• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • Lojna

Beachy
    Nä gu vad trist!! Visst att det är jobbigt att boka om och placera annorlunda, men det jobbigaste måste ju vara det känslomässiga... Kom han inte på detta förrän nu!? Låter konstigt.
    Förstår att din pojkvän är ledsen, hoppas det reder ut sig!

• Beachy

Lojna
    Han har ju hela tiden klagat att det kostar så mycket att åka till Aruba så det var väl ingen jätteöverraskning. Men biljetter och rum var ju bokade, men gick att boka av utan avgift (tyvärr!!).

Grejen är att han är så snål, men att åka till Thailand kan han göra typ två ggr på en vinter och vara borta typ 3 v åt gången. Visst, det är billigare att leva där, men han kunde ju dra in på en av dessa resor för att vara med på bröllopet.
    Nu har han ju gjort valet Thailand före sin son och det känns skit även om det inte finns ngt att göra nu.

I vigselprogrammet (som jag skrivit ut i dag!!-efter han sa att han inte skulle med) så hade vi skrivit "vi vill tacka våra föräldrar...." men jag har nu ändrat det till "vi vill tacka våra mammor..."!! Min pappa är inte i livet och hans skall ju inte tackas!

Som sagt så sitter jag och pysslar med vigselprogrammen som blir såååå fina. Hade köpt band som jag vill ha i ryggen på korten, men färgen var inget snygg till så det blir nya band... Kul är det i alla fall!

Härom dagen hämtade jag vigselring 2 (ring jag köpt för pengar från min pappa). Den är supersnygg: alliansring med 14 st princesslipade diamanter nersänkta med kant på utsidan. ringen är tillverkad att passa ihop med den riktiga vigselringen.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Beachy

Oms
    Verkar vara lite lugnare för dig, eftersom din blivande verkar ta hand om det mesta. Väldigt praktiskt!

Vet att du sagt det tidiare, men orkar inte gå igenom alla inlägg, men jag undrar när du åker?Det är väl ganska snart? Är du nervös, eller känns det bara skönt att få komma dit och ha lite mer "översikt" över allt?

Tråkigt att din pappa inte heller kommer med, men det är ju av en helt annan anledning som man inte kan göra så mycket åt. Han får titta på bilderna och ev video.

• ice13

Vad trist med din svärfar Beachy! Man förstår inte hur vissa resonerar... Men ni får njuta av att så många andra följer med och delar er stora dag.

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta tag i nu, massor som inte är gjort ännu men det känns som det är så länge kvar! Ska nog börja med festprogrammen och bordsplacering snart iaf.. Det är ju fortfarande ca 15 personer som inte svarat så jag vet inte hur jag ska hantera det... Kommer de eller inte? Vet inte heller hur festlokalen ser ut, blir en överraskning den 2 januari när vi kan titta på den!

Ha det bra tjejer

• Meddelande borttaget
  • HHJ

Hej alla igen. Kul att se att ni är lite aktiva här, själv har jag haft fullt upp både på jobbet och hemma så det har inte blivit mycket BT på sista tiden.

Vad tråkigt Beachy! Verkligen tråkigt, men ni får tänka att det är hans förlust som missar ert bröllop, festen och en underbar tid på aruba, även om jag antar att det är svårt för din blivande att han inte kommer.

Det har börjat ordna sig för oss med det mesta tycker jag. Har hittat fuskpälstyg nu, helt kritvitt, så en jacka kommer det att bli. Solister är bokade, fotograf, frisör, makeup mm. Det är bara blommorna kvar, men de ska man tydligen inte beställa för tidigt ändå. Det vi mer har kvar är bordsplacering, skriva om gästerna och fixa musiklistor. Festprogrammet sköter värdparet om och vigselprogrammet är så gott som klart. Så det känns faktiskt ganska lugnt och skönt nu.

Vi väntar nu på att osa ska gå ut. De flesta har hört av sig, men några verkar inte riktigt förstå att de ska ringa till våra föräldrar och anmäla sig. Vi var kanske inte helt tydliga i inbjudan, vem vet...

• Beachy

*S_it också* Hade skrivit en massa svar och frågor till er alla och så gjorde jag något så allt försvann innan jag postat inlägget. Orkar inte skriva nytt idag, återkommer senare.

Här är i alla fall bild på mina ringar
    www.jeanetteopeter.webalbum.se/ringar

• ice13

Fina ringar Beachy! Jag väntar med spänning på min, har provat själva ringen men då hade de inte fått fast stenarna ännu.. Smeden hade inte svarta diamanter hemma så jag får vänta ett tag till.

Oms; Jag känner faktiskt mig rätt lugn med festlokalen, det är några i familjen som har tittat på den så jag får lita på dem. Finns tyvärr inga alternativ, det är den enda lokalen i den stan där vi får plats!

De hade svensexa för min m2b igår! Jättekul hade de haft så nu börjar jag bli lite nervös oxå.. Det är ju inte så länge kvar nu! Har någon av er blivit hippad ännu?

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!