b och förstår hur han känner. Samtidigt som det känns så vemodigt för mig. Hemma hänger klänningen, det ligger bröllopsmagasin på borden och idag ska min stämpel till inbjudan vara klar... Men allt ska komma till användning senare, frågan är ju bara när.

• junibrud2006

MalinA - Tusen kramar till dig. Usch vad jobbigt det måste kännas när allt började bli klart och dagen närmar sig. Men som du säger, ni kommer ju få er bröllopsdag någon gång i framtiden.

• juni3brud

Malin A Skickar en jätte kram. Jätte tråkigt att hon är sjuk. Ett bröllop ska vara ngt glatt och lyckligt. Ni får ta det senare när sorgen lagt sig och ni behöver glädje i ert liv igen. Din svärmor kommer ändå att vara med... oavsett när bröllopet är. Har full förståelse för din svärfar och ni ska naturligtvis respektera hans önskan. Kramar till dig. Klänningen, tidningarna och all din planering finns ju kvar senare. Ta vara på den tid som är kvar med din svärmor nu...

Svar på tråden 3 juni 2006