• ice13

Januari 2006 - del 3!!!

Hallå vinterbrudar!

Såg att de stängt vår tråd så jag kände mig manad att starta en ny. Så Beachy, HHJ, Lonja, Oms, bride no 1 och alla ni andra.. Hur går det för er?

• Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!
  • HHJ

Oj, då får jag nog köpa den tidningen idag och kika.

Jag ska inte ha någon cape utan en midjekort jacka. Jag har fått väldigt mycket inspiration av ett brudpar på pwfoto.com välj Sara & Magnus. Hon ser precis ut så som jag också vill se ut den dagen; lång tunn slöja, håret uppsatt ganska stramt och klassiskt, brudbuketten är mer som en vanlig bukett, klänningen är utan släp eller stor kjol och en kort pälsjacka. Jag tycker bilderna är såå fina!

Vin ja, det beror ju väldigt mycket på vilken prisnivå man vill lägga sig på. Och vad man har för tillbehör till oxfilén, andra smaker. Vad säger kocken då, har han något förslag? De brukar ju vara duktiga på det här att para ihop maten med ett vin som passar till. Skulle ni ha festen på en restaurang eller catera?

• Beachy

ice13
    Vad kul att du hittat skor. Ganska väsentlig del på ett vinterbröllop... Visst är det mysigt att ha ringen på gång i alla fall?

Jag har (eller rättare sagt "skall få") en vigselring med en solitär, men ville ha en ring till då jag inte kan ha förlovningsringen till för det ser helknäppt ut. Så jag har beställt en alliansring som passar till vigselringen och den köper jag för pengar jag fick när min pappa gick bort. Det blir liksom hans sista gåva till mig och ett minne från honom. Nu till det jag ville säga. Alliansringen är beställd men guldsmeden visste att vi inte behöver den förrän januari så när jag var där förra veckan för att se om den var klar så var det bara själva platinaringen. Inget kul alls för jag vill ju se den!

HHJ
    Synd att du inte hittar vad du söker. Kan du inte kontakta personerna på bilderna du gillar och höra var/om de har köpt den?

Köpte tidningen i onsdags och tänkte på er och att jag skulle tipsa om den, men ännu en gång så hann någon annan före.... Skämt åsido så var det ett jättefint reportage.

• Beachy

HHJ
    Tack förresten vad gäller bilderna på "hemsidan". Har lagt till några från vår resa till Borneo.

Vad spännande med möhippan. Tror du att det kan bli snart, innan folk är upptagna med julstöket? Du måste berätta!

I dag skall jag pyssla med "Out-of-town" väskorna som skall stå på alla gästers rum som en liten välkomstgest. Har köpt canvasväskor som sedan kan användas som beachväskor. Där lägger vi solkräm, cerat med solskydd, info om alla aktiviteter med tider etc, ljus, badsalt med cocosdoft, flasköppnare. På plats köper vi lokalt öl och en liten flaska rom och lägger i, samt lite snacks som kan vara bra att ha på rummet.
    Utanpå skall vi skriva med textilpennor i olika färger, typ "Aruba 2005" och lite andra dekorationer så att det ser fint ut.

Oh, vad kul det är att pyssla!

I dag skickar vi också iväg kopior på äktenskapslicensen och personbevis till Aruba.

Nu är det inte långt kvar tjejer!!!! Ni längtar väl minst lika mycket som jag???

• ice13

Beachy: Kul ide med väskorna! Kommer nog bli väldigt uppskattat. Kom på när jag läste ditt inlägg att vi inte beställt hindersprövning.. En sak till på att-göra-listan!

Hur gick det med gästerna som inte svarat Beachy? Vet ni hur många som kommer med nu?

HHj: Möhippa ja, har inte tänkt så mycket på det. Är mest nyfiken på hur de ska få ihop någon sådan, alla mina vänner är utspridda över sverige och resten av världen så det blir nog svårt. Vet att grabbarna planerar svensexa för min m2b iallafall!

Det löste sig med vinet! Fick tag i en kompis kompis kompis (?) som är vinkännare och som hade massa bra tips. Vi var ner till Tyskland i helgen och handlade, vilken pärs! Men det är jätteskönt att ha det gjort, nu är hela förrådet är proppat med vinlådor! :)

Det börjar verkligen närma sig nu! Läääängtar..

