• junibrud2006

3 juni 2006

Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.

Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...

• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Victory

Jag fyller 29 om en månad och min blivande är 32 (fyller 33 till sommaren).

Vi har varit och bokat tårta men ska bestämma detaljerna med konditoriet när det börjar närma sig. Tänkte mig en svängd tårtställning med de hade bara "på höjden" så det får väl bli en sån då! Det är ju ändå lite mer traditionellt och jag vill ju ha det ganska traditionellt. De tar 25 kr/bit eller 30 kr om det ska vara en mer bearbetad tårta.

• Willowtree

jag är 26 och min blivande 29.

Tårta för 25:-/bit verkar ju jättebilligt! Jag blev kär i ett företag som var på bröllopsmässan, de tog 45:-/biten. Men det kan nog vara bra att kolla runt hos andra företag också.

• Yllo

Jag är 35 och min blivande 42.

Usch, jag är på så dåligt humör. Förra sensommaren var jag och köpte ett par jättefina brudskor att ha på bröllopet. Var supernöjd med skon. MEN när jag nu för ett par veckor sedan skulle prova dem på nytt märker jag att det inte kommer att finnas en sportslig chans att jag ska kunna gå med dem Klackarna är för höga (och jag drabbades av en neurologis infektion som har tyvärr påverkat min balans). Var och bytte dem till ett par andra med lägre klack. Vart dock inte helt 100% nöjd med de nya skorna. Hittade till slut mina absoluta drömskor som jag köpte. I torsdags när jag var och hämtade min klänning frågade jag om det var möjligt att jag återigen skulle kunna byta skorna, men den här gången till en tiara?? Jodå, inga problem sa tjejen. "Säg bara att Diana har lovat dig så ska det gå bra". Tjatade på min blivande att han skulle följa med och vara smakråd angående tiaran (han har så ruggit bra smak när det gäller smycken). Kom så äntligen i väg i dag.. Och vad händer!! Jo, där är en sur grinig sak som nekar mig att byta skorna. "Du har redan bytt dem en gång" säger hon "och vi har inte öppet köp". Försöker förklara att jag frågat och fått ok tidigare i veckan, men nej!! Får absolut inte byta skorna till en tiara för henne. Min blivande bli jättesur och tågar iväg och bara tvärvägrar nu att titta på någon tiara åt mig *suck* och säger samtidigt att vi inte ska sätta vår fot där igen. Synd för när jag tidigare varit där så har det aldrig varit sådana här problem utan dom har varit jätte gulliga och hjälpsamma.

Oj, vad skönt det känns att få skriva av sig

• Mea

Jag är 23 och min blivande 26.

• juni3brud

Jag hinner fylla 32 och min blivande blir 35 under hösten...

Ska skicka iväg inbjudningskorten imorgon... och sen på fredag så ska vi till fotografen för att prata ihop oss lite om vad vi har tänkt oss för bilder.

Tårtan sa dom på bageriet att det behövdes inte bokas förrän en månad innan bröllopet..

• stinen

både jag och min blivande är 27.
    PÅ tal om tårta så har vi just provätit vår. jag tror faktiskt att jag ska baka vår egen, för den blev kanon god. kommer kosta ca 4 kr/bit, och kan frysas så jag kan baka dem några veckor innan.

• Malin A

Inställt bröllop....
    Måste bara få skriva av mig här... det hjälper ofta att skriva ner sina tankar och känslor. Inbjudningskorten skulle skickas denna vecka, det som återstod i stort var tårta och vår transport.
    Så kom då ett besked igår som inte fick komma.... Min blivande svärmor har fått cancer i levern. Ingen kan säga hur lång tid hon har kvar, men troligen inte mer än några månader. Men självklart är det omöjligt för oss att genomföra bröllopet på utsatt datum, det skulle kännas helt fel. Min m2b och jag mår väl okej, det känns som dubbel sorg - beskedet om sjukdomen och dess innebörd, och sorg över att vi måste ställa in bröllopet. Men det kommer ju att bli av, men vi vet i dagsläget inte när. Det enda jag vet är att vi har varandra och tillsammans ska vi klara av detta. Men just nu känns det som en svart rullgardin just dragits ner framför mina ögon. Hoppas kanske kunna vara kvar här och glädjas åt era pingstbröllop, så får jag hålla er uppdaterade med när mitt blir!

• anmob

Malin A

känner med er fy vad tråkigt med såna besked.

Jag kommer vara 37 när jag gifter mig och mannen 32. Han fyller 33 senare på året.

I helgen var vi i tyskland och handlade dricka till bröllopet det blev billigare än vi väntat för hans föräldrar stod för brudskål och sherry till efterrätten. De första gästerna har dessutom börjat anmäla sig. snart börjar jag bli riktigt nrvös Tänk om jag fastnar med klacken i klänningen och står på huvet i gången på väg fram till altaret.

• junibrud2006

Malin - Kram på dig vännen! Usch så hemskt det måste kännas. Och jag som sett fram så emot att träffa er i Taormina. Tänker på er och hoppas ert bröllop snart blir av trots allt.

Angående ålder är vi båda 28 år när vi gifter oss.

• Edsåsen

Är 30 och m2b 37...

Malin A: Fråga din svärmor vad hon tycker ni ska göra...det kanske är det lilla extra som hon behöver för att leva lite längre...att ha något att se fram emot.

Hoppas att allt går bra och att ni kommer fram till vad som blir bäst...

Här står det ganska still just nu, jag har tenta på onsdag...

Må så gott alla!!!

Svar på tråden 3 juni 2006