3 juni 2006
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Vår gamla tråd har nu släckts ner efter tre månader och därför tyckte jag att det var läge att starta en fortsättningstråd.
Välkomna alla 3 juni-brudar 2006! Snart är det vår tur...
Skönt att det löstsig med lokal... de e ju en ganska viktig del om man säger så...
Har funderat på det här med efterrätt. Jag skulle vilja ha ngt lättare. Och eftersom alla efterrätter som cateringfirman har att erbjuda är av det "tyngre" och dyrare slaget, typ cheesecake eller chokladkaka/mousse, så har jag en egen idé. Skulle man kunna beställa vaniljhjärtan hos bageriet och servera dem florsocker pudrade tillsammans med jordgubbar eller ngn annan sorts bär och en grön kvist av citornmeliss? Eller känns det "billigt"? Vad tycker ni?
Låter smarrigt i mina öron... Själva har vi inte kommit till matplaneringen än...får väl se till och ta tag i det ganska snart känns det som... hmm...
Men jag säger iaf att det låter kanon men vaniljhjärtan och jordgubbar!!!
Jag tycker det låter jättebra! Vi ska också köra jordgubbar, dock endast limemarinerade eller liknande.
Tycker inte alls att idén låter billig, tvärtom.
Själva har vi bestämt att det inte blir någon efterrätt, blir allt för mycket med tårta efter då, så vi satsar på den.
Vi tyckte det också men mina föräldrar ville ha ngt sött till kaffet efter maten så då kom jag på den här idén och det blir ju en hel del mkt billigare. 7:-/hjärta och sen om man tar frysta hallon tex så blir det inte alls dyrt... Vilket jag inte vill att det ska bli..
Nej, jag tror inte alls det springer iväg med vaniljhjärtan. Och även färsk frukt har ju hyfsade priser vid den tiden.
Anledningen till att vi kör dessert är delvis att det annars blir för kort sittning eftersom vi endast kommer ha varmrätt. Förrätten är ersatt av mingel med snittar och champagne. En annan orsak är att det är gott med något fräscht efter maten. En tredje priset. Blir bara någon tjuga extra per kuvert och det känns helt ok!
Tack för inbjudan junibrud2006!
Vi ska gifta oss i Uddevalla, bor i Gbg men min m2b kommer därifrån och det är så vackert på Gustafsberg (strax utanför Uddevalla). Själv då, var gifter du dig?
Välkommen!
Vi gifter oss i Västerås. Har dock beställt min tiara i Göteborg. Tyckte det passade efter släkten bor där...
Akkidakki ? Östra Kärrtorps Kyrka (lite utanför Lund), 15.00, Ågården Vollsjö
AnnSofie_82
Weddingphoto - Skerike bygdegård, Haraker kyrka
Junibrud2006 ? Badelunda Kyrka 14.30, Brunnby Gård i Västerås
Krammia - Maria Kyrka i Sigtuna
Paulinas
Brud 0606 ? Trollhättan
Limegirl
Stor&Liten ? Bjursås
03062006 ? Taxinge Kyrka (Södertälje)
Suss* - Sandseryds Kyrka 13.00
Victory - Piteå
Edsåsen ? Storvallens kapell, Storlien
060603 - Ljungskile
Helle74 - Barkarö Kyrka, Barkarö Bygdegård i Västerås
FruKajsaKavat - Öja Kyrka, Västermo Bygdegård Eskilstuna
Markusbrud-Essinge kyrka, Stockholm
Albertina catering på söder
Jamboochjag- Uppsala
Tinilini
Willowtree - W6, Stockholm
Den lyckliga bruden- Forshaga Kyrka, Forshaga hembyggdgård.
MalinA - Gustafsberg utanför Uddevalla