3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
junibrud2006
Så du har varit där förut? Det är vår första resa dit - så det ska bli underbart, i dubbel bemärkelse! Ja, vem vet, vi kanske ses! Måste ju hålla kontakten här! Vårt hotell heter Hotel Ariston www.parchotels.it/hotels/Fgallery.asp&lingua=uk
Bokat via Fritidsresor, ni då?
Hotell Ariston såg vi också, men vi tog det här eftersom vi inte ville ha halvpension.
Jo vi var där för ett par år sedan, eller snarare i Giardini Naxos nedanför men promenerade upp några gånger. Enormt mysigt, god mat, härlig atmosfär och helt underbart!
junibrud2006
Bra att höra lite om vad andra anser! Ja, vi var lite tveksamma med halvpension, men det var så bra pris, så man behöver ju inte äta på hotellet hela tiden.
Det lär väl vara härligt klimat då också! Vi var i Nice förra året, samma datum, då var det halvbra väder....
Hur långt har du kommit med klänning?
Det var underbart väder när vi var där sist. Då åkte vi en vecka tidigare, 25 maj eller så, och det var perfekt. Skönt klimat så man kunde ligga vid poolen och bara slappa, men ändå röra sig utan att bli genomblöt. Dessutom inte så mycket turister ännu och bättre priser på restaurangerna. De höjer tydligen cirka 3 gånger från midsommar...
Min klänning hänger hemma i garderoben! Har bokat ändringssömnad i mitten av april så nu är det hård träning som gäller för att den ska sitta perfekt! Går att lägga ut 8-10 cm i varje sida, men det vore ju inte så kul...
observera att räknaren (antal besökare) på junibrudens sida är lite trög... kommer nog igång, men bara så ni vet
junibrud2006
... får lite panik, min är inte inköpt än.... men på lördag är det dags att prova och förhoppningsvis bestämma mig. Min mor bor i Skåne och jag vill ta en helg med henne i Malmö också. Tror nog att det ska hinnas med! Vi ska ha ett relativt litet bröllop, allt är i stort sett bokat, dock inte tårta och vår transport från kyrkan. Inbjudningskorten är under framtagning. Men denna sida är ju toppen, många bra tips!
Vi är nästan klara. Håller på att titta på transport nu. Inbjudningarna gick iväg för ett par veckor sedan och många var faktiskt glada att få veta i tid (var hemligt för alla vänner till de fick korten). Men du hinner! Såg väl på hemsidan hur många dagar du har på dig?!
Nja, jag har inte sett hur många dagar jag har på mig, men har koll på planeringslistan! Vi har "förvarnat" många av de som ska bjudas in, gjordes vid jul, så att inbjudan inte är helt klar är nog inte så illa? Men transporten är lite knivig. Trodde vi hade en bil, men det blev inget. Hur ska ni åka?
Vi ska försöka ordna häst och vagn från kyrkan till festlokalen, men vi får se hur det går. Beror ju lite på kostnad också tyvärr. Annars blir det nog bil. De som har herrgården där vi ska vara kunde ordna en 30-talsbil tror jag det var så det är inte så dumt det heller...
Det var just en sång bil vi hade på gång... Men nu får vi väl se. Överlåter lite av den planeringen till min sambo!