• junibrud2006

3 juni 2006

Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.

Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...

• Svar på tråden 3 juni 2006
  • junibrud2006

Vi funderar på att skicka dem i december/januari någonstans eftersom ingen förutom föräldrar och inblandade vet om det ännu. Får väl se hur det blir. Har iaf frimärken hemma nu och inbjudningskorten kommer inom ett par veckor.

• Edsåsen

Hallå...

Vi skickar ut våra inbjudningskort i februari, men gör ett "save the date"-julkort...

Har nyss beställt tågbiljett ner till syrran, som är min tärna, sen ska vi göra bröllopsbutiker i Stockholm och Uppsala, plus julhandla lite det känns jättespännande (för det finns inte så många bröllopsbutiker i Åre)

• Akkidakki

hej alla!! Gud va tiden går.. och nu fram till jul kommer det bara rusa iväg kan ja tänka mig!! Skickar iväg våra inbjudningar i mitten av mars. Tycker att det räcker trots att inte så många vet om det... Har snart fått ett nytt band till att spela! Det är skönt eftersom det sket sig med dom andra... Kram på er!!

• brud0606

Nu har jag äntligen fått bokat kyrkan kl 15:30 den 3juni blev det. Så nu kan jag slappna av och börja tänka på allting annat som har med bröllopet att göra.

• Akkidakki

Tja brudar!! Allt under kontroll? Själv e de rätt lugnt nu fram till jul... har ju en massa annat och tänka på nu istället. Men vi har fått ett litet sött problem... Det är så här att jag har 3 brorsbarn (12, 8, 6 år gamla) och dom två minsta frågade vi om dom ville va näbbar, men dom e rätt blyga av sig så vi visste ju nästan svaret från början och nu e de iaf bekräftat. Dom vill inte, men då har den äldsta frågat min mamma i enrum om inte hon och min blivandes syster kunde va det istället (systern är 14). Sött!!! Och dom e på tok för gamla för att vara näbbar och dom e dessutom längre än mig båda två... Hade sett lite komiskt ut om dom skulle gå framför oss in i kyrkan
    Så nu har ja beslutsångest! Ja har hela tiden sagt att dom ska va delaktiga i vigseln, typ läsa dikt eller nåt. Men de e så skönt och höra att hon verkligen vill va med!! Och att hon e 12 och vågar stå för vad hon vill! Det ska uppmuntras... Så nu ett smakråd från er... Ärligt, ser det knäppt ut om man har typ 3 tärnor och en bestman? Själv tycker ja nog de, men ja vet inte...

Oj!! Förlåt att det blev så långt!!! Inte meningen

• Akkidakki

junibrud2006: hur går det med er hemsida?? E nyfiken på era ringar...

• Liten med Mindre

Akkidakki:

Varför inte 3 tärnor? Jag tror det går jättebra, om du inte kommer på nåt annat sätt att involvera alla.

Mitt problem är att jag inte alls kan bestämma om jag vill ha en tärna eller ej - och vem det ska vara. Men sambon har sett ut sin marskalk sedan länge - så jag behöver väl hitta någon också.

Det ska ju vara någon jag absolut vill ha nära hela dagen - men som också är rätt person att dra i en ev. möhippa. Och jag vet inte om samma personer besitter dessa egenskaper. Svårt. Och de olika personerna passar inte riktigt att vara tärnor tillsammans. Klurigt.

• junibrud2006

Hemsidan är på gång. Den kommer upp inom en vecka eller två. Ska se till att ta bild på de nya släta. Tog bilder med digitalkameran, men givetvis kollapsade minneskortet. Vigselringen hämtar vi nog hem till jul. Den ligger ju klar och väntar hos guldsmeden, men jag måste ta in den släta litegrann till så jag vill känna av storleken innan. Har dock inhandlat frimärken och betalat handpenning till reportagefotografen nu i dagarna. Skönt!

• junibrud2006

Nu har jag bokat florist! Visste exakt vilken jag ville ha, men drog mig lite för att gå dit eftersom det ju ändå är ett halvår kvar (på lördag!). Det var dock tur att jag inte väntade eftersom hon redan fått lite bokningar för nästa sommar. Vi gjorde ett utkast på en bukett som var enormt läcker, men det blir nog några modifieringar efter jag visat bilden hemma. Inte för mycket, men lite... Kan försöka förklara på ett ungefär. Det är en smal droppe med vita orkidéer, limefärgade rosor och doftranka som slingrar sig ner ända till backen plus lite pärlor och detaljer i purpur. Återkommer om ett par veckor när jag vet mer exakt vad det blir. Kanske slutar med något helt annat...!

Svar på tråden 3 juni 2006