Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Halloj! Vi har buffe, så vi slipåper problemet med servering...har lejt två "vänner" som ska hjhälpa oss att servera vin å ch ställa i ordning Bålen som vi ska ah istället för champange, tar det till tårtan i stället.... Men jag FÖRSÖKER verkligen att hitta nån som man kan få att dekorera åt oss, men hittar ingen, har så svårt att lita på att nån annan fixar det...Vet inte hur det där löser sig...
vh JAG
Hej på er!
Oms- jag har oxå valt diamond white, tror att den färgen passar jättebra med snö och is som vi ska ha det. Ingen snö där du ska gifta dig va..? ;) ;)
Bride no 1: Hoppas du får hjälp av någon med allt! Det är nog ok att man är där och fixar dagen innan, men på själva bröllopsdagen är det nog skönt att bara bli ompysslad och inte behöva stressa. Kan du inte leja ngn i familjen som kan ordna allt precis innan?
Min blivande svägerska har erbjudit sig att ordna dukning och blommor i festlokalen. Jätteskönt tycker jag! Hon är jätteduktig på sådant och har bra koll på vårt tema. Vi kommer hjälpa till att duka dagen innan men inget på bröllopsdagen.
Har fått en bild på festlokalen nu. Blir dock nervös att vi inte ska få plats! De har haft bröllop där med över 140 pers och vi är "bara" 115, så det borde ordna sig. Har även pratat med sververingspersonalen och de säger att det ska vara lugnt.
På fredag hämtar jag som sagt klänningen och på lördag är ringen klar..!! Ska bli så spännande att se dem båda! Skulle vara skönt om klänningen passar så man slipper sy in eller ändra för mycket.
Ha det bra!
Hej alla
Jag har inte varit så flitig på att skriva på ett tag men här kommer senaste nytt från mig och lite frågor!
Vi gifter oss den 7:e januari, 100 mil hemifrån så vi planerar en del på distans. Har nu bestämt meny, beställt bröllopstårta, äntligen bokat frisör (var rätt sen med det)pratat m fotograf, de som har restaurangen, pratat m präst, håller på att bestämma musik i kyrkan... o säkert en del mer som jag inte kommer på nu :)
Och så lite frågor som jag hoppas att någon vänlig själ vill besvara/tipsa om:
- vad har ni för psalmer i kyrkan, Finns det någon fin "vintrig" ?
-Hur gör ni med underkläder, Vi ska fotas ute o man vill ju inte frysa rumpan av sig :)?
-Tänker någon/några av er hålla tal till sin blivande man? Jag skulle så gärna vilja men jag är så känslosam så jag skulle börja gråta redan innan jag börjat ...några tips på nåt annat "sätt" man kan göra?
Lycka till med det fortsatta planerandet, och jag blir jätteglad om nån vill svara på mina frågor!
Oj vad jag är flitig här idag! Blir väl så när man för en gångs skull är på plats vid datorn.. :)
Oms: Ändringarna blir säkert bra! Jag håller tummarna!
Aprilia:
Ni verkar ju ha kommit långt! Vi planerar oxå på distans, bor 150 mil bort. Jobbigt ibland! Fast å andra sidan har vi inte lika långt till bröllopet som Beachy och Oms! ;)
Jag har oxå letat vinterpsalmer, finns en fin som jag tror heter 861 men är inte säker. Kan kolla imorgon!
Ang underkläder så tipsade vår fotograf oss om att bara ha naturmaterial närmast kroppen under fotograferingen, bomull eller ull. Han sa att man inte slappnar av ordentligt annars. (???) Hursomhelst, jag funderar på att ha vita långkalsonger under klänningen när vi fotas, kommer inte synas under kjolen ändå och det kommer vara kallt!! Var gifter ni er Aprilia?
Go natt!
Aprilia
Hittade en text här på BT för längesedan, som toastmastern läser upp och det låter som om det är från någon nära vän till gummen som talar om vilken tur han haft som träffade en så bra tjej etc, men på slutet står det ngt i stil med "..men lyckligast är i alla fall jag... puss o kram din fru"
Om du inte hittar den så kan jag skicka över den. Hör av dig!
Hej igen
Tack ice13 o beachy för svar.
Ice13: Vi gifter oss i Umeå, och ni? Jo det där med långkalsonger under klänningen är ju ett bra tips. men man vill ju gärna ha nåt lite finare oxå. Får börja kolla runt lite. Vad har du för skor ute förresten? Problemet är ju att vinterskor har mörk o ganska kraftig sula o då syns jyu det under klänningen... vet inte riktigt hur jag ska lösa sko-frågan.
Beachy, tack för tipset! Du får gärna skicka den: brollop06@spray.se