• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Meddelande borttaget
  • Enía

Oms

Tack för din inbjudan till er tråd.
    Jag har helt missat den!

Jag är ännu en vinterbrud!
    Stora dagen är 7 Januari!
    Bara 33 dagar kvar.....

• Beachy

Tack Oms för föslaget. problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill göra för honom. Min mamma (pappa är inte i livet) och brorsan tycker jättemycket om honom och det vet han. Min mamma är på gränsen till att bry sig mer om honom är mig...!!! Inte riktigt, men nästan i alla fall....

Så han vet ju att han är en del av min familj, men ändå så vill jag att han inte skall känna när vi är på Aruba att han inte har någon.

Vi skall ut kvällen innan och ha rehearsal dinner med familjen och några nära vänner till mig. Sedan efter det är det rehearsal-cocktails för alla gäster.

Spåna gärna vidare!

• HHJ

Hej alla!

Det var längesen jag var här, roligt att läsa alla era inlägg och höra hur det går för er!

Jag instämmer i det här med drömmandet! Jag drömmer jätteofta om bröllopet, och det är alltid dåliga drömmar, jättejobbigt! Drömmer ofta att vi inte hinner klart, att sakerna är halvdant gjorda, att ingen har roligt, att folk blir sjuka osv. Usch, hoppas allt går bra och att jag kan slappna av på bröllopsdagen! För nu tror jag att jag är riktigt nervös.

Jag har inte sett min klänning ännu, den har kommit men jag har inte varit och provat den. Jag letar underkläder nu och det går jättedåligt. Vill ha en korsett som håller in och har inte riktigt hittat någon som jag tycker blir fin på. Jag hade ju storslagna planer på att gå ner i vikt, men det har det inte blivit något av. Och jag misstänker att julmaten inte kommer bidra till viktminskning heller. Beachy, hur har det gått för dig på den fronten? (tråkigt förresten att höra om din sambos familj) Har ni andra bestämt vad ni ska ha för underkläder och var har ni hittat dem?

Flisans mamma; nu blir jag jättenervös för min ring när jag hör att din smed gjort fel! När vi beställde ringen var säljaren jättenervös, stirrig och väldigt okunnig så min blivande man sa efteråt att det vore snarare konstigt om ringen blir som jag vill ha den... Hoppas att det bara var säljaren som var stirrig och att guldsmeden har fått rätt info och gör rätt. För det blir tajt att ändra om den är fel, vi hämtar den tidigast 17 dec och gifter oss 7 januari. Är verkligen avundsjuk på alla er som har ringar och klänningar hemma och klara! Imorgon är det ju bara exakt en månad kvar! Jag längtar verkligen, samtidigt som tiden går så fort och jag är inte klar med allt ännu. Skönt att veta att ni är här som lite stöd i alla fall, ni vet ju precis hur det är!

• ice13

Verkar som det bara är jag som inte börjat drömmar mardrömmar om bröllopet.. ;) Jag drömmer om jobbet istället, sjukt mycket att göra nu. Tog en kvart i morse och ringde kocken, serveringspersonalen och floristen, puh!

Måste ha hjälp med blommorna tjejer!! Hade tänkt ha vita rosor hårt bundna med lite trollhassel och annat runt om. Hade tänkt mig cremevita, men kom på nu att min klänning är ju riktigt vit! Kritvita rosor tycker jag känns lite begravning, eller? Kan man ha cremefärgade rosor med vit klänning, eller blir det som en gul fläck i det hela? Vårt tema är ju vitt, olivgrönt och guld, vet nån några blommor som skulle passa till? Jag kommer ju inte träffa floristen förrän tre dagar innan, så jag måste ha bestämt mig innan så hon hinner beställa blommorna.. Känner samtidigt att jag inte behöver lägga en förmögenhet på blommorna, de kommer ändå frysa. Tips någon?

HHJ: Jag funderar oxå på underkläder.. Har en MS-klänning med korsettsnörning så egentligen behöver jag ingen bh under alls. Tror att det bara blir kaka på kaka, har inte så mycket som behöver lyftas uppp heller.. ;) Men det kanske känns konstigt att bara ha trosor och strumpbyxor under...?

Måste verkligen ta tag i bordsplacering, festprogram odyl nu! Hur kan man göra festprogrammen roliga på ett enkelt sätt?

Oj vad många frågor det blev.. Ha det bra!

• Beachy

HHJ
    Tråkigt att du inte gått ned som du tänkt. Här är det väl nästan lika, men jag kämpar på och har faktiskt gått ner ett par kilo i alla fall.

