• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Erilinn

Hej allihopa.
    Skönt att höra att alla inte har klänningarna färdiga hemma i garderoben än Min är beställd men har inte kommit än. Ringarna har dock kommit. Min vigselring är superfin, hans ring också (byter ut sin gamla), men min nya förlovningsring har de beställt fel modell av! Ingen fara, det hinner de fixa men ändå... Jag vill ju ha dem här hemma så man kan smygprova ibland! Skor hittade jag fakiskt på kanarieöarna (var där på semester för ett tag sedan). Som jag har letat här hemma, vill gärna ha stövlar/stövletter el. liknande men hittade inget! Men så sprang jag på ett par ljust gammelrosa stövlar på semestern och föll för dem direkt, klänningen går i vinrött och beige så det borde passa. Låter dock konstigt med rosa stövlar till brudklänningen...

Annars har jag mest ångest över att vi inte bestämt menyn än. Men en kompis till sambon ska fixa all mat och han är jätteduktig kock så det ordnar sig säkert, vill dock kunna beställa dryck m.m. snart! Och så är det kyrkovalet som orsakar lite nervositet. Vi har nästan bytt kyrka nu, måste bara fixa präst och kantor! Hoppas kunna kolla det imorgon.

Vad långt det blev! Så blir det väl när man skriver för sällan...

• SimbaBimba

Hej alla januari brudar..hittade nyss denna tråd...gifter mig 7e januari i Malmö och börjar bli lite smånervös nu...har man koll på allt? har man glömt något? ooooh så mycket att hålla reda på..

• Beachy

Aprilia

Skickar över den åt dig!

Som jag sa tidigare, så har jag börjat få mardrömmar och liknande (precis som andra här). Häromnatten drömde jag att min bukett bestod av en pinne/gren med påklistrade kastanjer..... Skönt när jag upptäckte att det bara var en dröm, men var skall detta sluta, har ju faktiskt 41 dagar kvar!!!!

En annan paniksituation, som tyvärr inte var en dröm, är min m2bs vigselkostym. Han har en linnekostym så varför gå och köpa en ny tänkte jag i somras. Tog fram den häromdagen för att lämna på kemtvätt.... då är byxor o kavaj helt olika färg! Har tvättat byxorna separat hemma och de har färgats ur. Panik, springer runt på NK för att hitta en sommarkostym i november. Roligt värre... Nu har de äntligen hittat en kostym på centrallagret som jag skall åka och titta på på måndag och snälla alla HÅLL TUMMARNA ATT DEN ÄR SNYGG!!!

• ice13

Nu har jag hämtat klänningen!!!! Sååå himla fin, hann bara prova en snabbis men sks studera den i detalj i helgen.. Ev måste jag sy in den lite, det är ju inte snyggt om korsettlivet är helt ihopsnört, men jag väntar lite med det. Å så måste jag hitta en underkjol, var så stressad i butiken så jag inte hann med att titta på det.

Aprilia: Vi gifter oss i Kiruna så långkalsonger är ett måste.. :) Jag köpte ett par "brudskor" att ha inne och så ett par vita stövletter att ha ute. De finns på Din sko och har träklack och ljusbrun sula så de är inte så vintriga. Får gå försiktigt så man inte halkar!

Beachy: Jag håller tummarna att den är fin! Annars borde det väl finnas nån butik som har kvar på lager tycker jag.

Kram på er

• skoter

ice13

låter som att jag har samma problem med min klänning som dig....
    ...korsett snörningen är liksom helt ihop snörad när man dragit åt den. Vad har du för klänning och vart har du köpt den?? Jag har en MS Dion och nu undrar jag om det är svårt att sy in den el om min svärmor kan göra det när hon ska lägga upp den.....hmmm...

Vist ska det bli häftigt med vinterbröllop!! Och vi som tänkte gifta oss på midsommarafton från början...

• ice13

Skoter:

Jag har en MS JulieAnn, köpt på Princessa i Södertälje. Har provat flera MS-modeller men bara sett denna på bild, så jag blev jätteglad när den verkligen var lika fin som på bilden!

Jag ska lägga upp den hos en sömmerska som är jätteduktig, får fråga henne vad hon tycker. Är det ett jättejobb så tror jag att jag behåller den som den är.. Det är massa stenar runt livet så det kanske inte blir så snyggt om man tar in den. Känner igen namnet på din klänning, hur ser den ut?

• Meddelande borttaget
  • vinterbrud06

Hej brudar! Så det fanns ett januariforum.. Det har jag missat. Gifter mig den 14:e i Stockholm.

Bra tips med långkalsongerna : ) men jag ska inte vara ute så mycket, mest på kyrktrappan. Då räcker det kanske med strumpbyxor..

Har ni koll på om man brukar bjuda prästen på festen? Hur gör ni?

• Beachy

Då var det dags för nästa bakslag!

Min blivande svärmor (rättare sagt, hennes väninna!) ringde till sambon i går och sa att de (svärmor o väninnnan) inte kommer till bröllopet. Väninnans anledning var faktisk och förstår det, men blivande svärmor vågar inte flyga själv!!!! Det är hennes anledning, men hon brukar flyga till Spanien och när hon var yngre flög hon överallt. Nu är hon i Florida så det handlar om motsvarande att flyga till Spanien!

Helt otroligt att ingen från min blivandes familj kommer. Vad är det för familj jag gifter in mig i???

• ice13

Neeej vad trist Beachy!!! Å vad konstigt att hon inte ringer själv.. Är det själva flygningen hon är rädd för eller är det grejen att ta sig till flygplats och hitta och sådant? Det borde väl gå att lösa.. Blir det inte någon från din m2bs sida nu? Sååå tråkigt för honom (och dig oxå förstås). Kram till er!

Vinterbrud06: Kul att du hittat hit! Vi kommer inte bjuda prästen på festen. Har varit på andra bröllop när prästen varit med, men då har brudparet haft nån sorts relation med personen (blivit döpta av eller känner honom/henne privat). Vet inte vad som är "normalt" att göra.. Har ni kommit långt med förberedelserna?

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!