Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Har kikat på ringen idag! Blir jättebra, fast smeden hade tagit mindre diamanter än jag beställt. Blev först irriterad, men såg sen att det inte passat med större så det är ok. Har fixat underkjol oxå, men hur sjutton ska man frakta den på planet..? Ringarna blir ju så stora att de inte går ner i en väska..
Ja oms, aja baja att var uppe så sent. Du måste tänka på skönhetssömnen så här sista veckorna före den stora dagen...
Visst är de skumma, blivande svärföräldrarna. Tycker också synd om min m2b. Nej, de har ingen bättre förklaring än att pappan inte har råd (som jag sagt tidigare åker han hellre till Thailand och spenderar pengarna på tjejer och sprit) och mamman är bara rädd för allt. Hon är inte flygrädd men det finns mkt farligt där ute!!! Vet att ingen har ngt emot mig eller vigseln men de bryr sig inte om traditioner o dyl och det är tydligen bara inte viktigt för dem.
Skulle vilja göra ngt för min sambo för att han skall vara lite gladare trots allt, men jag har ingen aaaning om vad. Kan ni kanske hjälpa mig? Skulle vilja få honom att känna att min familj är lika mycket hans familj (och faktiskt mer än hans egen familj..) och att han är älskad av dem. Detta skulle ju vara bäst att kunna "göra" på Aruba. Har ni ngt förslag???
Tack alla för att ni orkar lysssna på alla jobbigheter som händer, trots att ni har mycket att göra själva!
Ice13: Blev så full i skratt när jag läste ditt inlägg om att "ringarna tar så stor plats..." Fattade inte att du pratade om underkjolen, utan trodde du pratade om vigselringen och trodde du skulle vara lite rolig... Kul var det i alla fall, tills jag förstod att du inte pratade om "de ringarna"!
Idag är det precis en månad kvar!!!
Hello!!
Var ett atg sen jag tittade in...Nu har jag haft min första riktiga mardröm innan vårt bröllop!! LÄSKIGT!!(28/1-2006 är det ju dax)
Så här drömde jag;" vi har bjudit in ca 60 st, varav 20 kom å det var bara 10 av dem som vi kände, min mamma kom inte på bröllopet, å ingen höll tal! Min frisyr såg FÖRJ****G ut å jag glömde tiaran... sen låg nästan alla i vinter kräksjukan!"
Buhhuuuu.
Jag börjar bli nervös tror jag!!
Hur går det för er andra brudar...hänt nåt nytt??
Vh Johanna/Bride no 1
Här är ytterligare en januaribrud - den 6:e är det dags. En månad och en dag kvar. Idag hörde den ena av mina två kusiner av sig och tackade nej. Vi har full förståelse för deras anledning.
Men HERRE GUD vad mycket det har varit att tänka på - just nu vet jag inte vad vi har kvar men jag tror att det mesta är någorlunda klart. Tre stora missar har hänt hittills under vägen; klänningen som skulle sys av en vän blev inte av utan vi köpte en i panik i stället. Men det blev nog ganska bra ändå.
Sedan var det ringen som när vi skulle hämta den såg helt annorlunda ut än den vi hade beställt. Han hade lite fräckt gjort den som han tyckte var snyggt i stället. Men vi godkände inte det utan han får göra om den. Hoppas det ordnar sig.
Till sist är det vinet som inhandlades under den perioden i planeringen som jag tyckte att vi skulle ha kött till förrätt och fisk till varmrätt. Men när vi väl provsmakat var fisken värdelös så nu sitter vi med fel fördelning av rött resp. vitt vin... Vi har dock fortfarande inte bestämt VAD vi ska äta - SUCK!
Så var det med min lägesrapport.
Måste bara tillägga att den här hemsidan varit som ett mirakel för mig. Nästan alla tips har jag fått härifrån och så har jag gjort superfynd och tjänat en hel del kosing på att ha köpt min tiara, min slöja och min cape här. Allt superfint och ser helt nytt ut.*Jätteglad*
Å så är jag verkligen nervös för att vi ska drabbas av vinterkräksjukan...
Visst är man sjukligt (*ha ha*) rädd för att bli sjuk inför sin stora dag! Man kanske skall isolera sig framför datorn i 37 dagar, fast där kan man ju också drabbas av virus.... (Oh, vad rolig jag var nu då!!)
Tycker det känns läskigt så här i sista minuten och jag kollar hela tiden att allt är ok med tider för olika arrangemang, bokningar är konfirmerade etc.
Flisans mamma: Hur sjutton kan guldsmeden göra en ring som han vill? Dåligt! Hoppas allt blir bra till slut ändå. Vinet kanske ni kan ha till festen, eller försök hitta mat ni kan dricka vitt till, tex kalv, kyckling. Ett annat förslag är att göra en fördrink med vitt vin som bas.
Har också gjort några mindre bra inköp i god tid och upptäckt att jag inte alls skulle ha köpt det sedan...