Det är jättesvårt att hitta rätt underkläder, men gå till en riktig underklädesaffär, typ NK underkläder eller likn så får du hjälp också.

ice13
    Det finns ju vita/creme rosor med en grön kant längst upp. Det kanske vore något med tanke på färgtemat. Guld har ni ju också och det går ju att doppa toppen av de vita rosorna i guldpulver/guldglitter. Tror det är snyggast med något som bryter av om rosorna inte är vita utan cremefärgade, annars kanske det ser konstigt ut till kritvit klänning.

• Hnosse

Hej, Jag kommer från en annan tråd. 14 Januari är det dags för oss. Ser verkligen fram emot det. Pirrar lite i magen när jag läser era lite av era inlägg.

Jag har valt att ha tre mörkröda stora rosor, tack vare bröllopstorget och alla snälla människor som är inne och svarar på galna frågor man ställer. Vår fotograf varnade för röda rosor eftersom de blir svarta på svartvita bilder. Kan vara bra att veta.

Min ring ska provas på torsdag, har ritat den själv och är lite nervös över hur den blir. Längtar!

Klänningen ska bara fixas lite, har ritat den också, är jättenöjd med den!

Det jag undrar över är hur ni ska åka från kyrkan? Vi hade svårt att hitta något så nu har vi köpt ett svart och ett vitt paraply och två oljelyktor. Vår plan är att gå från kyrkan och komma gående över sanddynorna, om det inte ösregnar... då går vi på vägen, upp mot festen som ligger precis vid havet!

Det som inte är ordnat än är DJ, men skulle de krisa får vi väl samla ihop musik med hjälp av vänner...

Jag hittade en bordsbingo igår på nätet som vi nog ska ha i festhäftet, där man är tvungen att samarbeta!

oj vad långt det blev och det var ju som ni vet bara en liten liten del av planeringen

• Meddelande borttaget
  • HHJ

Ja för er som har korsettliv räcker det ju med en vanlig axelbandslös bh (kan visserligen vara nog så svårt att hitta en bra). Då får ni ju lite stadga från klänningen ändå. Jag har varit på två jättebra ställen med professionell hjälp, men det är inte lätt att hitta en vit korsett i december utan spets och med avtagbara axelband som passar och sitter snyggt... Men jag har faktiskt köpt en nu, probelemt är bara att den inte är vit utan creme. Jag ska prova och hoppas att det går bra att ha under klänningen så att det inte syns igenom. Tror att det viktigaste ändå är att den är slät och sitter fint.

Hnosse, jag har sett en bild någonstans med en brud som hade tre stora rosor, jättefint! Min bukett blir också med röda rosor, fastän några fler. Men jag satsar också på färre men maffiga rosor. Ice13, jag hade nog valt cremerosor ändå. Tror inte att det syns med tanke på att det är lite blad och annat med. Eller ska du ha en boll, där bara kronbladen syns? I så fall kanske det blir för stor skillnad. Men jag håller med om begravningsvarningen på vita rosor.

Vi har bett min blivande svärfar att ordna transporten. Vet att det finns nyfikna vänninor inne på denna sajten så jag tänker inte berätta vad det blir, men det kommer bli jättebra. Det är ett stort problem att få ägarna att ta ut sina entusiastbilar på vintern, så det kan vara knepigt med transport. Man kan inte riktigt välja på samma sätt som på sommaren.

Festprogrammet har vi lämnat över till värdparet, men det är ändå mycket att fixa med det. De måste ju ha bordsplaceringen och vi ska skriva om gästerna. Ska försöka rota fram lite gamla kort på oss också och ha lite önskemål om sånger. Svårt det där med sångerna, på vanliga fester har de ju en viss tendens att gå lite över gränsen för vad man klarar av på ett bröllop. Har ni några roliga förslag?

• bride no1

Hej Hej!!! Var ett tag sen sist...igen... Kom just på hur kul det ska bli att få se era bilder från era bröllop sen...ja, ni som ska lägga ut alltså

Fattar inte att snart har december månad gått, å nästa helg som jag trodde skulle vara vår enda ledig helg tillsammans, då kommer Bestaman å toastmaster å raggar upp min m2b kl 10 på n´morgonen för då ska han "svennas"...min hippa har inte vart ännu, å jag är ruggit nervös för den..Men ska bli sååå kul smtidigt, hoppas jag..Näe,då, har fullt förtroende för min tärna!!

Är det nån som blivit hippad ännu??

Vh Bride no 1

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!