3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Grattis Malin!!! Superkul!
Kan inte förstå att det bara är fyra månader kvar idag. Nu kan vi till och med skicka in hindersprövningen!
Och idag har jag bokat tårta. Var på BT-träff igår och hörde att det började bli hög tid. Konditoriet vi ville ha hade en bokning så vi fick sista platsen! De visste inte om det blir rak eller svängd ställning beroende på det andra paret som bokat, men det känns som om det inte spelar så stor roll. Nu återstår bara det snaskigaste - provsmakning!!!! Det lutar åt chokladmoussetårta i lager med rommarinerade hallon i mitten, men det fanns en Anglaistårta som också lät smaskig med chokladbotten, vaniljmousse och när man skär i den så är det en kärna av hallonmousse. Mumsiga bekymmer man kan ha...
Oj - nu påminde du mig om tårta... det har jag inte heller bokat. Det låter som en alldeles underbar tårta! Sitter här och blir ordentligt sugen! Får jag lite försiktigt fråga vad den kostar?
Ja, det är allt lite småsaker kvar att fixa! Trodde att min stämpel skulle vara klar idag, men jag får nog ringa och höra. Våra inbjudningskort måste ju ut nästa vecka!
Tårtorna var inte direkt gratis, men allt kostar ju i bröllopssammanhang känns det som... Anglaisetårtan låg på 34 kronor biten och chokladmoussetårtan på 36 kronor. Vanlig prinsess- och gräddtårta låg på 30 kronor biten. Men då ingår all dekoration. Dessutom har vi ordnat så de kör ut den till festlokalen för 150 kronor extra. Kändes som väl investerade pengar!
Ja, det är märkligt att allt blir så mycket dyrare bara för att det gäller bröllop! Men det är ju en gång i livet - så då får det väl gå an!
Tårtan beställde jag idag, har också bokat in ett besök hos konditorn för att välja smak och utseende på tårtan, fast det blir inte förrän i slutet av februari som jag ska dit så jag har lite tid att fundera vad jag vill ha
Inbjudningskorten ja... suckar djupt. Beställt nya färgprover som ännu inte kommit. Texten till inbjudningarna är i alla fall klar.... börjar få lite smått panik att jag inte ska hinna få inbjudningskorten fixade innan det är för sent att skicka ut dem.... *biter på naglarna*
Igår frågade vi en av mina bästa kompisar och hennes man om dom ville vara toastmaster och madame på vårt bröllop. Tyvärr tackade dom nej Dom vågade inte ta det ansvaret när dom har en liten 4 månaders bebis med sig.. tänk om han börjar gnälla och bråka sa hon.. Visst kan jag förstå att dom inte vågade sig på uppdraget med tanke på att lillen är så liten än.. men nu vet jag ju inte vem vi ska välja. Min blivande kommer inte heller med några förslag *suck* Ska fundera vidare... Måste man verkligen ha en toastmaster? Min blivande säger att allt kommer att lösa sig ändå på festen även utan toastmaster.. Han hade tydligen ingen när han gifte sig första gången.. men jag vill ju ha allt enligt konstens alla regler
Yllo - en toastmaster är bra att ha under middagen. Den personen har ju t ex koll på när maten kommer in och kan styra talen därefter. Det är ju inte så kul om ni precis har fått in varmrätten och någon ställer sig upp och håller ett 10-minuters tal.
Ni kanske vill ha sånger och spex och då är det ju bra om någon "ansvarar" för det och ser till att det blir av, annars kanske ingen drar igång en allsång mitt under middagen.
En toastmaster kan ju också vara den som ansvarar under kvällen, ser till att allting flyter som det ska med t ex mat och dryck. Man ska ju inte som brudpar behöva ha det ansvaret den dagen, utan man bör ju få slappna av och bara njuta av allting.
Gable
Jag skulle inte ha något emot lite sånger och spex på festen, men min blivande tycker att sånt är bara trams
Undrar om jag kan fixa festprogram själv och bara ge till toastmastern, eller vem det nu blir, och så får han eller hon hålla kollen på det...
Jag har oxå problem med att fixa en toastmadame el toastmaster alla är så blyga inför att prata inför grupp..
ja börjar få lite panik när ni skriver om tårta och brudbuketter som bokas... Får väl ta tag i de i veckan. Man får bara inte dagarna att räcka till... konstigt de där...
Har tänkt på en sak mest av nyfikenhet... hur gamla e ni alla 3junibrudar??
Jag är 26 och blivande är 28...
Jag är 29 och min blivande blir 32 2dagar före. Tårta har inte jag heller beställt,det gör jag när jag fått alla svar på inbjudningar.