3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Malin - vi har ingen meny alls just nu. Träffar kocken 12 februari och hoppas hitta på något då.
Förrätt, varmrätt, tårta och vickning ska det nog bli.
Vilken sorts fisk har ni valt? Efterrätt?
Stor&Liten
Kocken som vi har anlitat är ledig fram till påsk, så vi träffades redan i aug och bestämde oss då för piggvar med färsk potatis och smörsås, pepparrot och sparris. Efterrätt funderar vi på en pannacotta, sen tårta! Kocken rekommenderade en glassbomb, men jag är mer för pannacotta...Till helgen ska vi testa lite viner med mina föräldrar!
Nu var det längesen jag skrev här! Har varit in och läst ibland men det har stått ganska stilla ett tag. Men idag har jag fått en hel del gjort!!
- Preliminärbokat en annan lokal som vi ska titta på (hoppas att den är fin!)
- Frågat solist och hon ville gärna sjunga på vårt bröllop!
- Bokat tårta (nu återstår "bara" att bestämma innehåll och utseende).
- Frågat en florist om buketten (ska återkomma senare med en bild till henne).
- Fått tag på (nästan) allt material till inbjudningarna.
Det jag INTE har gjort än, och som jag börjar få lite panik över, är klänningen! Har provat och provat men inte hittat någon som känns WOW! Funderar på att beställa via Internet eller från annons men känner mig osäker. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha. Men jag köpte två nya bröllopstidningar idag så nu ska jag sätta mig och läsa och se om jag får någon inspiration!
Har kommit på att vi glömde att skriva i inbjudan att ammande barn var undantagna från vårt barnfria bröllop. Kan man be värdparen som ska ta emot svaren att berätta att det inte gäller barn som ammas. Har nämligen två mammor som kan vara i den sitsen då. 4 resp 5 månader gamla barn.
Hej igen!
Igår köptes tärnklänning och den är väldigt vacker! Så skönt att bocka av fler och fler uppgifter i planeringen! Min tärna blev först lite arg när jag ville betat klänningen (hon köper sin, billigare än hyra, får betala 1000 . Men jag trodde att det hörde till vanligheten att bruden betalar tärnans klänning? Hur som helst, jag vill det och hon kommer ju faktistk få hjälpa till en hel del!
Malin - Kul! Hur ser den ut?
junibrud2006
Vi hade lite svårt för att sätta ord på färgen, men det lutar nog åt lite nogaut/mörk champagne... kan du se det framför dig? Den är helt enkel, axelbandslös, men hon ska sy på tunna band med pärlor. Den är figursudd, helt enkel med en liten "volang" allra längst ner... Svårt att framställa klänningen i ord till sin fulla rätt - men den är väldigt fin! Matchar dessutom min som också är enkel!
... oj, jag upprepade mig visst!
Nu ska vi leta efter sjalar också! Tror vi får ha det i reserv, vet ju inte om det blir sol eller regn!
Det låter väldigt läckert. Snygg färg! Är det blankt satintyg eller vanligt mattare tyg? Tror det blir superduper!
Det är satin, men ger absolut inte allt för blankt intryck! Nu gäller det bara att hitta några söta näbbklänningar som matchar. Har i första hand tänkt att leta i vanliga barnkläderbutiker... hittar tyvärr inte något fint begagnat!