Kram på er

• Meddelande borttaget
  • Beachy

ice13
    Tur att du kom på det. Tänk om allt varit klart dagen innan, men inte det "viktigaste".... Usch vilken mardrömstanke och jag menade inte att skrämma upp dig!

HHJ
    Nu har vi totalt skippat de där ohyfsade människorna som ännu inte svarat. Ja, i morgon är det 1 månad och 4-5 par/familjer har fortfarande inte skickat in korten. Fattar inte hur vuxna människor är funtade när de endast behöver kryssa i och lägga på postlådan (de var redan frankerade!) och ändå inte klarar det/kommer ihåg/orkar/bryr sig!!!!

Nu är vi i alla fall totalt 30 personer som åker till Aruba. Rätt lagom antal tycker jag faktiskt.
    Vi har bokat in djuphavsfiske med lunch och rumpunch en dag, jeepsafari, brumch dagen efter bröllopet, rehearsal cocktailparty kvällen innan och BBQ med show dagen efter bröllopet. Dessutom fyller min mamma 60år två dagar innan bröllopet (som jag också får fixa med-TYCK SYND OM MIG NU!!!!) och då blir det snorkling, sunset cruise och middag. Känns som vi kommer få fullt upp!

Har gjort de sista bekräftelserna på allt ovan i helgen, så nu är läget under kontroll. Har gjort en mapp med alla viktiga papper (äktenskapslicensen) och papper om aktiviteterna så att jag vet vem och varför jag skall ringa när vi kommer till Aruba.

Har dessutom pysslat med väskorna (som ni vet), gjort flowergirlhinken klar (8-åringen sa "tänk att man kan göra så fint av en billig hink från IKEA"-lägger snart ut bild på webalbumet om ni är nyfikna), och placeringskorten.

Placeringskorten är vita snäckor som jag skrivit namnen med guldpenna. När vi pysslade med annat i går så kom jag på den geniala idén (???) att sätta små, små rosa rosetter på snäckorna... Gjorde ca 7 st, sedan orkade jag inte mer. Snacka om pillerjobb....

• Beachy

HALLÅ TJEJER! har ni somnat efter ni läste mitt förra inlägg eller har ni dukat under av alla bröllopsförberedelser...????

• ice13

Oj vad du pysslar Beachy! Jag hinner inte med nåt nu, en massa resor med jobbet så man är ju aldrig hemma.. Att trettio pers följer med till Aruba är ju jättekul, men trist med de som inte svarat. Dåligt tycker jag! Vi hade osa i tisdags och väntar fortfarande på tjugo svar... De får helgen på sig, sen får man väl börja kolla hur de tänkt göra. Tror att vi hamnar på runt 110 pers iallafall så det blir kul.

Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i nu, alla stora grejer är ju klara. Finns ju tusen smågrejer oxå, men jag är alltid tidsoptimist tyvärr!

Ha det bra!

• Lojna

Hallåj!
    Har varken somnat eller tidsbrist. Det händer helt enkelt INGENTING på bröllopsfronten för tillfället... :( Verkar som det mesta står still till december ungefär, jättetråkigt!
    Tänkte väl iaf börja med festprogrammen, de kan ju vara klara ett tag i förväg. Vigselprogrammen kan man ju inte ha helt klara innan vigselsamtalet. När har man det!?
    Har tredje klänningsprovningen nästa söndag, cateringprovning den 20e november och frisör den 10e december. Det är vad som står på schemat.
    Tyå två månader kvar nu!!! :D

• Beachy

Är så arg att jag kan spricka!

Min blivande svärfar har precis sagt att han inte skall med till Aruba för att han inte har råd!! Okej, sånt måste man respektera, men vi vet att han har råd. Problemet är att han hellre åker till Thailand och super och...
    än att vara med sin son när han gifter sig.

Är riktigt besviken, men min kille är helt superbesviken och förbannad. Nu vill han inte har ngn kontakt med sin pappa på mycket länge.

Usch, allt känns så trist just nu. Bordsplaceringen har jag fått ändra och det blev inte superbra, men vad gör man? Vi får också äran att kontakta hotell, bokade aktiviteter etc.... Skitkul!

Svar på tråden Januari 2006 - del 3!!!