Januari 2006 - del 3!!!
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hallå vinterbrudar!
Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?
Hej allihopa. Länge sen sist jag skrev nåt. Vår planering har legat på is sedan vi skickade ut inbjudningarna men nu börjar det vara dags att sätta igång igen. Två månader kvar imorgon! Och nu kom vi på att vi vill byta kyrka! Har hittat en som vi båda känner är mycket roligare... Tur att ingen av gästerna vet var vi ska så det går bra att ändra, bara kyrkan är ledig. Lite stressande dock! Hoppas att det går bra för alla er andra!
ice13
Häftigt med svarta diamanter. Du får visa oss när den är klar.
Erilinn
Tur att ni gifter er på vintern, för på sommaren hade det nog inte varit så lätt att byta kyrka. Bra att ni kom på det i ganska god tid i alla fall. Hade inte varit så kul om ni hade känt att kyrkan inte var rätt när det är dags. Det är ju liksom en av de "stora" grejerna som skall vara bra.
Hallå!
Hur går det? Har ni fullt upp eller har ni det som jag, lugnet för stormen..? Känns som att man bara går och väntar nu! Har iofs massor kvar men det blir inte att ta tag i nåt. Min klänning har iallafall kommit!! Ska åka och hämta den på fredag! Har grymma tvångstaknar nu, tänk om den inte passar, är fel färg osv osv... Har ni fått era klännignar ännu?
Ja, klänningarna är klara men skall lämna in brudklänningen för att sy in den lite.
Annars är allt under kontroll, men har börjat få "nervösanfall" när det är ngt jag plötsligt tror mig ha glömt! Så kan jag inte sova på helgerna heller, utan vaknar i ottan för att jag ligger och funderar på saker o ting.
Oms; Jag har beställt MS JulieAnn, har inte sett den i real life, men har provat andra MS modeller för storlek å sånt. Ska bli så spännande! Ska dock göra eventuella ändringar hos en annan sömmerska.
Vill absolut inte oroa dig, men jag har hört (både här på BT och av en kompis) att en del inte blivit nöjda med de ändringar som Princessas sömmerska har gjort.. :( Min kompis fick gå till en annan sömmerska och göra om det. Detta är iofs ett år sedan, det är kanske inte samma person ens. Men jag ville bara säga det till dig!
Kram
Oms;
Vad jag är avundsjuk på dig!! Min favvo klänning är just Kayla!! Men jag hade tyvärr inte råd med den! Tog en forever yours istället! Men oj vad jag ångrar mig emellanåt!! Men den får duga!! När gifter du dig?
Annars går det frammåt för min del.... Nästan alla våra gäster har ringt tillbaka å tackat JA til vårt bröllop å det känns ju toppen kul!! Har träffat "mostern" som ska fixa mitt hår, å vi kom tillsammans överens om vilk en av de 3 frisyrer jag hade valt som favvosar, å både tyckte vi min absoluta favorit var bäst!!
Börjar bli lite nervös bara, Hur gör ni dagen innan! Ska ni dekorera ert bord själva, å kolla att allt blir som ni ska, för meningen är att ´jag ska duka på fredagen 27 jan, å sen innan vigseln som är kl 16, hinna få håret gjort, sminkas, hämta tårta, köra ut allt till nykvarn ,ca 40 min bilfärd, DÅ dekorera med blommor ov, sen hinna byta om å ta mig till kyrkan, å innan allt det skavi hinna fotograferas!!! Hur gör NI??
Vh johanna/Bride no 1
Bride no 1
Det låter stressigt, men det fixar du! Finns det ingen släkting som kan hjälpa till med lite transporter, dukning etc så du inte behöver dra hela lasset själv? Du måste ju få samla dig och slappna av lite innan vigseln.
Vi har koordinatorer på Aruba och jag har redan kollat med dem att jag inte behöver göra någonting på min stora dag. Naturligtvis blir det en hel del detaljer som skall bestämmas dagarna innan, men på själva bröllopsdagen skall jag bara njuta.
Oms
Ja, de där tvångstankarna och drömmarna är inte kul... Drömmer en massa om vigseln och sånt och inga tidsplaner håller och allt är kaos! Hoppas jag inte blivit synsk på gamla dagar, så att det inte är sant det jag drömmer.